ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: «Πατέρας» και «Morbius» ξεχωρίζουν

«Πατέρας» και «Morbius», δύο νέες ταινίες που ξεχωρίζουν

Kathimerini.gr

Του Αιμίλιου Χαρμπή

Πατέρας ★★★
ΔΡΑΜΑ (2020)
Σκηνοθεσία: Σρνταν Γκολούµποβιτς
Ερμηνείες: Γκόραν Μπογκντάν, Μπόρις Ισάκοβιτς, Νάντα Σάργκιν

Ενα οικογενειακό δράμα, που γρήγορα μετατρέπεται σε ταινία δρόμου, μας έρχεται αυτή την εβδομάδα από τη Σερβία. Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη, η οικογένεια του μεροκαματιάρη Νίκολα δυσκολεύεται πολύ να τα φέρει βόλτα. Επειτα από μια πράξη απελπισίας της γυναίκας του, η Πρόνοια αποφασίζει να πάρει στη φύλαξή της τα δύο παιδιά, μέχρι να βελτιωθούν οι συνθήκες για την ανατροφή τους. Ευρισκόμενος σε αδιέξοδο, εκείνος ξεκινά ένα φαινομενικά παράλογο ταξίδι με τα πόδια έως το μακρινό Βελιγράδι, προκειμένου να κοινοποιήσει την υπόθεσή του κατευθείαν στον υπουργό. Ο Σέρβος κινηματογραφιστής Σρνταν Γκολούμποβιτς κέρδισε το βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής αλλά κι εκείνο του κοινού στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2020, με ένα φιλμ που αντλεί σίγουρα έμπνευση από ταινίες όπως το «Παρίσι-Τέξας» του Βέντερς, αλλά συγχρόνως καταφέρνει να χαράξει τον δικό του δρόμο. Ο τελευταίος είναι κυριολεκτικά εξαντλητικός, με τον (εξαιρετικό) πρωταγωνιστή Γκόραν Μπογκντάν να αποτυπώνει στο πρόσωπό του τόσο την κούραση όσο και την αποφασιστικότητα του χαρακτήρα του. Η κάμερα, από την πλευρά της, ακολουθεί αυτόν τον στωικό ήρωα με ρεαλισμό και αξιοπρέπεια, καθώς εκείνος συναντά στον δρόμο του πολλούς και διάφορους, ανθρώπους και ζώα, που παίζουν μικρό ή μεγαλύτερο ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας του. Η τελευταία μπορεί να μοιάζει ανά στιγμές ελαφρώς δακρύβρεχτη, στην πραγματικότητα ωστόσο αποτελεί γνήσιο κοινωνικό πορτρέτο μιας χώρας χτυπητών αντιθέσεων, κάπου ανάμεσα στην παρακμή και στη φαινομενική ανάπτυξη, όπως συμβαίνει γενικότερα με τα σύγχρονα Βαλκάνια.

Morbius ★★
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2022)
Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Εσπινόσα
Ερμηνείες: Τζάρεντ Λέτο, Ματ Σµιθ, Αρια Αρόνα

Οι κατά τα φαινόμενα ανεξάντλητοι χαρακτήρες της Marvel επιστρέφουν αυτή την εβδομάδα με έναν κατασκότεινο ήρωα, ο οποίος προέρχεται βασικά από τον κόσμο των «κακών». Διαθέτοντας σπάνια ευφυΐα, αλλά και ένα εκ γενετής πρόβλημα που απειλεί άμεσα τη ζωή του, ο Δρ Μάικλ Μόρμπιους (Τζάρεντ Λέτο) προσπαθεί να γιατρευτεί μέσω μιας θεραπείας βασισμένης σε αίμα… νυχτερίδας. Οπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, το πείραμα θα πάρει απρόβλεπτη τροπή και ο ίδιος θα μεταμορφωθεί σε διψασμένο βαμπίρ με θαυμαστές υπερδυνάμεις. Και παρόλο που ο ίδιος παλεύει να ελέγξει τη σκοτεινή πλευρά του, ο ομοιοπαθής φίλος του, Μάιλο (Ματ Σμιθ), δεν είναι εξίσου «εγκρατής», με αποτέλεσμα ένας πρωτοφανής τρόμος να εξαπολυθεί στην πόλη.

Βαδίζοντας στα χνάρια του «Venom» του Τομ Χάρντι, ο Τζάρεντ Λέτο επιχειρεί εδώ να κατασκευάσει άλλον έναν αινιγματικό ήρωα, δίχως όμως το χιούμορ και την ελαφράδα του προτύπου. Αντιθέτως, αυτό που βλέπουμε είναι ένα μάλλον διεκπεραιωτικό φιλμ για εφήβους φαν της Marvel, με δυο-τρεις πραγματικά εντυπωσιακές σκηνές δράσης και έναν αρκετά «τίμιο» κακό στο πρόσωπο του Ματ Σμιθ («The Crown»).

Cunningham ★★★
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2020)
Σκηνοθεσία: Εϊλα Κόβγκαν
Εμφανίζονται: Μερς Κάνινγκχαµ, Τζον Κέιτζ

Το τρισδιάστατο ντοκιμαντέρ της Εϊλα Κόβγκαν σκιαγραφεί με εντυπωσιακό τρόπο την καριέρα αλλά και την προσωπικότητα του Μερς Κάνινγκχαμ, ενός από τους σπουδαιότερους χορευτές και χορογράφους του 20ού αιώνα. Επικεντρώνοντας τη δράση του κυρίως σε τρεις δεκαετίες, από το 1944 έως το 1972, οπότε και ο Κάνινγκχαμ εξελίσσεται από αγωνιζόμενο χορευτή σε απόλυτα καταξιωμένο καλλιτέχνη, η ταινία χρησιμοποιεί ποικίλο υλικό, από θρυλικές παραστάσεις, μέχρι προηγουμένως αδημοσίευτα ντοκουμέντα. Παράλληλα, εμπλουτίζει τις εικόνες της με σύγχρονες εκτελέσεις των χορογραφιών, γεμάτες χρώμα, οι οποίες προσφέρουν ακόμη πιο πλήρη εικόνα σχετικά με το άχρονο –ή αλλιώς διαχρονικό– στοιχείο που χαρακτηρίζει το έργο του Κάνινγκχαμ.

Τα ρόδια του Ναγκόρνο Καραµπάχ ★★½
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Θωµάς Σιδέρης

Τα τελευταία χρόνια ακούμε όλο και περισσότερο για τη διεκδικούμενη μεταξύ Αζερμπαϊτζάν και Αρμενίας, περιοχή του Ναγκόρνο Καραμπάχ, γνωρίζοντας μάλλον ελάχιστα για το δράμα που συντελείται εκεί εδώ και δεκαετίες. Ο Θωμάς Σιδέρης ταξιδεύει με την κάμερά του και από τις δύο πλευρές των συνόρων, μετά και τις πιο πρόσφατες εξελίξεις, καταγράφοντας μια μόνιμη κατάσταση εναλλαγής πολέμου-ειρήνης, η οποία σημαδεύει τις ζωές των κατοίκων. Μη γνωρίζοντας πια ακριβώς πού αρχίζει και τελειώνει η όποια πατρίδα ή τι ανήκει σε ποιον, οι άνθρωποι αυτοί ζουν ξεριζωμένοι, μεταφέροντας περιουσίες και ολόκληρα σπίτια, προκειμένου να ξεφύγουν από τον θάνατο. Οσο για τα ρόδια του τίτλου, που φύονται όντως στην περιοχή, συμβολίζουν το αίμα που χύνεται όλο αυτό το διάστημα, αλλά και τους δεσμούς που κρατούν ακόμη αυτούς τους ανθρώπους ζωντανούς. Συνολικά, η κινηματογραφική δουλειά εδώ έχει, βέβαια, αρκετά ψεγάδια και αδυναμίες, ωστόσο η δύναμη του μηνύματος και της πραγματικότητας που μεταφέρει είναι αδιαμφισβήτητη.

Sonic: Η ταινία 2
ANIMATION (2022)
Σκηνοθεσία: Τζεφ Φόουλς
Ακούγονται: Παναγιώτης Αποστολόπουλος, Χρήστος Πλαΐνης, Ντένης Μακρής

Ο αγαπημένος σκαντζόχοιρος των παιδιών επιστρέφει με ένα σίκουελ, έπειτα από την πρώτη του, επιτυχημένη, περιπέτεια. Μετά την εγκατάστασή του στο Γκριν Χιλς, ο Σόνικ θέλει να αποδείξει πως είναι αληθινός ήρωας. Η ώρα πάντως να δοκιμαστεί φτάνει σύντομα, με την επιστροφή του δρος Ρομπότνικ, ο οποίος αναζητά ένα σμαράγδι με την τρομακτική δύναμη να αφανίζει πολιτισμούς. Ετσι ο Σόνικ μαζί με τον Τέιλς ξεκινούν ένα ταξίδι ανά την υφήλιο, προκειμένου να βρουν το σμαράγδι προτού αυτό πέσει στα λάθος χέρια.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση