ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο ΘΟΚ στο Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου με τους «Πέρσες»

Μετά από καιρό η Κύπρος στην Επίδαυρο με μία αισχύλια τραγωδία

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου επιστρέφει στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με την αισχύλεια τραγωδία «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη. Ο ΘΟΚ με το έργο αυτό θα συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, έπειτα από πολλά χρόνια. Στη συνέντευξη Τύπου που έγινε την Τρίτη το μεσημέρι παρευρέθηκαν ο καλλιτεχνικός διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο σκηνοθέτης των «Περσών» Άρης Μπινιάρης, τους οποίους υποδέχθηκε ο πρόεδρος του ΔΣ του Οργανισμού Γιάννης Τουμαζής.

Ο κύριος Τουμαζής εξέφρασε την ικανοποίησή του γι’ αυτή την πολύ σημαντική συνεργασία του ΘΟΚ με το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου και είπε ότι η παραγωγή αυτή του ΘΟΚ θα περιοδεύσει σε ολόκληρη την Κύπρο, αλλά και την Ελλάδα, εκτός από την παράσταση που θα δοθεί στο θέατρο της Επιδαύρου. Ο κ. Τουμαζής θεωρεί ότι αυτή η πρόταση να συμμετάσχει στο Φεστιβάλ είναι τιμή για τον ΘΟΚ και ότι ο Οργανισμός αποσκοπεί σε τέτοιου είδους συνέργιες με τον ελλαδικό και ευρύτερο μεσογειακό χώρο, μιας και ενισχύουν την καλλιτεχνική κινητικότητα, καθώς και οι διεθνείς συνεργασίες και η εξωστρέφεια ενδυναμώνουν τις προσπάθειες του κρατικού θεάτρου και είναι ευκαιρία να δείξει ευρύτερα τη δουλειά που επιτελείται και θεωρεί ότι μόνο καλό κάνει στα θεατρικά πράγματα του τόπου. ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΘΟΚ συμπλήρωσε ότι είναι μεγάλη τιμή και χαρά που ο ΘΟΚ θα συνεργαστεί για πρώτη φορά «με την κορυφαία Ελληνίδα τραγωδό του καιρού μας, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, αλλά και τον ταλαντούχο ηθοποιό Νίκο Ψαρρά».

Ο κ. Θεοδωρόπουλος με τη σειρά του δήλωσε ότι είναι πολύ σημαντικές οι συνεργασίες και εξέφρασε τη χαρά του για τη συνεργασία αυτή. Αναφερόμενος δε στον σκηνοθέτη Άρη Μπινιάρη είπε ότι αν και νεαρός έχει στο ενεργητικό του αρκετές σκηνοθεσίες. Σχετικά με τα του Φεστιβάλ ο κ. Θεοδωρόπουλος ανακοίνωσε τη λειτουργία του Λυκείου της Επιδαύρου που θα λειτουργήσει από φέτος και που αποτελεί ένα διεθνές σχολείο για το αρχαίο δράμα. Η φετινή θεματική του φεστιβάλ θα είναι «η έλευση του ξένου». Συμπλήρωσε ότι και ο διευθυντής του περιώνυμου Φεστιβάλ Αβινιόν της Γαλλίας θα κάνει μια παράσταση στη μικρή Επίδαυρο.

Ο σκηνοθέτης των «Περσών» Άρης Μπινιάρης, λαμβάνοντας τον λόγο, αντιλαμβάνεται το μέγεθος της ευθύνης και το τι σημαίνει να σκηνοθετεί κάποιος στην Επίδαυρο.  «Έχω μία λογική αγωνία, που όμως στόχος είναι να τη μετουσιώσω σε έμπνευση και δράση». Οι «Πέρσες» που θα παρουσιάσει ο κ. Μπινιάρης θα είναι μία προσπάθεια πρόσληψης των εξαιρετικών νοημάτων της τραγωδίας, «με ένα τρόπο όχι εγκεφαλικό αλλά μέσω της δόνησης του παλμού, της μουσικής και της κίνησης και της υπόκρισης των ηθοποιών, και αφετέρου να αναδείξουμε τον πανανθρώπινο χαρακτήρα της τραγωδίας». Ο στόχος του κ. Μπινιάρη είναι μια παράσταση φρέσκια, νεανική και δυνατή που θα παρουσιαστεί με έναν πρωτότυπο τρόπο, με τη συμβολή της μουσικής και εξήγησε ότι αυτή είναι μια διαδικασία που τη συναντούμε από τις απαρχές της τραγωδίας, προσθέτοντας πως τότε τα κείμενα ήταν πρωτίστως μουσικές συνθέσεις. Η παράσταση, σημείωσε, θα αντλήσει πληροφορίες από την αρχαία ελληνική και σύγχρονη μουσική. Ο σκηνοθέτης ανέφερε χαρακτηριστικά «Θα δημιουργήσουμε μια μουσικοθεατρική παράταση, μιλάμε για θέατρο πάντα 100%, το οποίο αντλεί τις πληροφορίες από την μουσική πλευρά του θεάτρου».

Οι «Πέρσες» του ΘΟΚ

Η παραγωγή θα είναι εξ ολοκλήρου του ΘΟΚ και για την ώρα γίνονται ακροάσεις για την κάλυψη των θέσεων, μιας και μόνο οι δύο βασικοί ηθοποιοί έχουν ανακοινωθεί, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Νίκος Ψαρράς. Η υπόλοιπη ομάδα των ηθοποιών θα ανακοινωθεί τέλος του μήνα.

Οι Πέρσες είναι ίσως το σημαντικότερο αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου και πραγματεύεται την οδύνη των Περσών, όταν πληροφορούνται τα σχετικά με τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα. Η τραγωδία «Πέρσες» θεωρείται η παλαιότερη σωζόμενη τραγωδία και είναι  η πρώτη που αντλεί τη θεματολογία της από ιστορικά γεγονότα, τα οποία μάλιστα συνέβησαν μόλις επτά χρόνια πριν από τη διδασκαλία της.

Ο Αισχύλος, πιστός στο δυικό σχήμα ύβρη-τίση, δεν επιθυμεί τη διατάραξη της φυσικής τάξης και μάλιστα από την ανθρώπινη επενέργεια. Ο Ξέρξης για τον Αισχύλο είναι ανόητος και παραβιάζει τη θεία τάξη, στέκεται ανόσια ενώπιον των θεών, η πολεμική βουλιμία των Περσών και ο ηρωισμός των Ελλήνων και η επενέργεια των Θεών για ένα δίκαιο τέλος είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά της τραγωδία του Αισχύλου.

 

Φωτογραφίες: Χρίστος Θεοδωρίδης

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X