ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μια Κύπρια στα μπαλέτα της Αγίας Πετρούπολης

Η Μαρίνα Εβίτα Ιωάννου είναι η πρώτη Κύπρια μπαλαρίνα που έγινε δεκτή στην διάσημη ακαδημία Βαγκάνοβα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Ήταν μόλις πριν από ένα χρόνο όπου η Μαρίνα Εβίτα από την Λεμεσό αποφάσισε να δώσει εξετάσεις για την ακαδημία Βαγκάνοβα της Αγίας Πετρούπολης η οποία μετρά 250 χρόνια ζωής και να μάθει λίγο αργότερα ότι είχε επιλεγεί ανάμεσα στους έντεκα φιναλίστς. Έκτοτε φοιτεί στην πασίγνωστη ακαδημία ρωσικού μπαλέτου, στο παιδαγωγικό τμήμα, με δασκάλα μια απο τις τελευταίες εν ζωη μαθητριες της θρυλικής Αγριπίνα Βαγκάνοβα.

Είναι από αυτή την σχολή που αποφοίτησε η Σβετλάνα Ζαχάροβα, η καλύτερη χορεύτρια στον κόσμο η οποία, όπως είναι γνωστό επισκέπτεται το νησί μας για παραστάσεις με την επίλεκτη ομάδα της από τα μπαλέτα BOSLHOI.

Η Μαρίνα Εβίτα Ιωάννου, παρακολουθεί στο πλαίσιο του τριετούς προγράμματος Μαστερ την διάσημη μέθοδο διδασκαλίας "Βαγκάνοβα" η οποία στηρίζεται στην σταδιακη εξελιξη του χορευτη με βάση την ανατομία του ανθρωπινου σώματος.

Πριν από αυτό, είχε φοιτήσει στο κρατικό κονσερβατοριο του "Ν. Α. Ρίμσκι-Κορσάκοφ" στην Αγία Πετρούπολη το 2010, στο τμήμα μουσικης-σύνθεσης. Όπως αναφέρει στην «Κ», ήθελε να συνδυάσει παράλληλα με την αγάπη της για τη μουσική και το πάθος της για τον χορό, οπότε παράλληλα με τις μουσικές της σπουδές παρακολούθησε μαθήματα μπαλετου με διάσημους καθηγητες όπως η Λουμπόβ Γκαλίνσκαγια, πρώην σολίστρια του θεατρου Μαρίνσκι και μαθήτρια των διάσημων Ν. Ντουτίνσκαγια και Α. Σέλεστ. Καθόλη την διάρκεια των σπουδών της μέχρι το 2016 έχει λάβει μέρος και έχει διακριθεί σε τοπικούς και διεθνείς αγώνες.

Μουσική για μπαλέτο

Αυτή την περίοδο η Μαρίνα γράφει μουσική για μπαλέτο για τους φοιτητές- χορογράφους της Ακαδημίας Βαγκάνοβα, ενώ έχει γίνει δεκτή στο Πανεπιστήμιο του Νόττιγχαμ για έρευνα στην σύνθεση μουσικής μπαλέτου. Εξάλλου η ίδια δηλώνει στην «Κ» ότι χορός και μουσική είναι αλληλένδετα και το ένα συμπληρώνει το άλλο.

Εξάλλου όπως αναφέρει η ίδια σχετικά, «ο σπουδαίος χορογράφος Μάριους Πετιπά ήταν εξαιρετικός βιολιστής και ο μεγαλύτερος συνθέτης των εποχών Π. Τσαϊκόφσκι, λάτρης του χορού».

Μας εξηγεί επίσης την μέθοδο στην οποία βασίζεται η μουσική την οποία γράφει, η οποία βασίζεται στην κλασσική φόρμα του Μαριους Πετιπά. Πρόκειται για μέθοδο η οποία δεν συνηθίζεται από τους σύγχρονους συνθέτες η οποία είναι δομημένη σε τρεις πράξεις με πρόλογο και αποθέωση.

Ευελπιστεί ότι σύντομα θα ακούσει τη μουσική την οποία γράφει, σε παραστάσεις μπαλέτου τόσο στην Αγία Πετρούπολη και την Μόσχα όσο και την Κύπρο.

Η μέθοδος Βαγκάνοβα

Η μέθοδος Βαγκάνοβα πήρε το όνομά της από τη διάσημη χορεύτρια και δασκάλα που τη δημιούργησε, την Αγριπίνα Βαγκάνοβα (1879 – 1951). Πρόκειται για μια καινοτόμο διδασκαλία, η οποία συνδυάζει τη ρωσική κληρονομιά των αυτοκρατορικών μπαλέτων με στοιχεία από τον γαλλικό ρομαντισμό και από τον δυναμισμό της ιταλικής σχολής. Η διαδικασία του μαθήματος περιλαμβάνει και τις μαθήτριες, που αναλύουν κάθε κίνηση και συζητούν με τη δασκάλα τους τις δυσκολίες καθώς και τους συνδυασμούς των βημάτων στις ασκήσεις. Η μέθοδός Βαγκάνοβα δίνει έμφαση στην αρμονία και τον συγχρονισμό όλων των μελών του σώματος, τόνιζε τη λειτουργία του λαιμού και της σπονδυλικής στήλης, κι έδινε ιδιαίτερη προσοχή στη θέση των χεριών.

Έχει οκτώ επίπεδα κι αρχίζει από την ηλικία των 10 ετών.

Η μέθοδος έχει καταγραφεί στο βιβλίο «Βασικές αρχές του κλασικού μπαλέτου», το 1934. Το 1938 υιοθετήθηκε από το ρωσικό κράτος ως το επίσημο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κλασικού χορού σε όλες τις σχολές της Σοβιετικής Ένωσης. Μεγάλωσε γενιές χορευτών και οδήγησε στην μετέπειτα αποθέωση του ρωσικού μπαλέτου. Ας σημειωθεί ότι από την Ακαδημία αποφοίτησαν μεγάλες μορφές του ρωσικού χορού, όπως η Άννα Παύλοβα, η Ταμάρα Καρσάβινα, ο Βασλάβ Νιζίνσκι, ο Ζορζ Μπαλανσίν, η Γκαλίνα Ουλάνοβα, κι αργότερα, η Νατάλια Μακάροβα, ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ, ως πολύ πρόσφατα η πιο διάσημη σύγχρονη μπαλαρίνα, Σβετλάνα Ζαχάροβα.

(Με αναφορές από http://vaganovaacademy.com/A/History και http://balleton.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=248:agrippina-vaganova&Itemid=585)

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Σχόλια αναγνωστών

«Ωκεανίς» στην Ελλάδα: Φέρνει μεγάλη πτώση της θερμοκρασίας και χιονοπτώσεις

«Συνεχιζεται αυτη η ανοησια να δινονται ονοματα σε καθε συννεφο;»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  10:56

«Βαλκανική άνοιξη», διαδηλώσεις σε Σερβία, Αλβανία, Μαυροβούνιο

«Το νέο φρούτο εποχής να εφαρμοστεί και εδώ. Κάποιος να αυτοανακυρηχθεί πρόεδρος, βλέπε Βενεζουέλα, και ...»
CGA  |  13:57

Δημοκρατία εναντίον Κομισιόν για το χαλλούμι

«O "Κύπριος" Επίτροπoς τί κάνει για το θέμα? Έκανε κάτι υπέρ των συμφερόντων μας ή προτιμά να το διασυνδέει ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  09:38

Κλείδωσε ψηφοδέλτιο, είδε και τον Πρόεδρο ο ΔΗΣΥ

«Εκείνος που θα βρει πόσα στότσια περιέχει ο κατάλογος των υποψηφίων του ΔΗΣΥ, κερδίσει μια φλαούνα! »
ΑΚΑ  |  09:26

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

Amen μια πράξη αποχαιρετισμού.

Amen II

Μια χοροθεατρική πρόταση του Φώτη Νικολάου, όπου ήρωες σε μια διαρκή πτώση αναμετρώνται με το αδιανόητο
Δελτίο Τύπου
 |  ΘΕΑΤΡΟ-ΧΟΡΟΣ
Πρεμιέρα: Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2019

Σονάτα για δυο

Θα καταφέρουν μάνα και κόρη να συμφιλιωθούν μετά από μια φρικτή νύχτα εξομολογήσεων
Δελτίο Τύπου
 |  ΘΕΑΤΡΟ-ΧΟΡΟΣ
X