ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Χλώρακα, Απόστολος Ανδρέας, Πύλα

Του Γιώργου Κακούρη

Του Γιώργου Κακούρη

Μια σειρά από συμβάντα τις τελευταίες ημέρες, από τη Χλώρακα στον Απόστολο Ανδρέα και από εκεί στην Πύλα, και οι αντιπαραθέσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το τι συμβαίνει ή δεν συμβαίνει, θυμίζουν περισσότερο από ποτέ την ανάγκη για σοβαρά ΜΜΕ που να μην υιοθετούν αμάσητες τις επίσημες ανακοινώσεις, και να μη μένουν στην επιφάνεια των πραγμάτων, στα συναισθηματικά και πολιτικά στερεότυπα.

Ξεκίνησα να γράφω αργά την Πέμπτη με αφορμή τα όσα γράφτηκαν για τις διαμαρτυρίες Σύριων προσφύγων στη Χλώρακα για τη διακοπή παροχής νερού και ηλεκτρισμού σε κτήριο το οποίο κρίθηκε ακατάλληλο, τις τερατολογίες σε διάφορα ΜΜΕ για την κατάσταση στην περιοχή, και τις παραπλανητικές φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν από επεισόδια που έγιναν σε άλλη χώρα. Και πόσο χρήσιμο θα ήταν αν η προτεραιότητα των ΜΜΕ ήταν να μιλήσουν και στους άμεσα ενδιαφερόμενους μετανάστες (πέρα από τις αυτόκλητες ομάδες προστασίας) και να παρουσιάσουν την κατάσταση χωρίς ρατσισμό, και χωρίς ωραιοποιήσεις και συναισθηματισμούς. Ώστε να βοηθηθεί η συζήτηση για τη σωστή ένταξη των προσφύγων στην τοπική κοινωνία.

Ήθελα να συγκρίνω τις αντιδράσεις και τα δημοσιεύματα για τον κάφρο Τούρκο οδηγό τουριστικού λεωφορείου, ο οποίος τράβηξε βίντεο με τον πατέρα Ζαχαρία του Αποστόλου Ανδρέα, ενώ επαναλάμβανε την ισλαμική ομολογία/ προσευχή για τον Αλλάχ και τον Μωάμεθ. Ο πάτερ-Ζαχαρίας μάλλον δεν ενοχλήθηκε ιδιαίτερα, λέγοντας του «άξιππα ρε τζαι σβήνουμε κεριά δαμέ» πριν συνεχίσει αυτό που έκανε, αλλά το θέμα προκάλεσε αντιδράσεις και μεταξύ Ε/k και μεταξύ Τ/k, με αποτέλεσμα ο οδηγός να κατεβάσει το βίντεο και τις αρχές των Kατεχομένων να καταγγέλλουν το περιστατικό στην αστυνομία.

Και τότε έσκασε το περιστατικό στην Πύλα, το οποίο μας θύμισε το πόσο ψεύδεται ή εθελοτυφλεί η κυβέρνηση όταν μιλά για επανέναρξη των συνομιλιών από εκεί που μείναμε στο Κραν Μοντανά (με αστερίσκους φυσικά στο περιουσιακό και στην πολιτική ισότητα, αλλά με πρόταξη η άλλη πλευρά να επιστρέψει στη συζήτηση για τις εγγυήσεις ως είχε).

Η κατάσταση στην Πύλα δεν είναι περιστατικό ατομικής ασέβειας προς το θρησκευτικό αίσθημα της άλλης κοινότητας όπως αυτό στον Απόστολο Ανδρέα. Και δεν είναι περιστατικό παραβίασης κοινωνικών δικαιωμάτων μιας μειοψηφίας που δεν έχει φωνή, και εργαλειοποίησης της κατάστασης από την ακροδεξιά, όπως αυτό στη Χλώρακα. Η κατάσταση στην Πύλα αποτελεί ζήτημα κρατικής ασφάλειας, καθώς καθορίζει την επόμενη μέρα μετά το τέλος του Κυπριακού.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που κυκλοφόρησαν την Παρασκευή, και τις οποίες συγκέντρωσε και μετέφερε μεταξύ άλλων και το Γαλλικό Πρακτορείο, στην αντιπαράθεση με τους ειρηνευτές που μπλόκαραν τις χωρίς εξουσιοδότηση εργασίες της τ/κ πλευράς στη νεκρή ζώνη συμμετείχαν άντρες των δυνάμεων ασφαλείας των Τ/κ με πολιτική περιβολή.

Εδώ λοιπόν θα χρειαζόταν σε όλα τα ΜΜΕ, και σε όλα τα τηλεοπτικά κανάλια, να γινόταν ένα ουσιαστικό ρεπορτάζ για το τι ακριβώς επιδιώκει να κάνει η τ/κ πλευρά, αν εξυπηρετούνται και πώς εξυπηρετούνται ανάγκες του τουρκικού στρατού ή ακόμα και της δικοινοτικής μαφίας που έχει κάνει τη νεκρή ζώνη σουρωτήρι, τι λένε ο Ε/κ και ο Τ/κ κοινοτάρχης, και τι ακριβώς ισχύει όσον αφορά το καθεστώς της νεκρής ζώνης στην περιοχή. Καθώς και το πόση σημασία έχει ότι η ειρηνευτική δύναμη, η οποία συνήθως στην Κύπρο κάνει εν πολλοίς διακοπές, ανέλαβε αυτή τη φορά δυναμικά να αποτρέψει αλλαγή του στάτους κβο.

Αυτό όμως που θα παίξει σε κανάλια και σε ιστοσελίδες θα είναι η απλοποίηση του θέματος ως ακόμα μιας πρόκλησης από τους κακούς, ντυμένη με στερεότυπες εκφράσεις και συναισθηματικό λόγο. Αν η κυβέρνηση αποφασίσει να γιγαντώσει το θέμα, θα γιγαντωθεί. Αν αποφασίσει να το αποσιωπήσει, θα αποσιωπηθεί. Το πρόβλημα που δημιουργούν τα κενά στην κάλυψη τόσο σοβαρών θεμάτων θα φανεί όταν χρειαστεί να συζητήσουμε τι θα μπορούσε να κάνει η πλευρά μας για να αποτρέψει τέτοιες καταστάσεις, και τι μπορεί να κάνει για να τις αντιμετωπίσει. Δυστυχώς για ακόμη μία φορά τα πλείστα ΜΜΕ θα μείνουμε μάλλον στην επιφάνεια, και η τάξη που άρχει θα συνεχίσει να μας κοροϊδεύει πως το Κυπριακό όπως το ξέραμε τις τελευταίες δεκαετίες συνεχίζει να υφίσταται.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Γιώργου Κακούρη

Γιώργος Κακούρης: Τελευταία Ενημέρωση