ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τέμπη: Η απομαγνητοφώνηση και τα ηχητικά αρχεία με τον κωδικό «CH1»

Στη δικογραφία για το δυστύχημα στα Τέμπη έχει συμπεριληφθεί ήδη από το καλοκαίρι του 2023 έγγραφο 32 σελίδων που τιτλοφορείται «Εκθεση απομαγνητοφώνησης αρχείων ήχου αποθηκευμένα σε ψηφιακή συσκευή»

Γιάννης Σουλιώτης

Στη δικογραφία για το δυστύχημα στα Τέμπη έχει συμπεριληφθεί ήδη από το καλοκαίρι του 2023 έγγραφο 32 σελίδων που τιτλοφορείται «Εκθεση απομαγνητοφώνησης αρχείων ήχου αποθηκευμένα σε ψηφιακή συσκευή». Υπογράφεται από δύο αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Λάρισας, οι οποίοι προχώρησαν στην «αναπαραγωγή και απομαγνητοφώνηση» 143 αρχείων ήχου που βρίσκονταν αποθηκευμένα σε USB.

Πρόκειται για τις καταγεγραμμένες συνομιλίες του ραδιοτηλεφώνου του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας, στο διάστημα από τις 8 μ.μ. της 28ης Φεβρουαρίου 2023 (σ.σ. μερικές ώρες πριν από το δυστύχημα) έως τις 3.10 π.μ. της 1ης Μαρτίου. Η έκθεση κατάσχεσης των ηχητικών αρχείων συντάχθηκε από την Τροχαία Λάρισας στις 4 Μαρτίου 2023.

Από την απομαγνητοφώνηση του αρχείου με κωδικό «CH1 000003e3_443» προκύπτει ο εξής διάλογος ανάμεσα στον μηχανοδηγό του Intercity 62 Γιώργο Κουτσούμπα και στον σταθμάρχη Λάρισας:

Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης: Ακούει, με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου, έως είσοδο, φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.

Μηχανοδηγός: Ευχαριστούμε πολύ.

Από την απομαγνητοφώνηση του αμέσως επόμενου ηχητικού αρχείο, με κωδικό «CH1 000003e4 443» προκύπτει αντίστοιχα ο εξής διάλογος:

Ανδρας: Βασίλη.

Σταθμάρχης: Σωτήρη, πάμε.

Ανδρας: Βασίλη, φεύγω;

Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.

Ανδρας: Εγινε, καλό βράδυ.

Το ηχητικό αρχείο που δημοσιοποιήθηκε στην ιστοσελίδα «Πρώτο Θέμα» αποτελεί ουσιαστικά μια σύμπτυξη των δύο παραπάνω αρχείων.

Εχει, δηλαδή, απαλειφθεί από την απομαγνητοφώνηση του δεύτερου αρχείου το απόσπασμα όπου ακούγεται ο μηχανοδηγός να καλεί τον σταθμάρχη («Βασίλη») και τον σταθμάρχη να απαντά «Σωτήρη, πάμε». Από το αφαιρεθέν απόσπασμα προκύπτει με σαφήνεια ότι ο δεύτερος διάλογος δεν είναι με τον μηχανοδηγό του Intercity 62 Γιώργο Κουτσούμπα, αλλά με τον μηχανοδηγό του προαστιακού Λάρισας με μικρό όνομα «Σωτήρης». Αυτό, εξάλλου, είχαν επισημάνει ήδη λίγα εικοσιτετράωρα μετά το δυστύχημα δημοσιογράφοι και εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο, με πιο χαρακτηριστικό τον τότε πρόεδρο των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστα Γενιδούνια.

Μετά τη δημοσιοποίηση σχετικού ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Το Βήμα», η ΕΛ.ΑΣ. αποσαφήνισε αυτό που εξάλλου προκύπτει και από τα επίσημα έγγραφα που έχουν συμπεριληφθεί στη δικογραφία.

Οτι παρέλαβε τα ηχητικά αρχεία την 3η Μαρτίου 2023, δύο εικοσιτετράωρα μετά τη δημοσιοποίηση της πρώτης συνομιλίας από την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ και εκτελών χρέη συμβούλου της διοίκησης την περίοδο του δυστυχήματος, Παναγιώτης Τερεζάκης, στην κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής δήλωσε ότι εκείνος και ένας αρμόδιος υπάλληλος του ΟΣΕ πήραν την 1η Μαρτίου τα ηχητικά αρχεία από χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης στα γραφεία του Οργανισμού. Οσα συνέβησαν στο διάστημα που ακολούθησε δεν έχουν πλήρως αποσαφηνιστεί. Αφορούν, πάντως, στην επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσης και όχι στην ουσία της ποινικής διερεύνησης της υπόθεσης, καθότι Αστυνομία και Δικαιοσύνη έχουν στα χέρια τους ένα προς ένα τα ηχητικά αρχεία από τις επικοινωνίες τις ώρες πριν και μετά το δυστύχημα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

Νέα υπηρεσία για το οργανωμένο έγκλημα, με ενισχυμένες αρμοδιότητες ώστε να ακολουθεί τα ίχνη του χρήματος
 |  ΕΛΛΑΔΑ