ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τον Νοέμβριο του 2020 σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης (φωτος)

Θα δοθεί σε χρήση των κατοίκων της ελληνικής συμπρωτεύουσας, εξυπηρετώντας 150.000 άτομα, ημερησίως

Newsroom Κ, Αθήνα

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΠΠΑΣ

Σε λιγότερο από έναν χρόνο, τον Μάρτιο του 2019, αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι πρώτες δοκιμές λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης. Ενός έργου που μετά από σωρεία προβλημάτων, αποκτά «σάρκα και οστά» και τον Νοέμβριο του 2020 θα δοθεί σε χρήση των κατοίκων της ελληνικής συμπρωτεύουσας, εξυπηρετώντας 150.000 άτομα, ημερησίως, ενώ ένα χρόνο αργότερα (το 2021) αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, στην πλήρη του (σε αυτή την φάση) ανάπτυξη αποτελείται από την Βασική Γραμμή και την Γραμμή (επέκταση) προς Καλαμαριά.

Η Βασική Γραμμή, μήκους 9,6 χλμ. και προϋπολογισμού 1,012 δισ. ευρώ, διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς και εμφανίζει κατασκευαστική πρόοδο 65%, ενώ η Επέκταση προς Καλαμαριά, μήκους 4,78 χλμ, είναι προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ και διαθέτει 5 σταθμούς.

Η κατασκευάστρια εταιρία ΑΚΤΩΡ άνοιξε τις πύλες του αμαξοστασίου στην Πυλαία, όπου βρέθηκε και το kathimerini.gr.

Πρόκειται για την «καρδιά» και τον «εγκέφαλο» του μετρό, αφού εκεί όχι μόνον θα αποσύρονται για συντήρηση οι 18 συρμοί, αλλά θα στεγάζεται και το master control, το σύνολο, δηλαδή, των συστημάτων ελέγχου της λειτουργίας του έργου.

Το αμαξοστάσιο, που απέχει 1,2 χλμ. από τον σταθμό Νέα Ελβετία (τον τελευταίο της βασικής γραμμής), «ξεδιπλώνεται» σε έκταση 50.000 τ.μ., η δομημένη επιφάνεια ανέρχεται σε 90.000 τ.μ. και κατά την λειτουργία του θα απασχολούνται εκεί από την Αττικό Μετρό, 580 άτομα.

Αυτή τη στιγμή έχουν «στρωθεί» οι ράγες κι όπως έγινε γνωστό από τον Πολιτικό Μηχανικό- διευθυντή του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, Τάκη Κορακίτη, τέλη του έτους θα μπει στο αμαξοστάσιο για τις αναγκαίες δοκιμές, ο πρώτος συρμός. Όπως μάλιστα έκανε γνωστό, θα φτάσει με πλοίο στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας και με πλατφόρμες θα μεταφερθεί στο αμαξοστάσιο.

Τρεις μήνες αργότερα (Μάρτιο του 2019) θα γίνει η ηλεκτροδότηση και θα αρχίσουν οι προβλεπόμενες δοκιμές, οι οποίες τον Ιούνιο του ίδιου έτους θα επεκταθούν στο σύνολο των Σταθμών.

Έναν χρόνο αργότερα (Νοέμβριο του 2020) θα δοθούν σε χρήση των κατοίκων της συμπρωτεύουσας οι πρώτοι εννέα Σταθμοί: Σιντριβάνι / Έκθεση (Εγνατίας και Αγγελάκη), Πανεπιστήμιο (Εγνατίας και 3ης Σεπτεμβρίου), Παπάφη (Παπάφη και Κων. Καραμανλή), Ευκλείδη (Κωνσταντινουπόλεως & Κατσιμήδου), Φλέμιγκ (Δελφών & Φλέμινγκ), Αναλήψεως (Δελφών & Αναλήψεως), Πατρικίου (Σόλωνος & 25ης Μαρτίου), Βούλγαρη (Βούλγαρη & Καθ. Παπαδάκη) και Νέα Ελβετία.

Αργότερα θα δοθούν σε χρήση του επιβατικού κοινού οι τέσσερις υπολειπόμενοι Σταθμοί: Αγία Σοφία, Βενιζέλου, Δημοκρατία και Σιδηροδρομικός Σταθμός.

Στο μεταξύ θα προχωρούν οι εργασίες και στο τμήμα Επέκτασης προς Καλαμαριά, προκειμένου το 2021 να δοθούν σε χρήση οι πέντε Σταθμοί: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη. Μίκρα.

Αυτή τη στιγμή στα εργοτάξια απασχολούνται 1.200 εργαζόμενοι και όπως έκανε γνωστό ο διευθυντής του έργου, Τάκης Κορακίτης, επιλογή της εταιρίας είναι, τα άτομα που απασχολούνται στο έργο να είναι κάτοικοι Θεσσαλονίκης και των γύρω περιοχών.

Ίδια πολιτική ακολουθείται και σε ότι αφορά τους υπεργολάβους και τους προμηθευτές, ώστε να ενισχυθεί η τοπική οικονομία. Για αυτό κι ένα μεγάλο μέρος των χρησιμοποιούμενων υλικών (αλουμίνια, μάρμαρα κλπ) προμηθεύονται από αμιγώς ελληνικές εταιρίες.

Ένας ακόμη σταθμός που επισκεφθήκαμε ήταν η Νέα Κρήνη, που κατασκευαστικά είναι ο πλέον προχωρημένος, με ολοκληρωμένα σε ποσοστό 80% τα έργα πολιτικού μηχανικού και αρχιτέκτονα.

Όπως προαναφέρθηκε, το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, «πέρασε από σαράντα κύματα» έως ότου φτάσει στη σημερινή του μορφή, μπαίνοντας στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης.

Η σύμβαση κατασκευής υπεγράφη το 2006.

Το 2014, όμως, η τότε ανάδοχος κοινοπραξία δήλωσε αδυναμία να συνεχίσει το έργο (μέχρι τότε είχε κατασκευαστεί το 35% του έργου) και για δύο χρόνια τα εργοτάξια ήταν «κλειστά».

Δύο χρόνια αργότερα (1/1/2016) το έργο «ξαναμπήκε στις ράγες» με ανάδοχο την κατασκευαστική εταιρία ΑΚΤΩΡ, που έχει υλοποιήσει μέχρι αυτή την στιγμή το 65% του έργου.

Σε ό,τι αφορά την χρηματοδότηση του έργου, είναι εξασφαλισμένη η κοινοτική του χρηματοδότηση και καλύπτει το 80% του προϋπολογισμού του, ύψους 1,4 δισ. ευρώ (περίπου 1 δισ. ευρώ για την κύρια γραμμή και 400 εκατ. ευρώ για την επέκταση προς Καλαμαριά).

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Η Τουρκία στρέφεται στην ΕΕ

«Δείξετε του πόρτα!!!»
knak  |  18:37

Χωρίς plan Β η πρόσκληση για διάλογο στην παιδεία

«Τα σχόλια σας κ. Ντόπρο είναι άκρως προσβλητικά για όλους τους εκπαιδευτικούς. Θα ήταν σωφρωνέστερο ...»
Ελένη Χαλλούμα  |  17:50

Νέο ρεκόρ για τις αγορές Κυπρίων στα Κατεχόμενα

«Treksete na enischisete tin tourkiki ikonomia ke sto telos aferontas posa stichizi na pas ken a erthi ...»
ANDREAS  |  13:40

Ρωσικό ΥΠΕΞ: Δεν ξεκινήσαμε εμείς την επιδείνωση των ελληνορωσικών σχέσεων

«ΠΑΝΤΩΣ, ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΑΤΕ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ........ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ..........»
ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ  |  11:49

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση