ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τα οφέλη του μαύρου σιταριού

To μαύρο σιτάρι θεωρείται ψευδοδημητριακό με ευεργετικές ιδιότητες στον οργανισμό μας

Newsroom K

To μαύρο σιτάρι δεν είναι τόσο ένα διαδεδομένο δημητριακό, όμως έχει ευεργετικές ιδιότητες στον οργανισμό μας.

Θεωρείται «ψευδοδημητριακό», καθώς είναι παραπλανητικά όμοιο με δημητριακό, στην ουσία, όμως, είναι σπόρος ενός φρούτου.

Διατροφικό προφίλ

• Είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης (14% πρωτεΐνη), συγκριτικά με τη χαμηλή περιεκτικότητα στα υπόλοιπα δημητριακά.

• Είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, κυρίως ριβοφλαβίνη (Β2) και νιασίνη (Β3) και τις βιταμίνες Ε, Κ και φολικό οξύ.

• Είναι καλή πηγή μετάλλων και ιχνοστοιχείων (ασβεστίου, χαλκού, σιδήρου, μαγνησίου, μαγγανίου, φωσφόρου, καλίου, σεληνίου και ψευδαργύρου).

• Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες (100 γρ. ωμού φαγόπυρου περιέχουν περίπου 10 γρ. φυτικών ινών) και φλαβονοειδή, ουσίες με αντιφλεγμονώδη και ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

• Έχει χαμηλή θερμιδική αξία, καθώς 100 γρ. ψημένου φαγόπυρου προσδίδουν 92 θερμίδες.

Οφέλη στην υγεία

• Καρδιαγγειακή υγεία: Βοηθά στη μείωση της «κακής» χοληστερόλης (LDL) και την αύξηση της «καλής» χοληστερόλης (HDL), αλλά και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Τα οφέλη στην καρδία οφείλονται, επίσης, στα φλαβονοειδή, στη ρουτίνη (βιοφλαβανοειδές) και στα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά.

• Σταθερά επίπεδα σακχάρου: Λόγω της πλούσιας περιεκτικότητάς του σε φυτικές ίνες θεωρείται τρόφιμο χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, με αποτέλεσμα να καθυστερεί την απορρόφηση σακχάρου στο αίμα, συμβάλλοντας στην καλή ρύθμισή του.

• Καλή λειτουργία του εντέρου και κορεσμό: Περιέχει αδιάλυτες φυτικές ίνες, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και διαλυτές, που καθυστερούν το άδειασμα της τροφής από το στομάχι, αυξάνοντας το αίσθημα του κορεσμού.

Πώς να το εντάξετε στο διαιτολόγιό σας

Το φαγόπυρο μπορεί να καταναλωθεί ωμό, βραστό ή και φρυγανισμένο. Μαγειρεύεται όπως και τα υπόλοιπα δημητριακά, π.χ. ρύζι, πλιγούρι.

• Συνδυάστε βραστό φαγόπυρο με γιαούρτι ή γάλα για ένα πλήρες πρωινό.

• Προσθέστε το σε σαλάτες, σούπες, όσπρια και άλλα μαγειρεμένα φαγητά, στα οποία μπορεί να πάρει τη θέση του ρυζιού όπως π.χ. σε γεμιστά ή κρέας με λαχανικά.

• Στο εμπόριο υπάρχει και ως αλεύρι, επομένως μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε ψωμί, πίτες, κρέπες, ζυμαρικά κ.τ.λ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Προδρόμου: Το ΑΚΕΛ βρίσκεται ακόμα σε προεκλογικό αγώνα

«...και ο Προδρόμου σταθερά σε Colloquium γκαιμπελισμού!!!»
Ai Em  |  09:57

Ερχιουρμάν: Θέλουμε λόγο στους υδρογονάνθρακες, όχι μόνο μερίδιο

«Ας του δωσουμε αυτά που θελει! Έλα παρτα: ο!ο»
Μπιχτης  |  23:53

«Ας πάμε στο λαό» δήλωσε για τη βουλευτική έδρα της Λεμεσού o Αβέρωφ

«Οριζόντια ψήφος τώρα. Τέρμα στην κομματοκρατία »
Ευάγγελος Αναστασιάδης  |  17:17

Ανοικτή επιστολή Χριστόφια προς Πρόεδρο Αναστασιάδη

«Τώρα θα αρχίσουν τα αλαλάζοντα τύμπανα και οι γκρανκάσες της ακροδεξιάς και του ούτω καλούμενου ενδιάμεσου ...»
Ai Em  |  10:42

Γυναίκα: Τελευταία Ενημέρωση