ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τροφές που συμβάλλουν στη ρύθμιση του θυρεοειδή

Ο υποθυρεοειδισμός επηρέαζει τις καύσεις του οργανισμού

Newsroom K

Ένα μεγάλο ποσοστό κυρίως του γυναικείου πληθυσμού πάσχει από υποθυρεοειδισμό. Η νόσος αυτή που ουσιαστικά πρέπει να «ζεις» μαζί της επηρεάζει και το μεταβολισμό δηλαδή τις καύσεις του οργανισμού και συχνά οι γυναίκες προσθέτουν κιλά χωρίς να αλλάξουν οτιδήποτε στη διατροφή ή την φυσική τους δραστηριότητα.

Η διατροφή που βοηθά στη ρύθμιση του θυρεοειδή, μοιάζει πολύ με την διατροφή ενός διαβητικού. Μικρά και συχνά γεύματα που βασίζονται σε τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται σταθεροποίηση των επιπέδων του σακχάρου του αίματος και ενεργοποίηση του μεταβολισμού.

Όσοι πάσχουν από υποθυρεοειδισμό πρέπει να αποφεύγουν το φθόριο, το βρώμιο, και το χλώριο που μπορεί να προκαλέσουν την παρεμπόδιση της απορρόφησης του ιωδίου του θυρεοειδή αδένα.

Για αυτό το λόγο, το λάχανο, τα φιστίκια, τα προϊόντα σόγιας, τα ροδάκινα, τα αχλάδια, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το σπανάκι θα πρέπει να περιορίζονται.

Το ιώδιο είναι απαραίτητο συστατικό για την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς, καθώς αποτελεί συστατικό στοιχείο των ορμονών του και έτσι η έλλειψη του οδηγεί σε μειωμένη παραγωγή ορμονών. Τρόφιμα όπως θαλασσινά και φύκια, καθώς και το ιωδιούχο αλάτι είναι πηγές πλούσιες σε ιώδιο. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι 150mg. Μια μέση δίαιτα περιλαμβάνει τροφές εμπλουτισμένες σε ιώδιο και προσφέρει 250-750mg ιωδίου καθημερινά. Προσοχή, όμως, πρέπει να δοθεί στις μεγάλες ποσότητες του ιωδίου, καθώς δρουν αρνητικά στον θυρεοειδή όταν λαμβάνονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Επίσης το σελήνιο είναι απαραίτητο στοιχείο για την παραγωγή των ορμονών του θυρεοειδούς, καθώς και για τη μετατροπή της θυροξίνης (Τ4) σε τριιωδοθυρονίνη (Τ3).Πηγές σεληνίου είναι οι ξηροί καρποί, δημητριακά, μοσχάρι, ψάρια, τόνος, καβούρι.

Η νόσος τού θυρεοειδούς συχνά οδηγεί σε ανεπάρκεια ψευδαργύρου Πλούσιες πηγές είναι τα θαλασσινά, τα ψάρια, το συκώτι, το κρέας, τα αβγά, τα μανιτάρια και τα σύκα.

Οσον αφορά στις βιταμίνες, απαραίτητες θεωρούνται:

1. Tο β-καροτένιο (προβιταμίνη Α) που το βρίσκουμε στα πορτοκαλί-κίτρινα φρούτα και λαχανικά, όπως είναι το καρότο, το πεπόνι, το βερίκοκο και η πιπεριά.

2. η βιταμίνη C που βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα κυρίως στα εσπεριδοειδή, στο ακτινίδιο, στις πιπεριές, στις φράουλες και στους φυσικούς χυμούς.

3. η βιταμίνη Ε, που αποτελεί σημαντικό αντιοξειδωτικό συστατικό, προστατεύει τον θυρεοειδή από τις επιπτώσεις του οξειδωτικού στρες και κύρια πηγή του αποτελεί το ελαιόλαδο

4. η βιταμίνη D, η οποία συνιστάται για χρήση σε ασθενείς με υποθυρεοειδισμό. Γι’ αυτό, προσπαθήστε να καταναλώνετε γαλακτοκομικά, σκουμπρί, σαρδέλες, τόνο και κρόκο αβγού.

5. το σύμπλεγμα των βιταμινών Β συμμετέχει στη διαδικασία της σύνθεσης τηςΤ4.

Τέλος, συμπληρώματα όπως η κανέλα, το χρώμιο και το μαγνήσιο δείχνουν να έχουν θετικές επιδράσεις σε άτομα με υποθυρεοειδισμό.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

#PoliticsBlog Το θεαματικό φινάλε της Χρυσταλλούς και ο δυναμισμός του Συλλούρη

«Κουτοπονηράδες. Εδώ βουλευτές με μη εξυπηρετούμενα δάνεια διαπραγματεύτηκαν και ψήφισαν νομοσχέδια που ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  12:38

Στα 3,1 δισ. ευρώ μειώθηκε το εμπορικό έλλειμμα στην Κύπρο

«" Οι συνολικές εξαγωγές ανήλθαν σε €3 δισ, αύξηση 53% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2017 (€1 δισ. ...»
Χρίστος  |  17:42

Στα 3,1 δισ. ευρώ μειώθηκε το εμπορικό έλλειμμα στην Κύπρο

«Έλεος.... "Οι εισαγωγές από τον υπόλοιπο κόσμο ανήλθαν σε €171,7 δισ, αύξηση 6,4% σε σύγκριση με ...»
Χρίστος  |  17:38

Επίθεση Αλβανών χάκερς στην ιστοσελίδα της, καταγγέλλει η Αλληλεγγύη

«Το σχόλιο του Ντόμπρος Κελαήδης για τους Αλβανούς στην Κύπρο έχει αφαιρεθεί, γιατί χαρακτηρίστηκε από ...»
Γιάννης Αδειλίνης, online editor «K»  |  13:40

Γυναίκα: Τελευταία Ενημέρωση

Όλα τα έσοδα από τις εισπράξεις θα διατεθούν σε οικογένειες που χρειάζονται οικονομική στήριξη

Αλκυονίδες Fashion Bazaar 2018

Η έναρξη του Bazaar θα γίνει το Σάββατο 24 και Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2018 από τις 10.00π.μ. μέχρι τις 5.00μ.μ.
Δελτίο Τύπου
 |  ΓΥΝΑΙΚΑ