ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 12:34
 

Τροφές που συμβάλλουν στη ρύθμιση του θυρεοειδή

Ο υποθυρεοειδισμός επηρέαζει τις καύσεις του οργανισμού

Newsroom K

Ένα μεγάλο ποσοστό κυρίως του γυναικείου πληθυσμού πάσχει από υποθυρεοειδισμό. Η νόσος αυτή που ουσιαστικά πρέπει να «ζεις» μαζί της επηρεάζει και το μεταβολισμό δηλαδή τις καύσεις του οργανισμού και συχνά οι γυναίκες προσθέτουν κιλά χωρίς να αλλάξουν οτιδήποτε στη διατροφή ή την φυσική τους δραστηριότητα.

Η διατροφή που βοηθά στη ρύθμιση του θυρεοειδή, μοιάζει πολύ με την διατροφή ενός διαβητικού. Μικρά και συχνά γεύματα που βασίζονται σε τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται σταθεροποίηση των επιπέδων του σακχάρου του αίματος και ενεργοποίηση του μεταβολισμού.

Όσοι πάσχουν από υποθυρεοειδισμό πρέπει να αποφεύγουν το φθόριο, το βρώμιο, και το χλώριο που μπορεί να προκαλέσουν την παρεμπόδιση της απορρόφησης του ιωδίου του θυρεοειδή αδένα.

Για αυτό το λόγο, το λάχανο, τα φιστίκια, τα προϊόντα σόγιας, τα ροδάκινα, τα αχλάδια, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το σπανάκι θα πρέπει να περιορίζονται.

Το ιώδιο είναι απαραίτητο συστατικό για την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς, καθώς αποτελεί συστατικό στοιχείο των ορμονών του και έτσι η έλλειψη του οδηγεί σε μειωμένη παραγωγή ορμονών. Τρόφιμα όπως θαλασσινά και φύκια, καθώς και το ιωδιούχο αλάτι είναι πηγές πλούσιες σε ιώδιο. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι 150mg. Μια μέση δίαιτα περιλαμβάνει τροφές εμπλουτισμένες σε ιώδιο και προσφέρει 250-750mg ιωδίου καθημερινά. Προσοχή, όμως, πρέπει να δοθεί στις μεγάλες ποσότητες του ιωδίου, καθώς δρουν αρνητικά στον θυρεοειδή όταν λαμβάνονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Επίσης το σελήνιο είναι απαραίτητο στοιχείο για την παραγωγή των ορμονών του θυρεοειδούς, καθώς και για τη μετατροπή της θυροξίνης (Τ4) σε τριιωδοθυρονίνη (Τ3).Πηγές σεληνίου είναι οι ξηροί καρποί, δημητριακά, μοσχάρι, ψάρια, τόνος, καβούρι.

Η νόσος τού θυρεοειδούς συχνά οδηγεί σε ανεπάρκεια ψευδαργύρου Πλούσιες πηγές είναι τα θαλασσινά, τα ψάρια, το συκώτι, το κρέας, τα αβγά, τα μανιτάρια και τα σύκα.

Οσον αφορά στις βιταμίνες, απαραίτητες θεωρούνται:

1. Tο β-καροτένιο (προβιταμίνη Α) που το βρίσκουμε στα πορτοκαλί-κίτρινα φρούτα και λαχανικά, όπως είναι το καρότο, το πεπόνι, το βερίκοκο και η πιπεριά.

2. η βιταμίνη C που βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα κυρίως στα εσπεριδοειδή, στο ακτινίδιο, στις πιπεριές, στις φράουλες και στους φυσικούς χυμούς.

3. η βιταμίνη Ε, που αποτελεί σημαντικό αντιοξειδωτικό συστατικό, προστατεύει τον θυρεοειδή από τις επιπτώσεις του οξειδωτικού στρες και κύρια πηγή του αποτελεί το ελαιόλαδο

4. η βιταμίνη D, η οποία συνιστάται για χρήση σε ασθενείς με υποθυρεοειδισμό. Γι’ αυτό, προσπαθήστε να καταναλώνετε γαλακτοκομικά, σκουμπρί, σαρδέλες, τόνο και κρόκο αβγού.

5. το σύμπλεγμα των βιταμινών Β συμμετέχει στη διαδικασία της σύνθεσης τηςΤ4.

Τέλος, συμπληρώματα όπως η κανέλα, το χρώμιο και το μαγνήσιο δείχνουν να έχουν θετικές επιδράσεις σε άτομα με υποθυρεοειδισμό.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

43χρονος εξωθούσε γυναίκες στην πορνεία

«Εκείνος ο υπουργός έκανε και άλλουσ φόνους. Π.χ. στον συναγωνιστή του Στεφανίδη, κλπ. Γι` αυτόν να ...»
CGA  |  08:29

Οι θεσμοί δοκιμάζουν τις αντοχές της κοινωνίας

«Το άρθρο συνεχίζει: Ένα από τα πιο εντυπωσιακά αιτήματα της έρευνας είναι η εντύπωση που υπάρχει ότι ...»
Yiannos  |  10:42

Οι θεσμοί δοκιμάζουν τις αντοχές της κοινωνίας

«ΑΠΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ Stockwatch: Διολίσθηση στους 5 από τους 6 δείκτες διακυβέρνησης για το 2017, δείχνουν ...»
Yiannos  |  10:38

43χρονος εξωθούσε γυναίκες στην πορνεία

«Kάποτε κάποιος υπουργός εφεύρε τη μέθοδο εξάληψης των προαγωγών (πατρώνων) και για μια 20ετία εξηλήφτηκαν! ...»
knak  |  10:11

Γυναίκα: Τελευταία Ενημέρωση

Ο οίκος Delpozo και Roksanda μας το έδειξε σε chic σύνολα και κοστούμια, ο οίκος Dries Van Noten σε cozy πλεκτά

Το χρώμα του Φθινοπώρου

Μια από τις μεγαλύτερες τάσεις που θα έχετε συνειδητοποιήσει πως θα δείτε παντού είναι το καφέ
Newsroom K
 |  ΜΟΔΑ