ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι ευεργετικές ιδιότητες του καρπουζιού

Το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά

Newsroom K

Δροσερό, γευστικό, ξεδιψαστικό, πέρα από την υπέροχη γεύση του, είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά και δεν είναι τυχαία το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού.

Θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία

• Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό (92%) και, ιδιαίτερα ο χυμός του, αποτελεί πολύ καλή επιλογή για ενυδάτωση.
• Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, Θειαμίνη (Β1), Πυριδοξίνη (Β6), C και φυτικές ίνες και δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.
• Η βιταμίνη Α που περιέχει είναι σημαντική για καλύτερη όραση και πιο αποτελεσματική άμυνα σε μολύνσεις.
• Η Βιταμίνη C που περιέχεται σε υψηλά ποσοστά βοηθά κι αυτή με την σειρά της το αμυντικό σύστημα του οργανισμού ενάντια στις μολύνσεις, προστατεύοντας παράλληλα από το οξειδωτικό στρες.
• Η Β6 συντελεί στην καλύτερη πνευματική και ψυχολογική υγεία, καθώς συμβάλλει στην σύνθεση νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου.
• Είναι πλούσιο σε κάλιο που συμβάλλει στην ρύθμιση της καρδιακής λειτουργίας και της αρτηριακής πίεσης.
• Είναι πλούσιο σε λυκοπένιο, φυτοχημικό με έντονη αντιοξειδωτική δράση, που έχει την ιδιότητα να καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβες στο DNA των κυττάρων και οδηγούν στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων. Μελέτες συνδέουν το λυκοπένιο με την προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου και ειδικά του προστάτη.
• Καλύτερα να τρώγεται ώριμο καθώς σε αυτή την μορφή παρέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά.
• Περιέχει αρκετή φυσική ζάχαρη και έτσι δεν πρέπει καταναλώνετε σε υπερβολικές ποσότητες!

1 μερίδα καρπούζι= 200γρ = 1 λεπτή φέτα καθαρισμένη =~ 60 θερμίδες!

Κίτρινο, πορτοκαλί ή κόκκινο καρπούζι!

Το καρπούζι καλλιεργείται ανά τον κόσμο σε περισσότερες από 1.200 ποικιλίες που διαφοροποιούνται μεταξύ τους. Το κίτρινο καρπούζι είναι λιγότερο γλυκό και διατηρείται περισσότερο χρόνο σε σχέση με το κόκκινο, ενώ το πορτοκαλί έχει στυφή γεύση και οι σπόροι απουσιάζουν εντελώς από το εσωτερικό του.

Πώς να το καταναλώσετε

• Μπορείτε να το καταναλώσετε ωμό σε φέτες ή να το προσθέσετε σε φρουτοσαλάτες ή σαλάτες.
• Μπορείτε να φτιάξετε γρανίτα.
• Μπορείτε να το συνδυάσετε με ελιές, φέτα ή και χαλούμι.
• Μπορείτε ακόμα να το απολαύσετε και στην σχάρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Από τους Τραμπ-Κιμ στους Τσίπρα-Ζάεφ

«Εδώ φαίνεται η πλάνη, τόσο του αρθρογράφου όσο και άλλων. "Όλος ο πλανήτης θα αναφέρεται πλέον σε Βόρεια ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  13:50

#PoliticsBlog Ο Φούλης, η οριζόντια ψηφοφορία, η γκεστ σταρ και το... Τατουάζ

«Σιγά μην προκάλεσε συναγερμό το άρθρο του Λεβέντ. Λες και είναι η πρώτη φορά που επιτίθεται με εμπάθεια ...»
Leo  |  12:55

ΑΚΕΛ: Η κυβέρνηση με την ανικανότητά της οδήγησε στο ξεπούλημα του Συνεργατισμού

«Ενώ εσείς τόσα χρόνια κάνατε εξαιρετική δουλειά. δεν είχατε το Μαρί, δεν οδηγήσατε την οικονομία στην ...»
ΠΑΝΑΣΙΑΝΟΣ  |  14:52

Μακεδονικό: Στο έδαφος της ΠΓΔΜ η υπογραφή της συμφωνίας

«Ακόμη να δούμε επίσημη θέση της κυβέρνησης επί του ονοματολογικού. Ο λαλίστατος ΥΠΕΞ Χριστοδουλίδης ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  12:02

Γυναίκα: Τελευταία Ενημέρωση