ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι ευεργετικές ιδιότητες του καρπουζιού

Το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά

Newsroom K

Δροσερό, γευστικό, ξεδιψαστικό, πέρα από την υπέροχη γεύση του, είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά και δεν είναι τυχαία το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού.

Θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία

• Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό (92%) και, ιδιαίτερα ο χυμός του, αποτελεί πολύ καλή επιλογή για ενυδάτωση.
• Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, Θειαμίνη (Β1), Πυριδοξίνη (Β6), C και φυτικές ίνες και δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.
• Η βιταμίνη Α που περιέχει είναι σημαντική για καλύτερη όραση και πιο αποτελεσματική άμυνα σε μολύνσεις.
• Η Βιταμίνη C που περιέχεται σε υψηλά ποσοστά βοηθά κι αυτή με την σειρά της το αμυντικό σύστημα του οργανισμού ενάντια στις μολύνσεις, προστατεύοντας παράλληλα από το οξειδωτικό στρες.
• Η Β6 συντελεί στην καλύτερη πνευματική και ψυχολογική υγεία, καθώς συμβάλλει στην σύνθεση νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου.
• Είναι πλούσιο σε κάλιο που συμβάλλει στην ρύθμιση της καρδιακής λειτουργίας και της αρτηριακής πίεσης.
• Είναι πλούσιο σε λυκοπένιο, φυτοχημικό με έντονη αντιοξειδωτική δράση, που έχει την ιδιότητα να καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβες στο DNA των κυττάρων και οδηγούν στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων. Μελέτες συνδέουν το λυκοπένιο με την προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου και ειδικά του προστάτη.
• Καλύτερα να τρώγεται ώριμο καθώς σε αυτή την μορφή παρέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά.
• Περιέχει αρκετή φυσική ζάχαρη και έτσι δεν πρέπει καταναλώνετε σε υπερβολικές ποσότητες!

1 μερίδα καρπούζι= 200γρ = 1 λεπτή φέτα καθαρισμένη =~ 60 θερμίδες!

Κίτρινο, πορτοκαλί ή κόκκινο καρπούζι!

Το καρπούζι καλλιεργείται ανά τον κόσμο σε περισσότερες από 1.200 ποικιλίες που διαφοροποιούνται μεταξύ τους. Το κίτρινο καρπούζι είναι λιγότερο γλυκό και διατηρείται περισσότερο χρόνο σε σχέση με το κόκκινο, ενώ το πορτοκαλί έχει στυφή γεύση και οι σπόροι απουσιάζουν εντελώς από το εσωτερικό του.

Πώς να το καταναλώσετε

• Μπορείτε να το καταναλώσετε ωμό σε φέτες ή να το προσθέσετε σε φρουτοσαλάτες ή σαλάτες.
• Μπορείτε να φτιάξετε γρανίτα.
• Μπορείτε να το συνδυάσετε με ελιές, φέτα ή και χαλούμι.
• Μπορείτε ακόμα να το απολαύσετε και στην σχάρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Στον Γ. Εισαγγελέα θα αποταθεί ο Γ. Ελεγκτής για τον Άθω Αντωνιάδη

«Αν πραγματικά ενδιαφέρεστε να βοηθήσετε στην πάταξη της διαφθοράς πρέπει να συνεργαστείτε με τους οργανισμούς ...»
Ελένη Αγαθαγγέλου Δημητριάδη  |  23:20

ΟΑΥ για ΓεΣΥ: Υπάρχει σχέδιο Β' για παιδίατρους

«Άμα με τόσα λεφτά που τους προσφέριρ το ΓεΣΥ δεν συνεργάζονται φανταστείτε πόσα τζακρούν και αφορολήτα ...»
ΧΓΑ  |  12:09

Χριστοδουλίδης: Ένα το πλαίσιο Γκουτέρες και δεν αμφισβητείται

«Διπλωματία από τα Lidl να θεωρείς πως τα σχόλια που έδωσε η πλευρά σου επί του εγγράφου της 30ης Ιουλίου, ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  09:50

Συμπληρώθηκε η εξάδα του ΔΗΣΥ

«Mετά που το μπάχαλο με την τραγουδίστρια που σώνει και καλά να την χρήσουμε πολιτικό, τι γίνεται;»
ΑΚΑ  |  09:50

Γυναίκα: Τελευταία Ενημέρωση

X