ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι ευεργετικές ιδιότητες του καρπουζιού

Το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά

Newsroom K

Δροσερό, γευστικό, ξεδιψαστικό, πέρα από την υπέροχη γεύση του, είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά και δεν είναι τυχαία το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού.

Θρεπτική αξία και οφέλη στην υγεία

• Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό (92%) και, ιδιαίτερα ο χυμός του, αποτελεί πολύ καλή επιλογή για ενυδάτωση.
• Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, Θειαμίνη (Β1), Πυριδοξίνη (Β6), C και φυτικές ίνες και δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.
• Η βιταμίνη Α που περιέχει είναι σημαντική για καλύτερη όραση και πιο αποτελεσματική άμυνα σε μολύνσεις.
• Η Βιταμίνη C που περιέχεται σε υψηλά ποσοστά βοηθά κι αυτή με την σειρά της το αμυντικό σύστημα του οργανισμού ενάντια στις μολύνσεις, προστατεύοντας παράλληλα από το οξειδωτικό στρες.
• Η Β6 συντελεί στην καλύτερη πνευματική και ψυχολογική υγεία, καθώς συμβάλλει στην σύνθεση νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου.
• Είναι πλούσιο σε κάλιο που συμβάλλει στην ρύθμιση της καρδιακής λειτουργίας και της αρτηριακής πίεσης.
• Είναι πλούσιο σε λυκοπένιο, φυτοχημικό με έντονη αντιοξειδωτική δράση, που έχει την ιδιότητα να καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβες στο DNA των κυττάρων και οδηγούν στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων. Μελέτες συνδέουν το λυκοπένιο με την προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου και ειδικά του προστάτη.
• Καλύτερα να τρώγεται ώριμο καθώς σε αυτή την μορφή παρέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά.
• Περιέχει αρκετή φυσική ζάχαρη και έτσι δεν πρέπει καταναλώνετε σε υπερβολικές ποσότητες!

1 μερίδα καρπούζι= 200γρ = 1 λεπτή φέτα καθαρισμένη =~ 60 θερμίδες!

Κίτρινο, πορτοκαλί ή κόκκινο καρπούζι!

Το καρπούζι καλλιεργείται ανά τον κόσμο σε περισσότερες από 1.200 ποικιλίες που διαφοροποιούνται μεταξύ τους. Το κίτρινο καρπούζι είναι λιγότερο γλυκό και διατηρείται περισσότερο χρόνο σε σχέση με το κόκκινο, ενώ το πορτοκαλί έχει στυφή γεύση και οι σπόροι απουσιάζουν εντελώς από το εσωτερικό του.

Πώς να το καταναλώσετε

• Μπορείτε να το καταναλώσετε ωμό σε φέτες ή να το προσθέσετε σε φρουτοσαλάτες ή σαλάτες.
• Μπορείτε να φτιάξετε γρανίτα.
• Μπορείτε να το συνδυάσετε με ελιές, φέτα ή και χαλούμι.
• Μπορείτε ακόμα να το απολαύσετε και στην σχάρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Ζητούνται παπάδες και μοναχοί

«Ξύπνησε ήλιε κι’ άργησε / η μέρα να χαράξει, / και η Κύπρος μας μέσ’τη φωτιά / τα ράσα να πετάξει… ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, Β.Α, Μ.Α.  |  12:59

Σύστημα πρόβλεψης σεισμών σώζει ζωές στο Μεξικό

«Η είδηση είναι λειψή: Δεν μας λέτε πώς έσωσε ζωές κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων σεισμών στο Μεξικό. ...»
Παναγιώτης Νικηφόρου  |  17:10

Προς εκλογές επιβίωσης βαίνει το ΑΚΕΛ

«Ο Αντρος απλως εφαρμοζει το χριστοφιακό :"το κομμα τζιε τα μαθκια σας", το οποιον ουσιαστικα παροτρυνει ...»
Ντοπρος Κελαηδης  |  06:57

Γιώργος Λιλλήκας: Στον β΄ γύρο κερδίζω τον όποιο αντίπαλο

«Εκαταντησες σαν την ΟΜΟΝΟΙΑ. Γεννημένος νικητής. Αναμορφωτής, ηγέτης, λεβέντης. Όπως όλους τους άλλους ...»
Billy JO  |  17:46

Γυναίκα: Τελευταία Ενημέρωση

Η θεραπεία του σακχαρώδη διαβήτη κυήσεως μειώνει τις μητρικές και νεογνικές επιπλοκές

Διαβήτης και Εγκυμοσύνη

Οι κυήσεις που περιπλέκονται με σακχαρώδη διαβήτη εμφανίζουν αυξημένα ποσοστά επιπλοκών στη μητέρα και στο παιδί
Newsroom K
 |  ΓΥΝΑΙΚΑ