ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ανοίγει φτερά και για την Κίνα η Cobalt

Οι στόχοι της εταιρίας για νέους προορισμούς και οι κινήσεις για αύξηση του στόλου της

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Διαβατήριο για νέες αγορές αποτελεί για την Cobalt η επίσημη ένταξη της εταιρίας στον διεθνή οργανισμό ΙΑΤΑ με το πλάνο να αφορά σε πρώτο στάδιο, πτήσεις προς την Αίγυπτο. Το μεγάλο άνοιγμα όμως από την εταιρία είναι προς την Κίνα. Σε συνέντευξη στην «Κ» ο CEO της εταιρίας Andrew Madar αναφέρει ότι αυτή την περίοδο βρίσκονται υπό εξέλιξη συζητήσεις για έναρξη πτητικού προγράμματος προς την ασιατική χώρα, με πτήσεις με ανταπόκριση σε πρώτο στάδιο, κίνηση που προγραμματίζεται μέχρι τον Σεπτέμβριο. Η εταιρία προσανατολίζεται παράλληλα στο ενδεχόμενο ενίσχυσης του στόλου της με αεροσκάφη τύπου Α330 στοχεύοντας στην έναρξη απευθείας πτήσεων μεγάλης διάρκειας. Επιδίωξη της εταιρίας είναι να καταστεί η Κύπρος κόμβος σύνδεσης πτήσεων δηλώνει ο κ. Madar.


–Κύριε Madar την προηγούμενη εβδομάδα ενταχθήκατε και επίσημα στον διεθνή οργανισμό IATA. Ποια οφέλη προκύπτουν για την εταιρία σας;


–Η ένταξή μας στην IATA είναι για εμάς ένα σημαντικό επίτευγμα ανάμεσα σε άλλα επιτεύγματα στον ενάμιση χρόνο δραστηριοποίησής μας. Αυτό ακολουθεί το πιστοποιητικό IOSA (Safety Certificate) το οποίο λάβαμε από την IATA, μόλις στον ένα χρόνο από την έναρξη της εταιρίας μας και ήταν κάτι που άνοιξε την πόρτα στην είσοδο μας στην IATA. Η IATA μάς παρέχει ένα υψηλό στάτους στην αεροπορική βιομηχανία, ανοίγει ευκαιρίες δραστηριοποίησης σε νέους προορισμούς. Στην περίπτωσή μας, την αγορά της Αιγύπτου, η οποία μας ενδιέφερε μεταξύ άλλων προορισμών. Προσφέρει επίσης νέους δρόμους για προσέγγιση πελατών και επέκτασης της δραστηριότητάς μας και γι’ αυτό είναι ένα σημαντικό επίτευγμα για εμάς. Η συμμετοχή μας σε τέτοιο διεθνή οργανισμό μας παρέχει πρόσβαση στο γίγνεσθαι της βιομηχανίας των αερομεταφορών και την ευκαιρία να θέσουμε ζητήματα σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Υπάρχουν θέματα τα οποία θα θέλαμε να συζητήσουμε ως ομάδα.

–Ποια είναι αυτά;

–Κάποιους κανονισμούς και περιορισμούς που αφορούν την αεροπορική βιομηχανία και μέτρα στήριξης από τις κανονιστικές αρχές και τις Βρυξέλλες. Έτσι αυτό είναι ένα καλό μέσο για εμάς για να εκφράσουμε τις ανησυχίες μας. Μια από αυτές είναι ο κανονισμός για την αποζημίωση των πτήσεων (EU 261), που επιβάλλει στις αεροπορικές εταιρίες να πληρώνουν αποζημιώσεις για καθυστερήσεις πτήσεων, κάτι που ξεκίνησε να προκαλεί προβλήματα στην αεροπορική βιομηχανία. Ειδικότερα κατά την περίοδο αιχμής οπότε και μπορεί να υπάρξουν αρκετές καθυστερήσεις με αποτέλεσμα να προκαλέσει σοβαρά οικονομικά ζητήματα στις αεροπορικές εταιρίες. Ο επιβάτης φυσικά πρέπει να αποζημιώνεται σε περίπτωση καθυστέρησης η ακύρωσης μιας πτήσης αλλά υπάρχουν κάποιες γκρίζες ζώνες στον κανονισμό με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία και του επιβάτη αλλά και της αεροπορικής εταιρίας. Είναι κάτι που άρχισε να έχει επιπτώσεις και σε θέματα ασφάλειας, καθώς κάποιες εταιρίες μπορούν να πιέζουν χρονικά για τις πτήσεις τους προκειμένου να αποφύγουν το πρόστιμο. Αυτό είναι ένα θέμα.

–Έχετε αναφέρει το θέμα της καθυστέρησης, που ήταν ένα ζήτημα για την εταιρία σας στην αρχή τουλάχιστον. Έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά;

–Οι αρχικές αδυναμίες μας προκλήθηκαν λόγω του ότι ξεκινήσαμε το πτητικό μας πρόγραμμα εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου (Ιούλιος 2016) και επίσης λόγω κάποιων ελλείψεων στον προγραμματισμό μας. Ανταποκριθήκαμε, ωστόσο, άμεσα σε αυτό, και συγκεκριμένα τρεις εβδομάδες μετά την έναρξή μας με την ολοκλήρωση της διαχείρισης της εταιρίας μας, με την ανάληψη των καθηκόντων μου. Δώσαμε μεγάλη σημασία σε αυτό το κομμάτι, στο πρόγραμμά μας, τις διαδικασίες, το σύστημα που χρησιμοποιούμε και με την απόκτηση νέων αεροσκαφών σταθεροποιήσαμε πολύ γρήγορα την κατάσταση. Έτσι μέχρι το τέλος του 2016 το πτητικό πρόγραμμα εκτελείτο σταθερά ενώ τελειοποιήσαμε το πρόγραμμα μέχρι τα μέσα του 2017. Να μην ξεχνάμε ότι είναι μια πολύ καινούργια αερογραμμή. Όταν ξεκινήσαμε στις 7 Ιουλίου 2016 είχαμε μόλις ένα αεροσκάφος. Πλέον έχουμε έξι αεροσκάφη με πτήσεις σε είκοσι προορισμούς. Η ανάπτυξη της εταιρίας μας ήταν ραγδαία, καθώς δώσαμε πάρα πολλή σημασία στο κομμάτι εκτέλεσης των πτήσεών μας, έτσι τώρα έχουμε επιδόσεις ρεκόρ.
Βόρεια Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Κίνα

–Σχεδιάζετε να εντάξετε σύντομα νέους προορισμούς στο πτητικό σας πρόγραμμα;

–Μόλις έχουμε ξεκινήσει πτήσεις στο Άμπου Ντάμπι και παράλληλα αναζητούμε νέους προορισμούς. Δεν είμαι σε θέση να πω περισσότερα αυτή τη στιγμή αλλά αυτό που μπορώ να πω είναι ότι μελετούμε το ενδεχόμενο σύνδεσης με την Κίνα μέσω πτήσεων με ανταπόκριση. Γενικότερα σε ό,τι αφορά τις πτήσεις μεγαλύτερης εμβέλειας η στόχευση μας γίνεται για Ασία και κυρίως Κίνα αλλά και Ινδία η οποία συνδέεται και με Νότια Αφρική. Σε δεύτερο στάδιο θα εξετάσουμε τις επιλογές μας και για απευθείας πτήσεις. Σε ό,τι αφορά στους προορισμούς, δίνουμε περισσότερη έμφαση σε Γερμανία, βόρεια Ευρώπη και Ιταλία που αυτή την στιγμή δεν έχουμε κάτι. Εξετάζουμε επίσης και προσθήκες στη Μέση Ανατολή. Την ίδια ώρα έχουμε μεγάλα πλάνα για το 2019 με νέους προορισμούς, προσθήκες αεροσκαφών μικρής εμβέλειας και εισαγωγή wide-body αεροσκαφών.

–Προγραμματίζεται η υλοποίηση κάποιων από τα πλάνα που έχετε προαναφέρει μέσα στο 2018;

–Ναι, προορισμοί όπως η Αίγυπτος. Σε ό,τι αφορά την Κίνα, δεν θα αργήσουμε πολύ να δούμε πτήσεις με ανταπόκριση. Αυτό προγραμματίζεται να γίνει πριν από τον Σεπτέμβρη. Οι απευθείας πτήσεις, ωστόσο, θα καθυστερήσουν περισσότερο καθώς για να γίνει αυτό πρέπει να εντάξουμε στον στόλο μας και διαφορετικού τύπου αεροσκάφη. Κάτι που για να γίνει, θα χρειαστεί σίγουρα περίοδος ενός χρόνου.

–Δρομολογούνται αλλαγές και στα εσωτερικά της εταιρίας;

–Συνεχίζουμε στο ίδιο μονοπάτι και με τον ίδιο τρόπο λειτουργίας που είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός. Σε αυτόν τον ενάμιση χρόνο λειτουργίας μας καταφέραμε να κρατήσουμε τα λειτουργικά έξοδα σε χαμηλά επίπεδα ώστε να διεκπεραιώνουμε τις εργασίες μας πιο αποτελεσματικά και παράλληλα να διατηρούμε χαμηλά το κόστος. Αυτή την στιγμή εργοδοτούμε λιγότερους από 270 υπαλλήλους μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται προσωπικό καμπίνας και πιλότοι. Αριθμός ο οποίος δεν αναμένεται επί του παρόντος να αυξηθεί ιδιαίτερα εκτός από κάποιες μεμονωμένες προσθήκες στο πλαίσιο της επέκτασης του δρομολογίου μας. Αλλά δεν πρόκειται να γίνουμε Κυπριακές Αερογραμμές με τους 2000 υπαλλήλους με τον στόλο που διαθέτουμε αυτή την στιγμή. Το γεγονός ότι μπορούμε να διατηρούμε κάτω το κόστος μας και παράλληλα να έχουμε ψηλά την παραγωγή μας είναι και αυτό είναι που οδήγησε στην τόσο γρήγορη ανάπτυξη μας και την επέκταση μας σε νέους προορισμούς. Η συγκράτηση του κόστους και η επένδυση στην ασφάλεια των πτήσεων είναι κλειδί για εμάς και θα συνεχίσουμε σε αυτό το μοτίβο.

–Τι τύπου αεροσκάφη διαθέτει η εταιρία σας;

–Έχουμε έξι αεροσκάφη, τέσσερα A320 και δύο A319. Εξετάζουμε την προσθήκη νέων αεροσκαφών τύπου Α320 και για πτήσεις μεγαλύτερης απόστασης μελετάμε διαφορετικές επιλογές με το επικρατέστερο αυτή τη στιγμή είναι το Α330. Αλλά κρατάμε την πόρτα ανοικτή και για άλλες επιλογές.

Wi-Fi on board και ευρυζωνικό δίκτυο

–Τι μπορούμε να πούμε για τα έσοδα της εταιρίας σας στον ενάμιση χρόνο λειτουργίας της;

–Αυτό που μπορώ να σου πω είναι ότι τα έσοδα μας έχουν αυξηθεί με ραγδαίους ρυθμούς, το ίδιο και το επιβατικό μας κοινό. Αυτόν τον χρόνο αναμένουμε διπλάσια αύξηση εσόδων μας. Ελέγχουμε σε κάθε περίπτωση την σχέση μεταξύ του επιπέδου του κόστους μας και των εσόδων μας.

–Ανακοινώσατε πρόσφατα την έναρξη του Wi-Fi on board. Μετά απ’ αυτό εξετάζετε και την επιλογή για ευρυζωνικό διαδίκτυο στις πτήσεις;

–Είμαστε πολύ κοντά στο να εισαγάγουμε την υπηρεσία Wi-Fi on board, έχουμε ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες έχουμε κλείσει συμφωνία και θα το παρουσιάσουμε πολύ σύντομα, συγκεκριμένα ο στόχος είναι για τον Απρίλιο. Πρόκειται για διαδίκτυο εντός του χώρου της καμπίνας του αεροσκάφους ενώ δεν υπάρχει συνδεσιμότητα με το έδαφος. Δεν έχουμε φτάσει εκεί ακόμα και οι λόγοι είναι πολλοί. Ένας λόγος είναι ότι είναι πολύ νωρίς από άποψη ωριμότητας του προϊόντος έτσι δεν βλέπουμε ότι είναι ακόμα μια καλή επαγγελματική κίνηση αυτή τη στιγμή. Όμως θεωρούμε ότι στο παρόν στάδιο η κίνηση μας για συνδεσιμότητα εντός του αεροσκάφους θα μας δώσει μεγάλο βήμα στον τομέα της ψυχαγωγίας των επιβατών κατά τη διάρκεια της πτήσης.

–Ποιες οι εκτιμήσεις σας για τις προοπτικές της Κύπρου στον τουριστικό τομέα;

–Τα τελευταία δύο χρόνια στον τομέα του τουρισμού, ήταν χρονιές ρεκόρ για την Κύπρο. Σε αυτό συνέβαλε η γεωπολιτική κατάσταση στην περιοχή αλλά και η οικονομική πρόοδος που επιτεύχθηκε έτσι η Κύπρος διευρύνει την γκάμα της σε τουριστικές αγορές. Για παράδειγμα οι τουρίστες της Γερμανίας επιλέγουν πλέον περισσότερο την Κύπρο. Σύμφωνα με τα δικά μας στοιχεία και αριθμούς και το 2018 θα είναι ακόμα καλύτερη χρονιά σε σύγκριση με την προηγούμενη. Θα είναι η τρίτη κατά σειρά χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό.

–Θεωρείτε ότι έχει συμβάλει και η εταιρία σας σε αυτή την αύξηση;

–Η συνδεσιμότητα που παρέχουμε στην Κύπρο, με όλες τις μεγάλες πόλεις σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή φέρνει περισσότερους τουρίστες και περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες για την χώρα και αυτός είναι ο στόχος μας. Θέλουμε να κάνουμε την Κύπρο κόμβο σύνδεσης πτήσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση