ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Καζίνο: Πώς φτάσαμε στις 181 απολύσεις

Το εργασιακό κλίμα δεν περιγράφεται ως ιδανικό, ενώ πηγές αναφέρουν στην «Κ» για συμπεριφορές που έχουν ως αποτέλεσμα την παραίτηση προσωπικού ακόμα και από υψηλόβαθμες θέσεις

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Η απόλυση 181 υπαλλήλων από το καζίνο- θέρετρο στη Λεμεσό, έδειξε ξεκάθαρα ότι τέσσερις μήνες μετά το άνοιγμα του, το μεγαλεπήβολο έργο αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα. Υπενθυμίζεται ότι και κατά την διαδικασία ανέγερσης του, τα δεδομένα δεν ήταν τα πλέον ευνοϊκά. Ξεκινώντας από την πανδημία του Covid-19, τον τερματισμό του προγράμματος των διαβατηρίων που υποστήριζε το προϊόν, τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, τις κυρώσεις που ακολούθησαν και τον πρόσφατο πόλεμο στο Ισραήλ. Ειδικότερα η απώλεια τουριστών από τις αγορές της Ρωσίας και του Ισραήλ, είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της επισκεψιμότητας του καζίνο. Ήδη σε ανακοίνωση της η εταιρεία αναφέρει ότι η μείωση της επισκεψιμότητας οδήγησε στη λήψη δύσκολων αποφάσεων για αναδιάρθρωση του κόστους λειτουργίας προκειμένου να διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της. Παράλληλα, το εργασιακό κλίμα δεν περιγράφεται ως ιδανικό, ενώ πηγές αναφέρουν στην «Κ» για συμπεριφορές που έχουν ως αποτέλεσμα την παραίτηση προσωπικού ακόμα και από υψηλόβαθμες θέσεις. Σε σχετικές ανακοινώσεις τους οι συντεχνίες ξενοδοχοϋπαλλήλων ΣΕΚ και ΠΕΟ, κάνουν λόγο για εργασιακό μεσαίωνα, για απαγόρευση πρόσβασης συνδικαλιστών και εργαλειοποίηση των εργαζομένων και ζητούν την παρέμβαση του Υπουργού Εργασίας. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ενημέρωση από πλευράς Υπουργείου για το θέμα.

Λάθη του παρελθόντος

Το γεγονός ότι τέσσερις μήνες μετά το άνοιγμα του το καζίνο δεν έχει την πελατεία στην οποία πόνταρε είναι μια επανάληψη λαθών του παρελθόντος. Στην προκειμένη, η ανάπτυξη πόνταρε σε πλούσιους πελάτες από Ρωσία και Ισραήλ. Η εξάρτηση του από δύο αγορές, μια πρακτική που ακολουθήθηκε και στον τουρισμό επί σειρά ετών, έφερε πολύ νωρίς την ανάγκη για αναπροσαρμογή του μάρκετινγκ, κάτι που ανέφερε και ο CEO της Melco Lawrence Ηo στο πλαίσιο των οικονομικών αποτελεσμάτων του γ’ τριμήνου 2023, σχολιάζοντας ότι, το City of Dreams Mediterranean έχει επηρεαστεί από τις εξελίξεις στο Ισραήλ και οι ομάδες της εταιρείας εργάζονται ώστε να αναπροσαρμόσουν την στρατηγική μάρκετινγκ που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα. Διατυπώνονται ωστόσο ερωτηματικά για το πώς επαναλαμβάνονται λάθη του παρελθόντος, αυτά της εξάρτησης από μία ή δύο αγορές, και μάλιστα από μια επιχείρηση μεγέθους του City of Dreams και για το κατά πόσο μια τέτοια επιχείρηση θα επιδείξει έγκαιρα τα σωστά αντανακλαστικά για διαχείριση της κατάστασης. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για έργο το οποίο λειτούργησε μόλις στις 10 Ιουλίου. Για τις ανάγκες λειτουργίας του είχαν δημοσιευθεί τον τελευταίο χρόνο αγγελίες εργασίας για εξεύρεση σερβιτόρων, μαγείρων, λειτουργών ψυχαγωγίας, λειτουργών ηλεκτρονικών παιχνιδιών, υποδοχής ξενοδοχείων. Με το άνοιγμα το City of Dreams εργοδοτούσε 2000 υπαλλήλους και τους επόμενους μήνες θα προχωρούσε με την πρόσληψη άλλων 400 υπαλλήλων και ακόμα περισσότερων στην συνέχεια. Πλέον, μετά τις τελευταίες απολύσεις, δεν είναι ξεκάθαρο το πώς θα προχωρήσει η εταιρεία. Από πλευράς μάρκετινγκ είναι στο τραπέζι το άνοιγμα προς τις ευρωπαϊκές αγορές. Πάντως, όσο αφορά άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής, που αποτελούν χώρες στόχευσης για το καζίνο θέρετρο όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στα οποία πραγματοποίησε επίσκεψη τον Ιούνη ο Υφυπουργός Τουρισμού, οι αφίξεις Οκτωβρίου ήταν 1800, 3454 από το Λίβανο, 1251 από την Ιορδανία, 1184 από την Αρμενία, και πολύ μικρούς αριθμούς από Κουβέιτ (193), Μπαχρέιν (208), Κατάρ (337) και Σαουδική Αραβία (871). Αριθμοί που δείχνουν και την μεγάλη απόκλιση των επιδόσεων αυτών των αγορών με τους στόχους της επένδυσης για προσέλκυση πέραν των 300 χιλιάδων τουριστών ολόχρονα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση