ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Το Success Story του 24χρονου Γιώργου Μουλού σε διαδικτυακές επιχειρήσεις

Δραστηριοποιείται με επιτυχία στο e-commerce και έχει συμπεριληφθεί στη λίστα Forbes 30 Under 30 της Ελλάδας

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Η πρώτη επαφή με την ιδέα της online επιχείρησης και του e-commerce έγινε όταν ήταν 13 ετών. Ο Ελληνοαυστραλός Γιώργος Μουλός, μόλις 24 ετών, είναι πλέον ιδρυτής της εταιρείας e-commerce Brokers, που δραστηριοποιείται στον τομέα των διαδικτυακών συγχωνεύσεων και εξαγορών και έχει πωλήσει επιχειρήσεις αξίας 6 εκατ. ευρώ. Έχει συμπεριληφθεί στη λίστα Forbes 30 under 30 της Ελλάδας το 2021 και είναι ομιλητής σε σεμινάρια που λαμβάνουν χώρα σε Αμερική, Ευρώπη, Ασία και Αυστραλία. Τον συναντήσαμε με αφορμή πρόσφατη ομιλία του στο πανεπιστήμιο Λευκωσίας, με τίτλο 21st Century Hustle και μας μίλησε για την αρχή της επαγγελματικής διαδρομής του, τις προκλήσεις που αντιμετώπισε και τους επόμενους στόχους του.

-Μόλις 24 ετών και ήδη έχετε καταφέρει να εξελιχθείτε στον τομέα του ecommerce και το όνομα σου να συμπεριληφθεί στην λίστα του Forbes 30 under 30 στην Ελλάδα. Ποια είναι η ιστορία σου;

«Κάθε παιδί που ξεκινάει το γυμνάσιο έχει πλέον ένα έξυπνο τηλέφωνο και Internet. Έτσι, η ευκαιρία να κερδίσει κανείς χρήματα, δεν ήταν ποτέ καλύτερη», αναφέρει ο Γ. Μουλός

-Για εμένα, η δουλειά μου και το ταξίδι στην επιχειρηματικότητα είναι επίσης το προσωπικό μου ταξίδι για να μάθω τον εαυτό μου. Ξεκίνησε όταν άκουσα τις ιστορίες του παππού μου Γιώργου, ο οποίος έφυγε από τα Κύθηρα όταν ήταν 14 ετών και πήγε στην Αυστραλία το 1938 και, αφού πέρασε από πολλές δουλειές, κατάφερε να κάνει τις δικές του επιχειρήσεις και να πετύχει. Αν και δεν τον γνώρισα, αυτές οι ιστορίες με ενέπνευσαν. Ξεκίνησα να δουλεύω στα McDonalds γύρω στην ηλικία των 13. Τα Σαββατοκύριακα δούλευα, επέστρεφα σπίτι, έπαιζα video games και έβλεπα βίντεο στο YouTube. Τότε, ξεκίνησα να βλέπω βίντεο για την επιχειρηματικότητα και σκέφτηκα ότι αυτό θέλω να κάνω. Ακολούθως ξεκίνησα να διαβάζω βιβλία για την επιχειρηματικότητα. Η πρώτη μου προσπάθεια να εφαρμόσω τις γνώσεις αυτές σε πράξη, έγινε σε ένα Facebook Group για μαθητές, στο οποίο μοιραζόμουν φωτογραφίες και υλικό για θέματα εκπαίδευσης. Τα πρώτα μου χρήματα στο επιχειρηματικό μου ξεκίνημα ήταν αυτά -ήρθα σε επαφή με ένα γραφείο διακοπών, το προώθησα σε αυτό το group και μέσα σε 3 μήνες το κέρδος μου ήταν γύρω στα 2-3 χιλιάδες δολάρια. Αυτό συνέχισα να κάνω και στο λύκειο, και μετά ήρθε το marketing agency -Moulos media- το οποίο παρείχε υπηρεσίες μάρκετινγκ σε εταιρείες. Όταν είπα στην μητέρα μου τους στόχους μου, δεν με ενθάρρυνε, αλλά δεν το άφησα να με επηρεάσει και συνέχισα να προσπαθώ. Δεν σπούδασα όμως.

-Γιατί πήρατε αυτή την απόφαση;

-Πιστεύω ότι οι καταστάσεις κατά τον τελευταίο χρόνο στο Λύκειο, καθόρισαν την απόφασή μου. Λόγω και του οικονομικού -δεν μπορούσα να πληρώνω ενοίκιο και δίδακτρα- αποφάσισα να μην πάω στο πανεπιστήμιο και να επικεντρωθώ στο κομμάτι των επιχειρήσεων. Έφυγα οριστικά από την Αυστραλία τον Φεβρουάριο του 2019. Από τότε ζω σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, σε Μεξικό, Αμερική, Ισπανία, Ελλάδα. Όταν επικεντρώθηκα στον εαυτό μου, στη δουλειά, τότε εξελίχθηκα και έγινα καλός στο να πουλώ επιχειρήσεις. Κατάλαβα ότι θα κερδίσω περισσότερα πουλώντας επιχειρήσεις από το να δημιουργώ επιχειρήσεις. Έτσι αποφάσισα να επικεντρωθώ σε αυτό και ξεκίνησα το ecommerce brokers.com. Στην αρχή έβγαζα πολύ λίγα χρήματα και αυτό ήταν απογοητευτικό, αλλά συνέχισα να δουλεύω και τελικά, ήρθαν προσφορές των 10.000 και των 20.000 δολαρίων. Κάναμε περίπου 100 μικρές συμφωνίες, με μικρές προμήθειες, και μετά αθροίστηκαν. Μέχρι τα μέσα του 2020 είπα, πρέπει να στοχεύσουμε σε λιγότερες συμφωνίες που να είναι μεγαλύτερης αξίας.

Επόμενα βήματα

-Ποια είναι τα σχέδιά σας και τα επόμενα βήματα για την εταιρεία;

- Για εμάς στόχος είναι το να επιτύχουμε μεγαλύτερα deals, καθώς επίσης και η αύξηση της κλίμακας των πωλήσεων, η απόκτηση περισσότερων πελατών και η εστίαση στην ποιότητά τους. Στο παρελθόν είχαμε αγοραστές που έκλειναν συμφωνίες για 2-3 επιχειρήσεις σε ένα χρόνο, τώρα έχουμε αγοραστές που θα αγοράσουν 7-8 κατά μέσο όρο. Το ζήτημα για εμάς είναι η συνοχή στις πωλήσεις και τα έσοδα μας και η συνεργασία με μεγαλύτερες εταιρείες. Σε αυτές τις περιπτώσεις η προμήθεια είναι χαμηλότερη του 10% αλλά αθροιστικά τα κέρδη είναι περισσότερα. Επιπλέον, προσπαθούμε να εισάγουμε σταδιακά περιεχόμενο -βίντεο και εκπαιδευτικό υλικό στο YouTube- που έχει να κάνει με την αγορά διαδικτυακών επιχειρήσεων.

-Ποιος είναι ο ετήσιος κύκλος εργασιών της εταιρείας σας;

- Αυτό που μπορώ να σας πω -λόγω του ανταγωνισμού- για τις ετήσιες πωλήσεις μας ανά έτος, είναι την αξία των επιχειρήσεων τις οποίες πουλάμε. Πέρσι πωλήσαμε εταιρείες, συνολικής αξίας 6 εκατ. δολάριων και φέτος μέχρι τον Φλεβάρη τα deals μας ήταν αξίας 3 εκατ. δολαρίων.

- Υπάρχει ενδιαφέρον για εξαγορά;

- Ρωτήθηκα το ίδιο πράγμα στο πανεπιστήμιο της Λευκωσίας. Είμαι πολύ δεμένος μαζί με την επιχείρηση και θεωρώ ότι αν την πουλήσω θα είναι σαν να βγάζω τη ραχοκοκαλιά από την επιχείρηση. Λαμβάνω πολλά αιτήματα για συνεργασία με άλλες χρηματιστηριακές εταιρείες ως άτομο. Θεωρώ ότι γενικότερα η μόνη βιώσιμη επιλογή για τους μεσίτες ηλεκτρονικού εμπορίου είναι εάν μια μεγάλη επενδυτική τράπεζα προσεγγίσει την εταιρεία και την εντάξει στο τμήμα συγχωνεύσεων και εξαγορών της. Ωστόσο, καμία τράπεζα δεν έχει επί του παρόντος διαδικτυακό τμήμα συγχωνεύσεων και εξαγορών επιχειρήσεων. Κατά την άποψή μου, θα ήλπιζα ότι κάποια στιγμή μια επενδυτική τράπεζα θα ήθελε να αγοράσει το 50% μιας μικρής μπουτίκ μεσιτικής εταιρείας σαν τη δική μου, κάτι που πιθανότατα θα συμβεί όταν η αγορά διαδικτυακών επιχειρήσεων γίνει πιο mainstream. Πάντως αυτή τη στιγμή η αγορά διαδικτυακών επιχειρήσεων είναι καλύτερη επένδυση από ακίνητα και είναι εξίσου ασφαλής και βιώσιμη επένδυση όσο και η επένδυση με μια επιχείρηση που έχει φυσική παρουσία.

Τι πρέπει να έχουν υπόψη τους οι νεαροί της δικής σας γενιάς;

-Να στοχεύουν ψηλά. Κάθε παιδί που ξεκινάει το γυμνάσιο έχει πλέον ένα έξυπνο τηλέφωνο και Internet. Έτσι, η ευκαιρία να κερδίσουν χρήματα, δεν ήταν ποτέ καλύτερη. Δεν υπάρχουν άλλες δικαιολογίες, αν μένουν στο σπίτι και δεν έχουν έξοδα, μπορούν να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά, φτάνει να υπάρχει Internet. Για παράδειγμα, ο 25χρονος γιος ενός οικογενειακού φίλου, πιλότος στο επάγγελμα, έχει δημιουργήσει κανάλι στο YouTube στο οποίο ανεβάζει υλικό με τις πτήσεις του. Έχει 600.000 εγγραφές και βίντεο με εκατομμύρια προβολές. Είναι αυτό που του αρέσει, και βγάζει χρήματα από αυτό. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία για να κερδίσετε χρήματα από αυτό που αγαπάτε. Όχι μόνο μπορείτε να το κάνετε αυτό, πρέπει να το κάνετε! Επειδή δεν ανταγωνίζεστε απλώς τους ανθρώπους στη χώρα σας. Τώρα με το διαδίκτυο και τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εργασίας, όλοι έχουν τις ίδιες ευκαιρίες.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση