ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Υπ. Παιδείας: Συνεργασία για επικύρωση της μη τυπικής μάθησης

Με τον όρο «μη τυπική μάθηση» αναφερόμαστε στη μάθηση που προσφέρεται σε οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο

ΚΥΠΕ

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού αξιοποιεί το Έργο της «θέσπισης μηχανισμών επικύρωσης της μη τυπικής και άτυπης μάθησης» και επιδιώκει σε στενή συνεργασία με άλλα Υπουργεία, κοινωνικούς εταίρους, μη κυβερνητικές οργανώσεις και ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, να προχωρήσει το θέμα της επικύρωσης της μη τυπικής και άτυπης μάθησης ένα βήμα παραπέρα, δημιουργώντας ένα Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το θέμα αυτό, ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Καδής.

Σε χαιρετισμό στο Συνέδριο, που διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, με θέμα «Επικύρωση μη τυπικής και άτυπης μάθησης: Χαρτογράφηση - Πρακτικές – Σχεδιασμός», ανέφερε ότι αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο του Έργου «Θέσπιση μηχανισμών επικύρωσης της μη τυπικής και άτυπης μάθησης» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.

Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι με τον όρο «μη τυπική μάθηση» αναφερόμαστε στη μάθηση που προσφέρεται σε οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, εκτός του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, όπως τα προγράμματα αλφαβητισμού ενηλίκων ή προγράμματα ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης, προσθέτοντας περαιτέρω ότι τον όρο «άτυπη μάθηση» αναφερόμαστε σε μαθησιακές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου, σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου, στο πλαίσιο του ελεύθερου χρόνου ή οικογενειακών, επαγγελματικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων.

Είπε ότι η χαρτογράφηση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης έχει προκύψει από τις απόψεις των διαφόρων φορέων που έλαβαν μέρος σε αυτήν και έχουν ως απώτερο στόχο να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός Εθνικού Σχεδίου Δράσης για θέσπιση μηχανισμών για την επικύρωση των μορφών αυτών μάθησης και σημείωσε ότι η επιτυχία της όλης προσπάθειας εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ενεργό εμπλοκή και συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών.

Διευκρίνισε ότι μέσω του συγκεκριμένου Έργου καταβάλλεται μια σημαντική προσπάθεια για εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών που προσφέρονται στους πολίτες αλλά και ικανοποίηση σύγχρονων κοινωνικών αναγκών

Πρόσθεσε ότι σκοπός του Συνεδρίου είναι να παρουσιαστεί η χαρτογράφηση της υφιστάμενης κατάστασης στην Κύπρο αναφορικά με τους μηχανισμούς επικύρωσης της μη τυπικής και άτυπης μάθησης.

Ο κ. Καδής είπε στη συνέχεια ότι τροχιοδρομούνται μια σειρά από πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση. Πρόσθεσε πως η Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού υλοποιεί σύστημα, στο οποίο η επικύρωση αξιοποιείται για απόκτηση επαγγελματικών προσόντων. Παράλληλα, ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προβαίνουν σε δράσεις, με τις οποίες πρότερη γνώση και εμπειρία των ενδιαφερομένων μπορεί να μετατραπεί σε πιστωτικές μονάδες που αντιστοιχούν σε μέρος των σπουδών συγκεκριμένων προγραμμάτων και ταυτόχρονα, οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών αναζητούν τρόπους με τους οποίους οι εμπειρίες που αποκτούν τα μέλη τους από την εμπλοκή τους στον εθελοντισμό θα τύχουν αναγνώρισης.

Συνεχίζοντας ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε πως η σύσταση του Συμβουλίου της ΕΕ της 20ης Δεκεμβρίου 2012, που υιοθετήθηκε επί κυπριακής προεδρίας, έδωσε νέα ώθηση στο θέμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Είπε ακόμα ότι οι εμπειρίες ευρωπαϊκών οργανισμών, όπως της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Δια Βίου Μάθησης, καθώς και άλλων χωρών, όπως της Γαλλίας, τις οποίες θα μας μεταφέρουν οι εκλεκτοί μας προσκεκλημένοι, θα είναι υποβοηθητικές για τις εργασίες του Συνεδρίου και του Έργου γενικότερα. Ενός Έργου που μας επιτρέπει να προχωρήσουμε στη δημιουργία συγκεκριμένου πλαισίου δράσης, που να ενδυναμώνει τους πολίτες και να συμβάλλει στην πλήρη ένταξη και συμμετοχή τους στην κοινωνική, πολιτική και οικονομική ζωή του τόπου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση