ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πρότυπο για το Twitter του Μασκ η κινεζική πολυεφαρμογή WeChat

Την κινεζική εφαρμογή WeChat, απαραίτητη στη ζωή του κάθε πολίτη της Κίνας, επιδιώκει να μιμηθεί ο αμφιλεγόμενος ιδιοκτήτης του Twitter, Ελον Μασκ

ΠΗΓΗ: AP

ΣΑΝ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ. Την κινεζική εφαρμογή WeChat, απαραίτητη στη ζωή του κάθε πολίτη της Κίνας, επιδιώκει να μιμηθεί ο αμφιλεγόμενος ιδιοκτήτης του Twitter, Ελον Μασκ. Η καθημερινή ζωή στις κινεζικές πόλεις θα ήταν ιδιαίτερα δυσχερής χωρίς το WeChat, ενώ ο αποκλεισμός από αυτό συνεπάγεται «ψηφιακό θάνατο», όπως εξηγεί σε άρθρο της η εφημερίδα The Guardian.

Παρότι η εφαρμογή περιγράφεται σαν πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων, το WeChat είναι συνδυασμός εφαρμογών για μηνύματα, κοινωνική δικτύωση, παραγγελίες φαγητού, αγοράς αεροπορικών εισιτηρίων, κλήσης ταξί και πολλών άλλων. Ο Ελον Μασκ θέλει το Twitter να ενσωματώσει αυτές και άλλες δυνατότητες, για να καταστεί εξίσου απαραίτητο και στους πολίτες της Δύσης.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο, ο Μασκ ανακοίνωσε ότι η πλατφόρμα του, την οποία αγόρασε πέρυσι έναντι 44 δισ. δολαρίων, θα μετονομαζόταν σε «Χ». Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο έχει μακρά ιστορία με τη μάρκα Χ, έχοντας ονομάσει τη διαδικτυακή του τράπεζα x.com, προτού αποκτήσει το νέο της όνομα, PayPal, το 2000. Λίγες ώρες πριν ανακοινώσει επίσημα την αλλαγή ονόματος του Twitter, ο Μασκ έγραφε: «Η ικανότητα που θα αποκτήσετε να πραγματοποιείτε όλες τις οικονομικές σας συναλλαγές σημαίνει ότι το όνομα Twitter παύει να έχει νόημα και θα πρέπει έτσι να αποχαιρετήσουμε το πουλί».

Πέρυσι τον Ιούνιο, ο Μασκ είχε εξηγήσει στους υφισταμένους του ότι η εταιρεία του Twitter έπρεπε να μιμηθεί την εφαρμογή WeChat. «Στην Κίνα ζεις πρακτικά μέσα στο WeChat χάρη στην ευχρηστία και την ικανότητά του να βοηθάει την καθημερινή ζωή των πολιτών. Πιστεύω ότι μπορούμε να το καταφέρουμε, και αυτό θα ήταν μια τεράστια επιτυχία», είχε πει ο Μασκ στο προσωπικό του.

Κάποιες από τις μικρο-εφαρμογές εντός του WeChat έχουν σχεδιασθεί από τη μητρική εταιρεία Tencent, ενώ άλλες προέρχονται από μικρότερες εταιρείες, οι οποίες συνεργάζονται με τον κινεζικό κολοσσό προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο πελατολόγιο του WeChat, με 1,2 δισ. χρήστες τον μήνα.

«Φανταστείτε να χρησιμοποιούσατε την τραπεζική σας εφαρμογή, την Uber και υπηρεσία παραγγελίας φαγητού και όλα αυτά μέσα από την εφαρμογή του Twitter, το οποίο θα σας συνέδεε και με σύστημα ανταλλαγής χρηματικών ποσών μεταξύ χρηστών», λέει ο αναλυτής Μπένεντικτ Εβανς. Τίποτα παρόμοιο δεν υπάρχει στη Δύση. Η επικεφαλής του Twitter, Λίντα Γιακαρίνο, έχει πει ότι οι διαδικτυακές πληρωμές και οι τραπεζικές συναλλαγές θα αποτελέσουν επόμενη επιδίωξη της Χ.

Ο ενθουσιασμός γύρω από μία εφαρμογή «πολυεργαλείο» δεν είναι νέο φαινόμενο. Αυτό σκόπευε να δημιουργήσει πέρυσι η Microsoft, με τέτοια «υπερεφαρμογή». Το 2018, ο πρώην επικεφαλής του Twitter Μπρους Ντέιζλι είχε εκφράσει τον θαυμασμό του για το WeChat κατά τη διάρκεια ταξιδιού του στην Κίνα.

«Είναι αδύνατο να μη θαυμάσει κανείς το WeChat και την επιρροή που ασκεί στη ζωή στην Κίνα. Είναι, όμως, επικίνδυνο να πιστεύουμε ότι η επιτυχία στην Κίνα μπορεί να μεταφραστεί και στη δυτική αγορά», λέει ο Ντέιζλι, που προσθέτει ότι το WeChat θα μπορούσε να πετύχει στις ΗΠΑ, όπου οι τραπεζικές εφαρμογές και τα συστήματα online πληρωμών είναι λιγότερο προηγμένα από ό,τι στην Ευρώπη. «Το ερώτημα είναι αν θα εμπιστευόσασταν τον Μασκ με τα τραπεζικά σας στοιχεία», αναφέρει ο Ντέιζλι.

Στο μεταξύ, αντιδράσεις από τους γείτονές του στο Σαν Φρανσίσκο αντιμετωπίζει ο Μασκ, εξαιτίας της φωτεινής επιγραφής ύψους 8 μέτρων με το γράμμα «Χ», την οποία τοποθέτησε στην οροφή των αρχηγείων του Twitter στο κέντρο της πόλης της Βόρειας Καλιφόρνιας. Γείτονες της εταιρείας στην οδό Μάρκετ παραπονέθηκαν για την έντονη φωτεινότητα της πινακίδας και για τις επικίνδυνες ελλείψεις στο σύστημα στήριξής της στην ταράτσα. Ο δήμος έχει ήδη ζητήσει από τον Μασκ να προμηθεύσει στατική και περιβαλλοντική μελέτη για την επιγραφή, χωρίς να λάβει απάντηση.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: AP

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση