ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 23:07
 

Ποιος φταίει για τις κακές καιρικές συνθήκες στην οδική ασφάλεια;

Του Ιάσονα Σενέκκη

Του Ιάσονα Σενέκκη

Οι καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών έχουν μετατρέψει τους δρόμους των πόλεων αλλά και τους αυτοκινητόδρομους σε ιδιαίτερα δύσκολες πίστες για τους Κύπριους οδηγούς. Η προσοχή όλων πρέπει να είναι ιδιαίτερα αυξημένη για να αποφευχθούν δυσάρεστα συμβάντα.

Μέσα στο χειμερινό αυτό τοπίο όμως συνέβη κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον από τις συνηθισμένες συμβουλές για οδήγηση σε βροχερές συνθήκες, που μπορεί ο κάθε οδηγός να βρει με μια απλή έρευνα στο διαδίκτυο. Έτσι το προγραμματισμένο άρθρο με ανάλυση και συμβουλές για βρεγμένο οδόστρωμα, καινούργιους υαλοκαθαριστήρες, φώτα ομίχλης κτλ αναβάλλεται.

50 νεκροί ετησίως κατά μέσο όρο, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα θύματα που χάνουν τη μάχη για τη ζωή μετά τις 30 ημέρες από το ατύχημα.

Έντεκα λεπτά και τριάντα δευτερόλεπτα. Τόσο μίλησε χτες ζωντανά σε μεσημεριανή εκπομπή ο Διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομίας για τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην Κύπρο.

Σε αυτά τα έντεκα λεπτά και τριάντα δευτερόλεπτα είπε πολλά. Ανέλυσε πολλούς και διάφορους παράγοντες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, ευχήθηκε να μην υπάρξουν αλλά θύματα μέχρι το τέλος του χρόνου και παρακάλεσε τους οδηγούς να συμμορφωθούν. Αναφέρθηκε στην κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών. Έριξε μερίδιο ευθύνης στους τουρίστες και τους μετανάστες για την διαφορετική κουλτούρα οδήγησης που φέρνουν μαζί τους ερχόμενοι στην Κύπρο. Παρέθεσε τα νομοθετικά εμπόδια που σταματούν την Κύπρο από την εγκατάσταση συστημάτων υψηλής τεχνολογίας για τον εντοπισμό οδηγών που χρησιμοποιούν το κινητό ενώ οδηγούν, όπως συμβαίνει σε ανεπτυγμένες (βλ. Αυστραλία) και θα συμβεί σε γειτονικές χώρες (βλ. Ευρώπη). Ακούστηκαν πάρα πολλές φορές οι αόριστες και απρόσωπες, για την οδική ασφάλεια, λέξεις κουλτούρα, νοοτροπία και παιδεία και φυσικά ο μόνιμος ένοχος για όλα τα κακά στους δρόμους της Κύπρου, ο ανθρώπινος παράγοντας.

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη ήταν η δήλωση του κυρίου Γεωργίου πως η Αστυνομία είναι η τελευταία που φταίει για τα θανατηφόρα τροχαία και ότι αυτή χειρίζεται την τροχαία κίνηση, ενώ το οδικό δίκτυο ανήκει στα δημόσια έργα και τις τοπικές αρχές. Αξιοσημείωτη γιατί συνδυάστηκε με μια σημαντική παράλειψη που αναδεικνύει πόσο σοβαρή είναι η έλλειψη αντικειμενικότητας στην αντιμετώπιση του προβλήματος και η ανυπαρξία οποιασδήποτε διάθεσης αυτοκριτικής. Σε αυτά τα έντεκα λεπτά και τριάντα δευτερόλεπτα δεν ακούστηκε ούτε μια φορά η λέξη αστυνόμευση.

Όσα μέτρα και αν παρθούν, χωρίς την ραγδαία αύξηση της αστυνόμευσης για την μαζική και καθολική επιβολή του νόμου στους δρόμους της Κύπρου, τα αποτελέσματα θα είναι απογοητευτικά. Ακόμα και αν ψηφιστούν κάποια στιγμή τα πολυταλαιπωρημένα νομοσχέδια για αύξηση των ποινών και των προστίμων, ακόμα και αν η αλλαγή οδηγικής κουλτούρας και συμπεριφοράς γίνει εθνικός στόχος και προτεραιότητα, με τους υφιστάμενους ρυθμούς και πρακτικές αστυνόμευσης δεν υπάρχει φως στο τούνελ.

Νομοθεσίες και ποινές υπάρχουν και τώρα, όπως πολύ σωστά ανέφερε και ο κύριος Γεωργίου δηλώνοντας ότι παρόλα αυτά οι πολίτες συνεχίζουν να παρανομούν. Συνεχίζουν να παρανομούν γιατί οι νόμοι εφαρμόζονται. Δεν επιβάλλονται. Η νομοθεσία που αφορά τα όρια ταχύτητας ισχύει μετά από κάποιο φανταστικό όριο που έχει καρφωθεί στο μυαλό των οδηγών και της αστυνομίας. Η νομοθεσία για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ εφαρμόζεται κυρίως τις νύχτες, αφού την ημέρα τα αλκοτέστ είναι ελάχιστα ή ευκαιριακά. Η νομοθεσία για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των ποδηλατών ψηφίστηκε μετά από πύρινες συζητήσεις και προσπάθειες, για να εξαφανιστεί και να μην εφαρμοστεί ποτέ. Είναι άξιον απορίας λοιπόν από ποιον αναμένει η καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία να επιβάλει και να εφαρμόσει τις νομοθεσίες.

Η πιο λυπηρή όμως διαπίστωση είναι ότι βελτιωνόμαστε, έστω και πολύ αργά. Μια διαπίστωση που είναι εντελώς λανθασμένη όσον αφορά τα τελευταία οκτώ χρόνια. 394 νεκροί σε 8 χρόνια δεν είναι βελτίωση. 50 νεκροί ετησίως κατά μέσο όρο, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα θύματα που χάνουν τη μάχη για τη ζωή μετά τις 30 ημέρες από το ατύχημα, δεν μπορεί να αφήνουν κανένα ικανοποιημένο. Ήρθε η ώρα της αυτοκριτικής και της συνεργασίας για να σωθούν αθώες ζωές. Οφείλουν όλοι, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο πολίτη, να κοιτάξουν στον καθρέφτη και να αναρωτηθούν γιατί επιμένουμε να σκοτωνόμαστε στους δρόμους; Τι κάνουμε λάθος; Μέχρι πότε θα μετράμε κηδείες; Μέχρι πότε θα φταίνε όλοι οι άλλοι, η κακιά στιγμή και η ατυχία για τα κακά που μας βρίσκουν;

ΣΧΟΛΙΑ

Επιτέλους ένα άρθρο που ‘έθεσε τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων.’ Χωρίς αυστηρή και συνεχή αστυνόμευση κα επιβολή του νόμου, όλα τα άλλα γίνονται για το θεαθήναι και για να δίνουν εξυπνόβλακες δικαιολογίες στα όργανα της τάξης. Μεγάλωσα στο Ηνωμένο Βασίλειο και θυμούμαι που οι δημοτικοί τροχονόμοι είχαν γίνει ο τρόμος και φόβος των οδηγών σε σημείο που η αμετακίνητη και αμερόληπτη αυστηρότητα τους έγινε λόγος για πολλές κωμωδίες και αστεία. Ούτε που ο Βρετανός Γενικός Εισαγγελέας θα τολμούσε (έστω και να του περνούσε κ’αν η ιδέα από το μυαλό) να σβήσει τα λαπορτα. Τα περί ανεπαρκούς οδικής συνείδησης των Κυπρίων είναι απλώς γελοιότητες. Και αυτό επιβεβαιώνεται όταν οι ίδιοι δήθεν ‘ανεπαρκείς’ βρεθούν στα αστειευόμενα κατεχόμενα. Η έλλειψη επιβολής του νόμου σε οποιαδήποτε κοινωνία/χωρά κλπ απλώς έχει σαν αποτέλεσμα την επιστροφή στη ζούγκλα.

Λευκωσιατης
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ιάσονα Σενέκκη

Σχόλια αναγνωστών

20ος αιώνας: Ένας αιώνας γεμάτος Ελλάδα/ 1960-1970 τόμος Α

«Τα συγχαρητήρια μου για την έκδοσή σας»
Ανδρέας Μάλης Μαυρομιχάλης  |  17:21

#PoliticsBlog Το κατασκοπευτικό βαν, η συγκάλυψη, η απολογία και και ο νέος εμφύλιος

«Πορδίκη να εγγραψεις στην βουλή τους ψεκασμούς... »
Αρμαγεδών  |  18:51

Διαγράφηκαν δάνεια εκτοπισθέντων γεωργοκτηνοτρόφων από την ΣΚΤ

«Γειά σου Χρειάζεστε ένα άνετο δάνειο για την ικανοποίησή σας; Προσφέρουμε ένα προσιτό δάνειο επιτόκιο ...»
mr scott  |  13:33

Καταζητείται 25χρονος για επίθεση και οπλοφορία

«Δεν κάνει να γνωρίζουμε αν οπλοφορεί; αν είναι επικίνδυνος;»
Ανδρέας Μάλης Μαυρομιχάλης  |  11:14

Ιάσονας Σενέκκης: Τελευταία Ενημέρωση

X