ΚΥΠΕ
Η αποδοχή του θανάτου αλλά και η δύναμη της φιλίας και της χαράς της ζωής είναι τα βασικά θέματα του συγκινητικού δράματος και πρώτης αγγλόφωνης ταινίας του Πέδρο Αλμοδόβαρ, «Το διπλανό δωμάτιο», που είδαμε στο σημερινό επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα της φετινής Μόστρας του κινηματογράφου. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κινηματογράφος καταπιάνεται με το θέμα της ευθανασίας, με τη βραβευμένη με ξενόγλωσσο Όσκαρ, «Θάλασσα μέσα μου» του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ να είναι ανάμεσα στις πιο πετυχημένες.
Μιαν άλλη, όχι ιδιαίτερα διαφημιζόμενη πλευρά, των πολέμων παρουσιάζει ο Ιταλός σκηνοθέτης Τζιάνι Αμέλιο στην ταινία του «Πεδίο μάχης», που είδαμε σήμερα στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα της 81ης Μόστρας του κινηματογράφου. Συγκλονιστική ταινία, με φόντο το 1918, τη χρονιά του τέλους του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου και που εκτυλίσσεται σ’ένα «πεδίο μάχης» μεταφορικό, που αναφέρεται στους χώρους των νοσοκομείων όπου μεταφέρονταν οι νεκροί και τραυματίες του πολέμου.