ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Είπα …. ξείπα;

Της Νατάσας Αλεξάνδρου

Της Νατάσας Αλεξάνδρου

Τί άλλο μπορεί να συμβεί για να πειστούμε ότι εκεί στο Υπουργείο συνεχίζετε, να παίρνετε αποφάσεις στο περίπου; Τώρα θα μου πείτε είμαστε μια χώρα στο περίπου, στο σημαντικό πυλώνα της παιδείας θα κολλήσουμε; Ακόμα προχθές άνοιξαν τα σχολεία με χίλια προβλήματα, αντί να σκεφτείτε πώς να βρείτε λύση με τα ήδη υπάρχοντα, αποφασίσατε το test to stay και θεωρήσατε ότι ήταν και η τέλεια ιδέα.

Δεν ξέρω τι feedback παίρνετε από τις άλλες χώρες, αλλά αυτό γίνεται όταν λαμβάνετε αυτόβουλα αποφάσεις, οι οποίες τις περισσότερες φορές είναι ανέφικτες και έχουν ολέθρια αποτελέσματα. Η πραγματικότητα είναι άλλη. Από τη μέρα που άνοιξαν τα σχολεία, τα κρούσματα αυξήθηκαν, με αποτέλεσμα καθημερινά να απουσιάζουν χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί λόγω κρουσμάτων ή επαφών. Κάποιοι εκπαιδευτικοί κάνουν μάθημα με 3 ή 4 μαθητές. Οι αντικαταστάτες μέχρι να βρουν τα πόδια τους, για το που βρίσκεται η ύλη, τελειώνει και η εβδομάδα και σεις αντί να δείτε τα πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν και να βρείτε λύσεις με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τον περιορισμό των κρουσμάτων, ανακοινώνετε με στόμφο το test to stay που και κάποιος αδαής θα αντιληφθεί ότι είναι ένας τρόπος για να διασπείρετε εν ριπή οφθαλμού τον ιό. Ένα μέτρο που αφορά τους ανεμβολίαστους μαθητές των οποίων το ιικό φορτίο σε περίπτωση που κουβαλούν τον ιό είναι μεγάλο, με τις πιθανότητες να το μεταδώσουν μεγάλες και απίθανη την περίπτωση να το ανιχνεύσει το rapid από τις πρώτες ημέρες. Πόσος εγωισμός πλέον; Που πιστέψατε ότι οι όποιες αποφάσεις σας θα χαιρετιστούν απ’ όλους. Το μόνο σίγουρο είναι πως καταφέρατε να κάνετε το test to stay σλόγκαν για τους λάθος λόγους και μια κοινωνία δύο ταχυτήτων. Πήρατε μια ετσιθελική απόφαση, σάμπως και η κοινωνία του σχολείου δεν έχει να κάνει με τον έξω κόσμο. Άλλα τα μέτρα εντός σχολικών μονάδων, άλλα τα μέτρα εκτός και δεν σκεφτήκατε τα πρακτικά προβλήματα που θα επιφέρει ενδεχόμενη εφαρμογή του. Και όταν προκαλέσετε ορυμαγδό αντιδράσεων τελικά αποφασίσατε να το βάλετε στον πάγο. Είπα… ξείπα, μιας και μετά τις αντιδράσεις αποφασίσατε να το συζητήσετε τη Δευτέρα με τις οργανώσεις  ενώ ήταν και το θέμα συζήτησης στη σημερινή Επιτροπής Παιδείας. Όχι ότι το ΄ν αλλάζετε γνώμη, δείχνει έλλειψη σοβαρότητας από μέρους σας, γιατί βάλλεστε πανταχόθεν. Πήρατε απόφαση, στηρίξτε την πρώτα με επιχειρήματα και δεύτερο στην πρακτική του μορφή. Είναι εφικτό να υπάρχουν καθημερινά κινητές μονάδες σε όλα τα σχολεία; Λυπάμαι  αλλά αμφιβάλλω.

Υπάρχουν τόσοι παραλογισμοί των κανόνων ως προς την πανδημία  που μόνο όποιος τους ζει καταλαβαίνει. Δύο παραδείγματα βίωσα ως γονιός, ο οποίος σέβεται και θεωρεί εαυτόν υπεύθυνο. Επέλεξα, λοιπόν, για κάποιες μέρες να μην στείλω τα παιδιά σχολείο, μιας και η αδελφή τους βρέθηκε θετική στον κορωνοϊό. Αν και πλήρως εμβολιασμένα και με αρνητικά τεστ, θεώρησα πρέπον και γι’ αυτά και για τους γύρω τους, να παρακολουθήσουν την παράδοση μέσω teams. Μετά από πέντε μέρες περιορισμού πήγαν σχολείο με αρνητικό rapid στο χέρι. Τη μία κλήθηκα να την παραλάβω μία ώρα αργότερα μιας και βρέθηκε στενή επαφή, μετά από τεστ που διενήργησαν το πρωί –στην ίδια τάξη με άλλη μαθήτρια που ήταν θετική-. Το αλλοπρόσαλλο των κανόνων; Μου ζήτησαν να πάω να της ξανακάνω rapid test λίγες ώρες αργότερα, ενώ είχε ήδη κάνει, για να μπορεί να το παρουσιασεί την επομένη, γιατί αυτοί είναι οι κανόνες. Το ότι υποβάλλουν τα παιδιά σε διπλό rapid test και πόσο επηρεάζει τη ψυχολογία τους, ούτε λόγος! Στη δεύτερη περίπτωση αντιλήφθηκα πόσο ανούσια και παράλογα είναι τα πρωτόκολλα που εφαρμόζονται, όταν επικοινώνησα με το λύκειο στο οποίο φοιτά ο γιος μου, για να ενημερώσω ότι θα απουσιάζει γιατί είναι επαφή. «Είναι εμβολιασμένος»; με ρωτούν και στη θετική μου απάντηση, η αντίδραση τους ήταν ότι κακώς θα απουσιάζει, γιατί οι στενές επαφές δεν είναι απαραίτητο να μπαίνουν σε καραντίνα. Θεωρείτε πως όταν ζεις στο ίδιο σπίτι με τον άλλο και είναι θετικός τότε εσύ θεωρείσαι άσπιλος και αμόλυντος του ιού; Πόσες πιθανότητες έχεις να το κουβαλάς, όσα τεστ και να κάνεις, μιας και είναι πιθανό να περάσει και εβδομάδα για να δείξει αν είναι θετικό ή όχι, είτε εμβολιασμένος είσαι, είτε ανεμβολίαστος.

Σήμερα παρά τα προβλήματα, τα κρούσματα τις χιλιάδες απουσίες ξεκίνησαν οι εξετάσεις τετραμήνων. Μέχρι το τέλος της ημέρας θα ξέρουμε και τους ακριβείς αριθμούς των απουσιών, που αν σκεφτούμε τα μέχρι πρότινος δεδομένα, δε θα είναι και λίγες.

Μετά απ’ όλα αυτά που συμβαίνουν στην εκπαίδευση και την τόση λάθος διαχείριση της κατάστασης, θα έπρεπε το μοναδικό test to stay να είναι το δικό σας. Γιατί εμείς ως γονείς έχουμε ήδη απαντημένο το «test to leave» σας μιας και από την αρχή που ξεκίνησε η πανδημία, δεν είδαμε κάτι να γίνεται σωστό, ειδικά στην παιδεία.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Νατάσας Αλεξάνδρου

Νατάσα Αλεξάνδρου: Τελευταία Ενημέρωση

Ώρα Όμικρον

Στα πρόσωπα των ανθρώπων υπάρχει η ανασφάλεια και ο φόβος μιας ασθένειας που μεταλλάσσεται παίρνοντας σβάρνα τα γράμματα ...
Της Νατάσας Αλεξάνδρου

Δύναμη καμία

Μια παύση ίσως από τη ματαιότητα του ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ και τη δυσκοίλια σκέψη ότι ανά πάσα στιγμή ο Τούρκος θα μας κάνει ντου από ...
Της Νατάσας Αλεξάνδρου

Desperate για… «τσίμπημα»

Θα αναρωτηθεί κανείς πόσο απελπιστικά τραγική είναι η κατάσταση σε αυτές τις ηλικίες που η κυβέρνηση καλείται να εξαγοράσει ...
Της Νατάσας Αλεξάνδρου

High risk… παραλογισμού

Θα ευχόμουν και την ύπαρξη της ανοσίας στην ανθρώπινη βλακεία. Γίνεται; Θα μπορούσε. Γιατί εν έτει 2021 τα πάντα μπορούν ...
Της Νατάσας Αλεξάνδρου

Τελείωσε η υπομονή…

Μπορεί να θέλουμε να διαφυλάξουμε τη σωματική υγεία των συνανθρώπων μας, όμως η πραγματική πρόκληση μετά την πανδημία θα ...
Της Νατάσας Αλεξάνδρου

Επιτέλους σχολείο

«Η ανάγκη για ανθρώπινη επαφή και διδασκαλία ήταν μεγαλύτερη από ποτέ. Και μετά από τρεις μήνες ήταν καιρός οι μαθητές να ...
Της Νατάσας Αλεξάνδρου

Λίγο οξυγόνο…

«Επώδυνοι οι συνειρμοί που κάνω, ειδικά όταν σκέφτομαι πού μπορεί να οδηγήσει όλο αυτό το συσσωρευμένο στρες»
Της Νατάσας Αλεξάνδρου