ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τους ευχαριστώ αλλά…

Της Θεανώς Β Καλαβανά

Της Θεανώς Β Καλαβανά

45 μέρες από την μέρα που έκλεισαν τα σχολεία εξαιτίας της πανδημίας. Από τότε κάνω τη δασκάλα στο 7χρονο παιδί μου, όχι με μεγάλη επιτυχία θα ‘λεγα. Η δασκάλα μάς στέλνει σε ένα ήμεηλ φυλλάδια (καμιά 20αριά κάθε φορά) και εγώ όπως φαντάζομαι και οι υπόλοιποι γονείς προγραμματίζουμε και παζαρεύουμε χρόνο με το παιδί μας για να καθίσει να διαβάσουμε. Αυτό το διάστημα, έχω εξηγήσει τον τρόπο πρόσθεσης και αφαίρεσης των δεκάδων και των μονάδων, κάναμε όλα τα φυλλάδια που αφορούν το Πάσχα, τα έθιμα, κάναμε ξανά τους πίνακες πολλαπλασιασμού και κάποιες απλές ασκήσεις διαίρεσης. Εκτυπώνω, εκτυπώνω φυλλάδια, διαβάζουμε, διαβάζουμε, κάποια πράγματα τα εξηγώ, κάνουμε,, ξανακάνουμε ασκήσεις και μετά τι; Με πιάνει μια απελπισία και συγχρόνως θυμός. Εκτιμώ τους εκπαιδευτικούς, δεν είναι βέβαια, όλοι σπουδαίοι, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα επαγγέλματα, αλλά ξέρω ότι υπάρχουν πολλοί σπουδαίοι και το έχω βιώσει και με τα δύο μου παιδιά στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τους ευχαριστώ αλλά τώρα όλο αυτό που βιώνουμε δεν τους τιμά καθόλου.

Δεν γίνεται να μην μπορούν να ξεκινήσουν από την επόμενη μέρα που έκλεισαν τα σχολεία, έστω και δίωρες διδασκαλίες μέσω διάφορων πλατφόρμων που υπάρχουν διαθέσιμες δωρεάν στο διαδίκτυο, έστω και με δική τους πρωτοβουλία. Δεν γίνεται να υπάρχει ψηφιακή αγραμματοσύνη ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Δεν δέχομαι το επιχείρημα με το οποίο το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού προσέγγισε το κενό αυτό υποστηρίζοντας, ότι δεν έχουν όλα τα σπίτια συσκευές ή πρόσβαση στο διαδίκτυο. Αν όντως ισχύει αυτό, τότε πως γίνεται και ζητούν οι εκπαιδευτικοί από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της χρονιάς, να βρουν πληροφορίες για το περιβάλλον ή και άλλες θεματικές με τη βοήθεια του διαδικτύου; Δεν δέχομαι ότι οι εκπαιδευτικοί δεν βγήκαν τόσα χρόνια στους δρόμους να πιέσουν για εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης, διεκδικώντας ψηφιακά σχολεία δίνοντας εφόδια στους μαθητές για τη νέα εποχή. Όλοι γνωρίζαμε ότι η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση είναι εδώ και πως όλες οι χώρες ξεκίνησαν ήδη να προγραμματίζουν τις δράσεις τους. Πώς γίνεται οι συντεχνίες των εκπαιδευτικών να μην το γνώριζαν και να μην έχουν κάνει ΤΙΠΟΤΑ, κυριολεκτικά ΤΙΠΟΤΑ προς αυτή την κατεύθυνση; Για άλλα θέματα ξέρουν πολύ καλά να επηρεάζουν το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, για αυτό που είναι τόσο σημαντικό για το μέλλον των παιδιών μας και το μέλλον τη ίδιας της εκπαίδευσης γιατί το πέταξαν στα αζήτητα;

Σας ευχαριστώ πολύ για τα φυλλάδια που μας στέλνετε αλλά δυστυχώς δεν έχετε λάβει υπόψη τον κυριότερο παράγοντα σε αυτή τη διαδικασία. Τον παράγοντα «άνθρωπος». Έχετε σκεφτεί σε ποιες οικογένειες στέλνετε αυτά τα φυλλάδια; Ξέρετε ότι αυτή τη στιγμή που γράφω, έχει οικογένειες που δεν έχουν 300 ευρώ στην τράπεζα και δεν ξέρουν πώς θα τα βγάλουν πέρα και εσείς στέλνετε φυλλάδια φυλλάδια και αναμένετε από αυτούς τους γονείς που δεν τους έμεινε μυαλό και που στο τέλος της ημέρας δεν γνωρίζετε αν έχουν την απαραίτητη μόρφωση, εκτυπωτές, μελάνια, κόλλες, ή χρήματα να πάνε σε περίπτερο για να τα εκτυπώσουν, αναμένετε λοιπόν, να καθίσουν με το παιδί τους και να κάνουν επί της ουσίας την δική σας δουλειά; Αναμένετε από γονείς που ζουν με την αγωνία της επιβίωσης και με διαλυμένο ηθικό και ψυχολογία, ίσως κάποιοι κιόλας από αυτούς να έχουν νοσήσει από τον κορωνοϊο ή έχουν χάσει κάποιο δικό τους ή είναι γονείς που εργάζονται ως επαγγελματίες υγείας, αναμένετε στ’ αλήθεια από όλους αυτούς να κάνουν και την δική σας δουλειά; Επίσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει σε πράσινες οικονομίες. Πράσινες οικονομίες σημαίνει σύγχρονη τρόποι διδασκαλίας χρησιμοποιώντας τεχνολογία και όχι εκτυπώνοντας φυλλάδια εντός και εκτός σχολείου.

Σας ευχαριστώ αλλά για να είμαι δίπλα σας και εγώ και όλοι οι γονείς όπως ήμασταν τόσα χρόνια έχοντας το σεβασμό μας θα πρέπει να σας δούμε να δίνετε τη μάχη για τον εκσυγχρονισμό της παιδείας μας, κάνοντας αρχή από τις απαρχαιωμένες νοοτροπίες των συντεχνιών σας και επιβάλλοντας στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού να υιοθετηθεί άμεσα η ψηφιακή εκπαίδευση. Τρόποι υπάρχουν πολλοί, φτάνει το μυαλό και η θέληση να είναι στραμμένες στη σωστή κατεύθυνση και στις σωστές αξίες!

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Θεανώς Β Καλαβανά

Η μόνη αλήθεια

Πώς πορευόμαστε;

16 δευτερόλεπτα

Η τέχνη Kintsugi

Πολιτισμικό Σοκ

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Θεανώ Β Καλαβανά: Τελευταία Ενημέρωση

Η τέχνη Kintsugi

Η τέχνη Kintsugi

Η τέχνη της επιδιόρθωσης αφορά την συναρμολόγηση με τρόπο που να δίνει ένα ουσιαστικό νόημα για εσάς τους ίδιους
Της Θεανώς Β Καλαβανά