ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

«Κ» Story: Ταξιδιώτες - Τα δικαιώματα που έχετε στη «βαλίτσα» σας

Με αφορμή το χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, μάθετε τα δικαιώματα που έχετε σε περίπτωση που συναντήσετε αναποδιές στο ταξίδι σας

Της Έλενας Αποστόλου

Ετοιμάσατε βαλίτσες για τις πολυπόθητες διακοπές σας. Ως ταξιδιώτες έχετε δικαιώματα τα οποία απορρέουν από τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά αρχής γενομένης στα αεροδρόμια. Με αφορμή και το χάος που παρατηρείται στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, με τις απεργίες εργαζομένων στις αεροπορικές εταιρείες, σας ενημερώνουμε για τον πεντάλογο των δικαιωμάτων σας ως ταξιδιώτες.

Ακύρωση πτήσης λόγω απεργίας του προσωπικού της αεροπορικής εταιρείας.

Ανεξάρτητα από τις περιστάσεις, αν η πτήση σας ακυρωθεί, έχετε πάντα δικαίωμα να επιλέξετε μία από τις ακόλουθες λύσεις: επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή πτήση επιστροφής καθώς και το δικαίωμα σε βοήθεια.

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, οι απεργίες μπορούν να θεωρούνται έκτακτες περιστάσεις, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι η αεροπορική εταιρεία δεν υποχρεούται να καταβάλει αποζημίωση.

Εάν σας ενημερώσουν τελευταία στιγμή ότι ακυρώθηκε η πτήση σας:

Δικαιούστε επιστροφή ολόκληρου του αντιτίμου του εισιτηρίου σας για το τμήμα της διαδρομής που δεν πραγματοποιήθηκε ή να ταξιδέψετε με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό. Αν βρίσκεστε ήδη στο αεροδρόμιο και επιλέξετε να πετάξετε με άλλη πτήση, δικαιούστε επίσης γεύματα ανάλογα με τον χρόνο αναμονής, καθώς και δύο δωρεάν τηλεφωνικές κλήσεις, αποστολή γραπτών μηνυμάτων ή email. Δικαιούστε επίσης διανυκτέρευση, αν πρόκειται να ταξιδέψετε με άλλη πτήση την επομένη της προγραμματισμένης πτήσης σας και, ανάλογα με τις περιστάσεις, χρηματική αποζημίωση.

Αν χαθούν οι αποσκευές.

Εάν οι παραδιδόμενες αποσκευές σας χαθούν, φθαρούν ή καθυστερήσουν, εντός 21 ημερών η αεροπορική εταιρεία φέρει την ευθύνη και δικαιούστε αποζημίωση έως και 1.300 ευρώ περίπου.

Εάν το αεροσκάφος έχει ένα τεχνικό πρόβλημα, μπορεί να θεωρηθεί ως «έκτακτη περίσταση»;

ΝΑΙ. Εάν το τεχνικό πρόβλημα αφορούσε ένα συμβάν που δεν προκλήθηκε από τη συνήθη δραστηριότητα των αερομεταφορέων και εκφεύγει του ελέγχου τους, λόγω της φύσης και των αιτίων του.

Δικαιούμαι αποζημίωση μόνο για ακύρωση πτήσης ή και για καθυστέρηση πτήσης;

Και στις δύο περιπτώσεις ταυτόχρονα, δικαιούστε αποζημίωση. Σε περίπτωση ακύρωσης/καθυστέρησης πτήσης, δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η ακύρωση/καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις, π.χ. σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Σε περίπτωση που η ακύρωση/καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις, μπορεί να μην έχετε δικαίωμα αποζημίωσης, αλλά ο αερομεταφορέας είναι υποχρεωμένος να σας παράσχει βοήθεια (επιστροφή χρημάτων ή προώθηση σε άλλη πτήση) και φροντίδα (γεύματα και/ή κατάλυμα) για όσο διάστημα περιμένετε για εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς.

Μοντάζ Σάββας Κωνσταντίνου

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Έλενας Αποστόλου

Stories: Τελευταία Ενημέρωση