ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έκθεση #1 W2 Q1/23 - Διαρκή αγαθά (Αυτοκίνητα, Συσκευές, Ακίνητα)

Η πρώτη έκθεση που αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2023

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκύπτει στα ευρήματα σχετικά με την πρόθεση αγοράς διαρκών αγαθών. Σε σχέση με το πρώτο κύμα της έρευνας καταγράφεται σημαντική αύξηση στην πρόθεση αγοράς σε ηλεκτρονικά είδη, λευκές συσκευές και οχήματα.

 

Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά (είδη τεχνολογίας) πρόθεση αγοράς καταγράφεται στο 22% των ερωτηθέντων για τους επόμενους 3 μήνες, ένα ποσοστό σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 9% που ήταν προ τριμήνου. Όπως ήταν αναμενόμενο, η ζήτηση κατευθύνεται από τους νέους 18-24 ετών, με το 45% εξ αυτών να δηλώνουν πως προτίθενται να προχωρήσουν σε αγορά μέσα στο επόμενο διάστημα. Γενικότερα, η κατηγορία των νέων παραμένει η πιο σταθερή στη ζήτηση, ενδεχομένως διότι χρηματοδοτείται από ενήλικες με αποτέλεσμα να μην αισθάνεται με την ίδια ένταση τις πληθωριστικές πιέσεις που δέχονται οι ψηλότερες ηλικίες. Σημαντική είναι επίσης η ζήτηση ανάμεσα σε άτομα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (27%).

Αξίζει να σημειωθεί η σημαντικά αυξημένη ζήτηση στην επαρχία Λάρνακας, όπου το 26% των ερωτηθέντων δηλώνουν πως θα προχωρήσουν σε αγορές το επόμενο τρίμηνο. Κατά το προηγούμενο κύμα της έρευνας, η πρόθεση αγοράς στη Λάρνακα ήταν περιορισμένη στο 10% και έχει υπερδιπλασιαστεί. Σημαντικές αυξήσεις καταγράφονται σε όλες τις επαρχίες, με εξαίρεση την Αμμόχωστο, όπου η γενικότερη εικόνα παραμένει ανησυχητική.

 
 
 

Όσον αφορά στις οικιακές (λευκές) συσκευές, σημειώνεται επίσης αύξηση στην πρόθεση αγοράς, με το 15% των απαντήσεων να σημειώνουν πως προτίθενται να προχωρήσουν σε αγορά το επόμενο τρίμηνο. Το αντίστοιχο ποσοστό πριν 3 μήνες ήταν 10%, με την αύξηση στην ζήτηση να κατευθύνεται από τους νέους 18-24 ετών με πρόθεση αγοράς το 20% (9% πριν 3 μήνες) και μεσήλικες ανάμεσα στους οποίους η ζήτηση καταγράφεται στο 15% σε σχέση με 9% προ τριμήνου.

 
 
 

Αύξηση στη ζήτηση κατά 10 εκατ. μονάδες καταγράφεται στη Λεμεσό (17% έναντι 10% προ τριμήνου) και στην Πάφο. Αντίθετα, η γενικότερη εικόνα μειωμένης ζήτησης και αυξημένων πιέσεων συνεχίζεται στην επαρχία Αμμοχώσου όπου η πρόθεση αγοράς έχει υποχωρήσει από 13% σε 4%.

Όσον αφορά στην αγορά αυτοκινήτων, αυτή παραμένει σταθερή, στο 8% (έναντι 7% πριν 3 μήνες). Δυναμική διαφαίνεται ιδίως στις επαρχίες Λάρνακας και Πάφου, όπου σημειώνεται η πιο υψηλή πρόθεση αγοράς, με τη Πάφο στο 15% (13% πριν 3 μήνες) και τη Λάρνακα στο 12%, με τριπλασιασμό της πρόθεσης αγοράς σε σχέση με το προηγούμενο κύμα της έρευνας.

 

 

Επιπρόσθετοι Πίνακες