ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μερίδιο σε ξένες αγορές αναζητεί η Zivana LOEL

Πλέον η ζιβανία αποτελεί και βάση για κοκτέιλ, με στόχο το ποτό να αγκαλιαστεί και από το νεανικό κοινό

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Από τα πλέον παραδοσιακά προϊόντα η ζιβανία η οποία τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί στις συνειδήσεις των καταναλωτών ως αναπόσπαστο στοιχείο της κυπριακής παράδοσης. Ωστόσο επιδίωξη δεν είναι μόνο η διατήρηση της παράδοσης αλλά και η διατήρηση της απήχησης του ποτού και στις νεώτερες γενιές. Σε συνέντευξη της στην «Κ »η υπεύθυνη στρατηγικής του προϊόντος Ελεάνα Χαραλάμπους. εξηγεί ότι η Ζivana Loel κατέχει ηγετική θέση στην αγορά ζιβανίας και πλέον αναζητεί μερίδιο και σε ξένες αγορές αφού ξεκίνησε να επεκτείνεται σε Αγγλία, Αυστραλία, Αμερική και Ρωσία ενώ μελετά την επέκταση της παρουσίας της και σε άλλες χώρες. Επισημαίνει παράλληλα ότι η αγορά της ζιβανίας δεν πτοείται παρά και τον ψηλό φόρο κατανάλωσης που καθιστά την ζιβανία ακριβότερη από το ουίσκι λόγω της μεγαλύτερης αναλογίας αλκοόλ που διαθέτει.

Ποιο είναι το μερίδιο αγοράς της ζιβανίας Loel;

Η Zivana LOEL αποτελεί πλέον αναπόσπαστο στοιχείο της κυπριακής μας παράδοσης, απολαμβάνοντας την αποδοχή και αναγνώριση των Κυπρίων, κατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά.

Ποιος ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Laiko Cosmos Trading Ltd;

Η Laiko Cosmos Trading κατέχει ένα απόλυτα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο τροφίμων και ποτών, από καταξιωμένες διεθνείς αλλά και τοπικές μάρκες και κύκλο εργασιών που αγγίζει τα 60 εκατομμύρια ευρώ.

Πως διαφοροποιείται από αντίστοιχα άλλα προϊόντα στην αγορά;

Η βαθιά γνώση και μακρόχρονη εμπειρία στην επιλογή των καλύτερων σταφυλιών και η διαδικασία απόσταξης, έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή ενός προϊόντος εξαιρετικής ποιότητας και γεύσης. Η LOEL εγκατέστησε εδώ και πολλά χρόνια ειδική συσκευή, τον ηλεκτρονικό χρωματογράφο αέριας χρωματογραφίας, μέσω του οποίου πραγματοποιείται έλεγχος των συστατικών κάθε μιας παρτίδας παραγωγής του αποστάγματος. Σ’ ένα από τα στοιχεία που γίνεται αυστηρός έλεγχος είναι η μεθανόλη (μεθυλική αλκόολη) που θα πρέπει να βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα, ακόμα και πιο κάτω από αυτά που καθορίζει το σχετικό διάταγμα για παραγωγή ζιβανίας. Ως γνωστό η μεθανολή είναι το συστατικό που ευθύνεται για την πρόκληση τύφλωσης και συνήθως υπάρχει σε μεγάλη συγκέντρωση σε παράνομα ή μη τυποποιημένα – ελεγχόμενα από το κράτος αποστάγματα.

Δεκαπέντε και πλέον χρόνια ζιβανίας LOEL. Ποιο ήταν το κομβικό σημείο στην πορεία της παραγωγής ζιβανίας;

Το 2012 ήρθε στο προσκήνιο η ιδέα για παραγωγή ενός προϊόντος ζιβανίας με παλαίωση σε δρύινο βαρέλι ή και σε κάποια άλλη έκδοση. Έτσι, το 2015, η LOEL πρωτοπόρησε και προχώρησε στην παραγωγή και εμφιάλωση της πρώτης παλαιωμένης ζιβανίας “Zivana Gold” και της μοναδικής “Zivana Red”. Η «Ζιβάνα Gold», παλαιώνεται σε δρύινα βαρέλια Γαλλικού τύπου για περίοδο 3 ετών κάτι που της δίνει το απαλό χρυσοκίτρινο χρώμα και τη μοναδική και εκλεπτυσμένη γεύση της. Η «Zivana Red» έχει ένα μοναδικό χρώμα και άρωμα που της χαρίζει η κανέλα.

Πως επηρεάζει το ύψος της φορολόγησης των οινοπνευματωδών ποτών την παρουσία της ζιβανίας στην αγορά;

Με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, ο φόρος που αντιστοιχεί σε 1 λίτρο ζιβανίας με 45% αλκοόλ, είναι €4.30. Ο φόρος είναι αναλογικός με βάση τον αλκοολικό βαθμό του κάθε ποτού. Αυτός είναι και ο λόγος που η ζιβανία είναι πιο ακριβή από το ουίσκι το οποίο έχει αλκοολικό βαθμό 40%. Το ποσό αυτό αναπόφευκτα επιβαρύνει τον καταναλωτή, αλλά παράλληλα του εξασφαλίζει ότι το προϊόν που αγοράζει ελέγχεται και συνεπώς είναι ασφαλές να καταναλωθεί. Στις μη τυποποιημένες ζιβανίες (όπου δεν καταβάλλονται οι ανάλογοι φόροι) υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο να μην είναι παρασκευασμένες με τη σωστή και ασφαλή διαδικασία, με σοβαρό κίνδυνο την αυξημένη περιεκτικότητα του επικίνδυνου για την υγεία συστατικού, της μεθανόλης. Η αγορά της τυποποιημένης ζιβανίας όχι μόνο δεν επηρεάζεται αρνητικά, αλλά δείχνει και σαφείς ανοδικές τάσεις, ένδειξη ότι οι καταναλωτές αναζητούν τα ελεγμένα και ασφαλή προϊόντα.

Έχουμε δει και κοκτέιλ με βάση την ζιβανία. Είναι αυτό ένας τρόπος προσέγγισης και του πιο νεανικού κοινού; Σε ποιο βαθμό έχει πετύχει αυτός ο στόχος;

Σήμερα η Zivana LOEL είναι το παραδοσιακό κυπριακό ποτό της παρέας και έχει ταυτιστεί με την κουλτούρα της χώρας μας όσο κανένα άλλο. Αυτό όχι μόνο δεν μας εμπόδισε, αλλά απεναντίας μας βοήθησε να «παντρέψουμε» την παράδοση με τις νέες τάσεις της εποχής και να δώσουμε την ευκαιρία σε περισσότερους καταναλωτές να γνωρίσουν τη γεύση της Zivana LOEL μέσα από διάφορα κοκτέιλ. Μερικά από τα πιο γνωστά από αυτά είναι το «Ziv & Tonic», το «Ziv & Stormy» και το «Zivana Red Old Fashioned». Μπορείτε να τα βρείτε σε επιλεγμένα Bars και εστιατόρια σε όλη την Κύπρο.

Ποιες οι χώρες εξαγωγής των προϊόντων LOEL. Υπάρχουν προοπτικές για άνοιγμα σε νέες αγορές;

Με σταθερά και προσεκτικά βήματα, η Zivana LOEL ξεκίνησε να επεκτείνεται και σε αγορές του εξωτερικού κυρίως όπου ζουν Κύπριοι και Έλληνες απόδημοι όπως είναι η Αγγλία, Αυστραλία, Αμερική και Ρωσία. Οι προοπτικές επέκτασης και σε άλλες χώρες είναι αρκετά μεγάλες αφού πρόκειται για ένα κυπριακό παραδοσιακό προϊόν που παράγεται μόνο στην Κύπρο και βρίσκει αναγνώριση και αποδοχή όχι μόνο από τους Κύπριους, αλλά και από τους χιλιάδες επισκέπτες που επισκέπτονται την Κύπρο.

Ποιες οι βλέψεις για την αύξηση της επένδυσης στη ζιβανία; Ποια είναι η επόμενη μέρα;

Με γνώμονα πάντα την παράδοση αλλά και με το βλέμμα στο μέλλον, η Zivana LOEL θα συνεχίσει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, είτε αυτό έχει να κάνει με τη διασφάλιση της ποιότητας είτε με νέες προτάσεις προς τους καταναλωτές. Επιδίωξή μας είναι να αγκαλιάσουμε τον Κύπριο καταναλωτή κάθε ηλικίας, να του προσφέρουμε συνεχώς νέες επιλογές και να του υπενθυμίζουμε ότι η παράδοση είναι το μέλλον μας.

Η θέση του Brand Manager σίγουρα έχει πολλές απαιτήσεις ειδικότερα για ένα νεαρό άτομο. Ποιες είναι οι δυσκολίες και προκλήσεις για μια τέτοια θέση και πως τις διαχειρίζεστε;

Καταρχάς το να χειρίζεται κανείς το brand Zivana LOEL, είναι μεγάλη τιμή και ευθύνη διότι εκτός από το γεγονός ότι η Zivana LOEL είναι ένα από τα πλέον ισχυρά και εδραιωμένα brands της εταιρείας Laiko Cosmos Trading, είναι και ένα από τα μεγαλύτερα και ισχυρά brands της Κύπρου. Σίγουρα οι προκλήσεις είναι πολλές. Το δύσκολο δεν είναι να ανεβαίνεις αλλά να διατηρηθείς στην κορυφή. Έτσι και σε αυτή την περίπτωση, μια πρόκληση είναι να διατηρήσουμε τη Ζivana LOEL στην πρώτη θέση τόσο στην αγορά, όσο και στην καρδιά των Κυπρίων. Ακόμα μια πρόκληση είναι η διαφύλαξη του ονόματος Zivana LOEL ως ένα παραδοσιακό brand μα και συνάμα ως ένα brand που ακολουθεί τις νέες τάσεις της εποχής κερδίζοντας έτσι περισσότερους καταναλωτές. Ως Brand Manager, θεωρώ ότι άλλη μία πρόκληση είναι να αποδεικνύεις ότι μπορείς να συνεισφέρεις σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων, του μεριδίου αγοράς και γενικά στη βελτίωση της εικόνας του brand. Για να αντιμετωπίσει κανείς τις πιο πάνω προκλήσεις, το σημαντικότερο είναι η καλή γνώση της αγοράς. Μέσα από πολλές επισκέψεις σε υπεραγορές, μπακάλικα, εστιατόρια και bars, αντιλαμβάνεται κανείς καλύτερα τι είναι αυτό που ζητούν οι πελάτες και συνεπώς οι καταναλωτές.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X