ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Το «διαζύγιο» της Silicon Valley με τα παραδοσιακά media ταρακουνά τον Τύπο

Η κίνηση από το Facebook και το Twitter ήταν ένα «σωσίβιο», όμως τώρα τα κλικς αυτά εξαφανίζονται.

Money Review

Η Campbell Brown, επικεφαλής του τμήματος ειδήσεων του Facebook ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την εταιρεία. Το Twitter, που πλέον είναι γνωστό ως Χ, αφαίρεσε τους τίτλους των ειδήσεων από την πλατφόρμα του. Το Threads, η νέα εφαρμογή του Instagram, επιβεβαίωσε ότι δεν προωθεί στους χρήστες της τις ειδήσεις. Και το Google προχωρά σε απολύσεις προσωπικού στο τμήμα των ειδήσεών του, την ώρα που οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες διαπιστώνουν μείωση της κίνησης από την μηχανή αναζήτησης.

Είναι πια σαφές σε όλους: Η Silicon Valley παίρνει διαζύγιο από τη βιομηχανία των media, διαπιστώνουν οι New York Times.

Άλλωστε, στελέχη των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας, όπως ο Adam Mosseri του Instagram, έχουν δηλώσει ξεκάθαρα ότι το να έχουν ειδήσεις στις πλατφόρμες τους είναι συνήθως μεγαλύτερος μπελάς παρά όφελος, αφού φέρνει την πόλωση στις συζητήσεις. Καθώς ο ιδιοκτήτης του X, Elon Musk, εκφράζει δημοσίως την αποδοκιμασία του προς τον παραδοσιακό Τύπο, οι εκδότες αναγνωρίζουν πια ότι η κίνηση στις ιστοσελίδες τους από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας δεν θα επιστρέψει στα προηγούμενα επίπεδα.

Πολλές εταιρείες media αντιμετώπιζαν μία κρίση επιβίωσης αφότου η άνοδος των εταιρειών τεχνολογίας ανέτρεψε το επιχειρηματικό μοντέλο του κλάδου, πριν από μία και πλέον δεκαετία. Η κίνηση από το Facebook και το Twitter ήταν για αυτές ένα «σωσίβιο», όμως τώρα τα κλικς αυτά εξαφανίζονται.

Οι κορυφαίες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες στις ΗΠΑ λάμβαναν περίπου το 11,5% του της συνολικής κίνησής τους από τα social media τον Σεπτέμβριο του 2020. Φέτος τον Σεπτέμβριο, το ποσοστό αυτό είχε πέσει στο 6,5%.

Η σχέση των εταιρειών τεχνολογίας με τη βιομηχανία των ειδήσεων δεν ήταν πάντα έτσι. Πριν από 20 χρόνια, εταιρείες όπως οι Google, Facebook και Twitter «αγκάλιαζαν» τη δημοσιογραφία και άρθρα από τα παραδοσιακά media εμφανίζονταν στις πλατφόρμες τους.

«Κάθε πλατφόρμα του ίντερνετ έχει την ευθύνη να προσπαθήσει να βοηθήσει στη χρηματοδότηση της ειδησεογραφίας και να δημιουργήσει συνεργασίες που τη στηρίζουν», έλεγε ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, πριν από χρόνια, σε συνέντευξη με τον επικεφαλής της News Corp. Τότε, προσπαθούσε να πάρει τους εκδότες με το μέρος του.

Τόσο το Facebook όσο και το Twitter ανέλαβαν πρωτοβουλίες για τη στήριξη των ειδήσεων στις πλατφόρμες τους, όπως ήταν για παράδειγμα το Facebook News και η συνεργασία του Twitter με το Associated Press και το Reuters για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης.

Όμως οι πρωτοβουλίες αυτές δεν μακροημέρευσαν. Το Facebook News δεν υπάρχει πια και ο Musk έκανε αλλαγές που μείωσαν την έμφαση στα παραδοσιακά media στο X. Πλατφόρμες όπως το TikTok, το Snapchat και το Instagram παράγουν αμελητέα κίνηση για τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες.

«Βρισκόμαστε στο έλεος των αλγορίθμων των social media και των γιγάντων της τεχνολογίας για μεγάλο μέρος της διανομής μας», είπε η αρχισυντάκτρια της Wall Street Journal στους δημοσιογράφους, πριν από 18 μήνες, σύμφωνα με τους New York Times.

Αναγνωρίζοντας ότι δεν μπορούν πλέον να στηριχθούν στη Meta και το X, οι εκδότες εμφανίζουν μεγαλύτερη εξάρτηση από το Google. Εδώ και δύο δεκαετίες, μικρές και μεγάλες εταιρείες του κλάδου «πακετάρουν» το περιεχόμενό τους με τρόπο ώστε να εμφανίζεται υψηλά στη μηχανή αναζήτησης του Google, σε μία πρακτική που ονομάζεται search engine optimization (SEO).

H Google λέει ότι στέλνει 24 δισ. κλικ τον μήνα ή 9.000 κλικ το δευτερόλεπτο στις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες μέσω της μηχανής αναζήτησης και του Google News.

Όμως ακόμα και αυτή η κίνηση δεν είναι σταθερή. Κάποιοι εκδότες διαπιστώνουν μείωση των κλικ από το Google τις τελευταίες εβδομάδες.

Η Google στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη, κυκλοφορώντας ένα chatbot που ονομάζεται Bard και προσφέροντας σε κάποιους χρήστες μία εκδοχή της μηχανής αναζήτησής της που μπορεί να δίνει στον χρήστη απαντήσεις πέραν των παραδοσιακών αποτελεσμάτων της αναζήτησης. Πολλοί εκδότες φοβούνται ότι αυτά τα συστήματα AI, που απαντούν σε ερωτήσεις του χρήστη χωρίς να κάνουν κλικ σε κάποιο link στο ίντερνετ, θα πλήξουν μελλοντικά την κίνηση στις ιστοσελίδες τους.

Αυτό που κάνουν οι παραδοσιακοί εκδότες είναι να ενισχύουν την απευθείας σχέση τους με τους αναγνώστες τους. Το Atlantic, για παράδειγμα, προωθεί τα newsletters του, την home page της ιστοσελίδας του και το έντυπό του.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Geek  | 
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση