ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προδρόμου: Τρία προληπτικά μέτρα στα σχολεία για την πανδημία

Ποια είναι τα τρία έκτακτα μέτρα

ΚΥΠΕ

Τρία προληπτικά μέτρα επεξεργάστηκε το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου σε περίπτωση που χαθεί και άλλος πολύτιμος εκπαιδευτικός χρόνος, εξαιτίας της πανδημίας, τα οποία κατατέθηκαν σήμερα δια του αρμόδιου Υπουργού, Πρόδρομου Προδρόμου, ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι έχει ετοιμαστεί τροποποίηση των κανονισμών, έτσι ώστε σε έκτακτες περιπτώσεις, να παρέχεται δυνατότητα τροποποίησης της διάρκειας της δεκαπενθήμερης αργίας των Χριστουγέννων και Πάσχα, σημειώνοντας ότι οι συγκεκριμένοι κανονισμοί θα υποβληθούν στη Νομική Υπηρεσία για νομοτεχνικό έλεγχο.

Επίσης, είπε πως το Υπουργείο του επεξεργάστηκε πρόταση για επέκταση του χρόνου διδασκαλίας, χωρίς να επεκταθεί η σχολική χρονιά, ενώ πρόσθεσε ότι σε περίπτωση που δεν υπάρξει άλλη λύση, θα εισαχθεί η υπερωριακή απασχόληση, πέραν των ωρολογίου προγράμματος.

Προειδοποίησε, εξάλλου, γονείς και μαθητές ότι σε περίπτωση μη συμμετοχής των παιδιών στα μαθήματα μέσω της τηλεκπαίδευσης θα μπαίνουν απουσίες, καθώς όπως εξήγησε «η εξ αποστάσεως μάθηση είναι ισοδύναμη με τη φυσική παρουσία των παιδιών στα σχολεία».

Σε δηλώσεις του, μετά τη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας, η οποία εξέτασε τα μέτρα που λαμβάνονται προς αποφυγή ενδεχόμενων ανισοτήτων ανάμεσα στους μαθητές, οι οποίες προκύπτουν ως απόρροια των μέτρων, που λαμβάνονται λόγω της πανδημίας, σε σχέση με τη λειτουργία των σχολείων, ο κ. Προδρόμου είπε πως εκτός από τις αποφάσεις για τα πρόσθετα μέτρα στις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου, όπου ολόκληρο το Λύκειο και οι Τεχνικές σχολές, για δυο εβδομάδες λειτουργούν αποκλειστικά εξ αποστάσεως, κατά τόπους και σε διάφορες χρονικές στιγμές και άλλα σχολεία έχουν ήδη αρκετά παιδιά, τα οποία παρακολουθούν εξ αποστάσεως.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι κανονική φοίτηση

Τόνισε εκ νέου ότι σύμφωνα και με τη νομοθεσία πλέον η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι κανονική φοίτηση, για να προσθέσει, ωστόσο, ότι επειδή ζούμε σε πανδημία ζούμε και δεν ξέρουμε που και ποιο φαινόμενο θα παρατηρηθεί, το ΥΠΠΑΝ έχει προβλέψει τρεις τουλάχιστον τρόπους με τους οποίους αν χρειαστεί να είναι εφικτή η ανάκτηση διδακτικού χρόνου.

Όπως είπε ο αρμόδιος Υπουργός «κατ’ αρχάς λειτουργεί ήδη μηχανισμός μέσω των επιθεωρήσεων, που σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, παρακολουθείται καθημερινά η πρόοδος της διδασκαλίας, σε σχέση με το αναλυτικό πρόγραμμα και τους δείκτες επάρκειας», για να προσθέσει ότι «μέχρι στιγμής -τουλάχιστον στη λυκειακή εκπαίδευση- έχει καταγραφεί ότι στις 10 Νοεμβρίου ήμασταν περίπου στο 50%, άρα ο ρυθμός παρακολούθησης τους προγράμματος μέχρι στιγμής είναι κανονικός».

«Επειδή, όμως, κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς θα γίνει στη συνέχεια προβλέπουμε τρία μέτρα, με τα οποία θα αντιδράσουμε αν χρειαστεί», είπε.

Σε σχέση με το πρώτο μέτρο, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι «όπως έγινε σε σημαντικό βαθμό και το προηγούμενο σχολικό έτος, έχουμε αρκετό χρόνο στο πλαίσιο της σχολικής χρονιάς, χωρίς να παραταθεί το σχολικό έτος, μέσα στον οποίο μπορούμε να παρατείνουμε τη φοίτηση και τη διδασκαλία», συμπληρώνοντας πως «ήδη κατά τη περσινή σχολική χρονιά αυτό είχε συμβεί και στα δημοτικά σχολεία και στα γυμνάσια».

Για το δεύτερο μέτρο, υπενθύμισε ότι η λειτουργία του Λυκείου είναι τέτοια, που τα προηγούμενα χρόνια οι τάξεις του Λυκείου και των Τεχνικών Σχολών συνήθως τερμάτιζαν τη διδασκαλία στο πρώτο δεκαπενθήμερο Μαΐου.

«Άρα λοιπόν», συνέχισε, «μέχρι το τέλος Ιουνίου και αναδιοργανώνοντας και τις εξετάσεις, όπως προβλέπονται, έχουμε αρκετό χρόνο για να ανακτήσουμε. Εκτός αυτού έχει ετοιμαστεί μια τροποποίηση των κανονισμών, η οποία από πέρσι είχε συζητηθεί και θα υποβληθεί σε νομοτεχνικό έλεγχο και στη συνέχεια θα την καταθέσουμε και στη Βουλή, ούτως ώστε σε έκτακτες επιπτώσεις, όπως αυτές της πανδημίας, να υπάρχει δυνατότητα να τροποποιηθεί η διάρκεια των αργιών των Χριστουγέννων ή και του Πάσχα και εκεί μπορούμε να ανακτήσουμε κάποιες μέρες αν είναι αδήριτη ανάγκη».

Όσον αφορά στο τρίτο μέτρο, εξέφρασε την πεποίθηση πως είναι το έσχατο, αλλά ήδη έχει συζητηθεί και το Υπουργείο του, έχει την στήριξη από την κυβέρνηση και ενδεχομένως και τη δαπάνη που θα χρειαστεί, είναι ότι «εκεί όπου πιθανώς να μην υπάρχει άλλη λύση να εξασφαλίσουμε πρόσθετες ώρες διδασκαλίας με υπερωριακή απασχόληση, πέραν του ωρολογίου προγράμματος, για να διορθωθούν τα πράγματα κατά τόπους εάν υπάρχει ανάγκη».

Ανέφερε ότι «τα πιο πάνω μέτρα ή κάποια από τα ποιο πάνω μέτρα, εάν χρειάζεται θα αποφασιστούν εν ευθέτω χρόνο», για να συμπληρώσει ότι «είναι πολύ νωρίς ακόμα, αφού έχουμε μπροστά μας το μεγαλύτερο μέρος του σχολικού έτους».

«Δεν θα ήταν συνετό να προτρέξουμε. Επαναλαμβάνω ότι μέχρι στιγμής η εξέλιξη της διδασκαλίας γενικά στα σχολεία είναι ικανοποιητική, όσον αφορά στο να καλύψουμε τους δείκτες επάρκειας και βέβαια σημειώνω ότι οι εκπαιδευτικοί ήδη προσαρμόζονται, καταβάλουν πολύ μεγάλες προσπάθειες που είναι αξιέπαινες».

Εξάλλου, απηύθυνε έκκληση στους γονείς και κηδεμόνες να γνωρίζουν ότι η διατήρηση του ονόματος χρήστη και των κωδικών, για να συμμετέχουν τα παιδιά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στο σύστημα, είναι ευθύνη των παιδιών.

Συνέστησε στους γονείς να συμβουλεύσουν τα παιδιά και να μεριμνήσουν κατά τρόπο, που να μην εμφανίζονται παιδιά χωρίς τους κωδικούς, εξηγώντας πως αν κάποια παιδιά δεν συμμετέχουν στα μαθήματα, από τη στιγμή που η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει θεσμοθετηθεί, αυτό θα ισοδυναμεί δυστυχώς με απουσία.

Επίσης, επανέλαβε την έκκλησή του προς τους μαθητές και τις μαθήτριές, αλλά και προς τους γονείς, όπως δείξουν ιδιαίτερη προσοχή σε σχέση με τις συναναστροφές και τις κοινωνικές δραστηριότητες πέραν του σχολείου, διότι δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις επισημαίνονται ομάδες μαθητών, οι οποίοι εμφανίζονται ως κρούσματα στην πανδημία, εξαιτίας κάποιων συγκεντρώσεων, οι οποίες θα πρέπει να αποφεύγονται.

«Ένα τέτοιο περιστατικό είχαμε αυτές τις μέρες σε σχολείο στην περιοχή της πρωτεύουσας και πραγματικά είναι κρίμα να μην πειθαρχούμε και να μην τηρούμε τους κανόνες με αποτέλεσμα και να θέτουμε σε κίνδυνο την υγεία μας, αλλά και να έχουμε απώλειες στο σχολείο», ανέφερε ο κ. Προδρόμου.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Κυριάκος Χατζηγιάννης, ανέφερε ότι «δυστυχώς και η φετινή χρονιά προχωρεί, όπως ένα καράβι σε φουρτουνιασμένη θάλασσα», για να προσθέσει πως «η πανδημία χτυπά τα σχολεία και ανομοιόμορφα, αλλά και ποικιλοτρόπως».

Είπε πως «αυτό είναι το σημείο, που όλοι καλούμαστε να συμπεριφερθούμε με τρόπο υπεύθυνο, για να μην δημιουργηθούν τυχόν ανομοιομορφίες στην εκπαιδευτική διαδικασία και πολύ δε περισσότερο να μην υπάρξουν επιπτώσεις σε κάποιους μαθητές».

Ακριβώς, πρόσθεσε, «καμιά ανομοιομορφία δεν μπορεί να μετεξελιχθεί σε αδικία και σε αυτό δηλώνω την ετοιμότητα όλων όσοι σήμερα έχουν παρευρεθεί σε αυτή τη συνεδρία ότι είμαστε αποφασισμένοι ότι χρειάζεται να συνδράμουμε, με τρόπο που να μην υπάρξει εκείνο το ανεπιθύμητο αποτέλεσμα».

Είπε ακόμα πως τα μέλη της Επιτροπής έχουν πάρει επιβεβαίωση από πλευράς εκτελεστικής εξουσίας ότι «υπάρχει και πλάνο και σχεδιασμός και προγραμματισμός, σχετικά με τα μέτρα, που προτίθεται να λάβει το Υπουργείο προκειμένου να αμβλυνθούν τα οποιαδήποτε προβλήματα».

Είπε πως η συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας θα πρέπει να είναι συνεχόμενη και ανοικτή πάνω σε αυτά τα θέματα «για να μη οδηγηθούμε σε φαινόμενα αδικίας».

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Άντρος Καυκαλιάς, είπε με τη σειρά του πως «η μη πρόσβαση σε ψηφιακές συσκευές και στο διαδίκτυο, άρα και σε μια ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όσο και αν θέλουμε να ωραιοποιήσουμε τα πράγματα και αυτό δυστυχώς συμβαίνει από πλευράς του αρμόδιου Υπουργείου, συνιστά ανισότητες και διακρίσεις».

Το Υπουργείο Παιδείας, είπε, «δεν έχει πείσει για τους σχεδιασμούς και την ετοιμότητα του».

Πρόσθεσε ότι ζητήματα που αφορούν στην προσαρμογή της ύλης, στην κάλυψη της αναγκαίας ύλης, στα χρονοδιαγράμματα και στην μορφή εξετάσεων, ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αξιολόγηση του μαθητή, με τις εξετάσεις των 4μηνων, τη διεξαγωγή των παγκύπριων εξετάσεων, παραμένουν αναπάντητα με τα περιθώρια, για λήψη αποφάσεων την ίδια στιγμή να στενεύουν.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλληλεγγύη, Μιχάλης Γιωργάλλας, ανέφερε πως «η διδασκαλία με φυσική παρουσία στην τάξη είναι σίγουρα η ιδανικότερη εκπαιδευτική προσέγγιση», για να προσθέσει ότι «πριν να είναι αργά συνιστούμε από τώρα στο Υπουργείο Παιδείας να επικεντρώσει την προσοχή του και να αποτρέψει την ανομοιομορφία, που υπάρχει σήμερα στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία θα δημιουργεί αδικίες τόσο ως προς το χρόνο διδασκαλίας, την κάλυψη της εκπαιδευτικής ύλης και βεβαία μελλοντικά στις όποιες εξετάσεις αυτής της σχολικής χρονιάς».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X