ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η οδική ασφάλεια είναι ευθύνη όλων

Του Ιάσονα Σενέκκη

Του Ιάσονα Σενέκκη

Την Πέμπτη 1η Οκτωβρίου αλλάζουν οι ποινές για τα τροχαία αδικήματα και μειώνεται σημαντικά η ανοχή που επιδείκνυε για δεκαετίες η Αστυνομία στην υπέρβαση των ορίων ταχύτητας μέσα στις πόλεις της Κύπρου. Δύο αλλαγές που συμβαίνουν σπάνια γίνονται σε μία ημέρα και μάλιστα σε περίοδο πανδημίας.

Αυτό όχι μόνο κακό δεν είναι αλλά αντιθέτως οι μήνες που περάσαμε και περνάμε από τον περασμένο Μάρτιο ίσως να βοήθησαν στο να μπουν οι κατάλληλες βάσεις για αυτές τις αλλαγές. Και εξηγώ, με δύο κιόλας επιχειρήματα. Πρώτον: η περίοδος της πανδημίας ξύπνησε μέσα μας το αίσθημα της ατομικής ευθύνης. Μας έδωσε να καταλάβουμε ότι οι πράξεις του καθενός έχουν αντίκτυπο σε όλους τους κατοίκους αυτού του τόπου. Μπορούν να προκαλέσουν ανεπανόρθωτο κακό ή να προστατέψουν και να σώσουν συγγενείς, φίλους, συναδέλφους και συμπολίτες μας. Αυτό το αίσθημα το είχαμε χάσει. Αυτή την ευθύνη την είχαμε βάλει σε μια άκρη. Δεύτερον: οι αρμόδιοι αναγκάστηκαν να ανοίξουν αυτιά και μυαλά και να τα αφήσουν στα χέρια της επιστήμης. Ειδικοί στην Κύπρο ή σε διεθνείς οργανισμούς αλλά και επιστήμονες σε Πανεπιστήμια ανά την υφήλιο συμβουλεύουν και καθορίζουν από τον περασμένο Μάρτιο τις πτυχές της καθημερινότητας μας για να βγούμε αλώβητοι από την κρίση που περνάει όλος ο πλανήτης.

Με αυτές τις βάσεις οι αλλαγές στις ποινές και στην ανοχή της ταχύτητας έχουν αυτή τη στιγμή μεγαλύτερη πιθανότητα να πετύχουν παρά αν συνέβαιναν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι. Τώρα η συμμετοχή των πολιτών στην προσπάθεια αυτή και η ταυτόχρονη αποδοχή των αρμοδίων της βοήθειας από εμπειρογνώμονες με δοκιμασμένες και πετυχημένες πρακτικές διαμορφωμένες για εφαρμογή στην Κύπρο, είναι η συνταγή της επιτυχίας για να μειωθούν οι σοβαρές και θανατηφόρες συγκρούσεις.

Η αλλαγή στις ποινές γίνεται εφικτή μετά από μια διαδικασία που ξεκίνησε το 2017, με αλλαγές σε 7 νομοσχέδια και ατελείωτες συζητήσεις στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Κάποιες ποινές δυστυχώς δεν είναι ακόμα όσο αυστηρές θα έπρεπε να ήταν. Πχ τα εξώδικα για την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη ή όταν οδηγεί κάποιος με 70μg αλκοόλ. Άλλες όμως είναι αυστηρές και δεν αφήνουν πολλά περιθώρια σε αυτούς που θα εντοπιστούν να παρανομούν. Όλες οι ποινές βρίσκονται στην ιστοσελίδα www.roadsafetycyprus.gov.cy , όχι για να δει ο κάθε πολίτης την τιμωρία που έχει καθοριστεί αν παρανομήσει, αλλά για να ενημερωθεί για τον αριθμό και το εύρος των αδικημάτων και να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να μην χρειαστεί να ξαναψάξει στη συγκεκριμένη λίστα.

Η αλλαγή στην ανοχή της ταχύτητας προκύπτει μετά από τα τραγικά και καταστροφικά αποτελέσματα των τροχαίων συγκρούσεων μέσα στις πόλεις μας με εκατοντάδες νεκρούς και σοβαρά τραυματίες την τελευταία δεκαετία. Ένα θέμα στο οποίο δόθηκε επιτέλους η σημασία και η σοβαρότητα που του αναλογεί, αφού η ταχύτητα σκοτώνει καθημερινά και δεν κάνει διακρίσεις. Μελετημένα και εμπεριστατωμένα παρουσιάστηκε από την Αστυνομία και εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας χωρίς δεύτερη σκέψη η μείωση της ανοχής στο 10% + 2 χιλιόμετρα πάνω από τα καθορισμένα όρια στο αστικό δίκτυο. Η Κύπρος ήταν μέχρι τώρα το παράδειγμα προς αποφυγή στο θέμα της ανοχής στην ταχύτητα αλλά και των θανατηφόρων συγκρούσεων στις αστικές περιοχές. Αυτό έπρεπε να αλλάξει. Τα στατιστικά της Κύπρου, ειδικά αυτά που αφορούν ανθρώπινες ζωές και δεν είναι ψυχροί αριθμοί και μεγέθη, δεν πρέπει να γίνονται αντικείμενο αρνητικών σχολίων διεθνώς και δεν αξίζει στην Κύπρο να μπαίνει με έντονα γράμματα στις κάτω γραμμές των Ευρωπαϊκών εκθέσεων. Δεν αξίζει στην Κύπρο να χάνει κάθε χρόνο 50 ψυχές και να οδηγεί άλλες 350 σε μακροχρόνια αποκατάσταση, πόνο και ταλαιπωρία από τραυματισμούς σε τροχαίες συγκρούσεις.

Οι αποφάσεις για ελάχιστη ανοχή στην υπέρβαση της ταχύτητας και για μηδενική ανοχή στις τροχαίες παραβάσεις από την 1η Οκτωβρίου είναι ιδιαίτερα σημαντικές αλλά...

Καμία νομοθεσία, καμία ανακοίνωση, καμία απόφαση δεν θα φέρει αποτέλεσμα αν δεν υπάρξει επιβολή, έξυπνη αστυνόμευση, στοχευμένες εκστρατείες, σωστή επικοινωνία για τον στόχο και τον σκοπό, μέτρα μείωσης της εξάρτησης από το αυτοκίνητο, καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης. Αυτά μαζί με άλλα πολλά που πρέπει να γίνουν παράλληλα για να τα βρούμε μπροστά μας στο μέλλον. Εκπαίδευση, ενημέρωση, διαφώτιση, συντονισμός, κοινή προσέγγιση, κόκκινες γραμμές, συνεργασία, έλεγχος και φυσικά συμμαχία. Με όλους και ειδικά με αυτούς που προσφέρονται να βοηθήσουν έχοντας δοκιμάσει και πετύχει.

Η 1η Οκτωβρίου είναι ημερομηνία ορόσημο. Η οδική ασφάλεια είναι ευθύνη όλων μας και κανένας δεν δικαιούται να αρνείται το δικό του μερίδιο. Αυτό πρέπει να γίνει ξεκάθαρο.

Ασφαλείς δρόμοι.
Ασφαλή αυτοκίνητα.
Ασφαλείς οδηγοί.
Ασφαλείς ταχύτητες.
Έγκαιρη και σωστή ανταπόκριση μετά από κάθε τροχαία σύγκρουση.

Σε όλα έχω, έχεις, έχει, έχουμε, έχετε, έχουν μερίδιο ευθύνης. Όλοι πρέπει να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί για να παραδώσουμε στα παιδιά μας ένα ασφαλές μέλλον. Χωρίς πένθος και πόνο. Χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς και ισόβια βάσανα.

#ΝαΠροσέχεις λοιπόν.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ιάσονα Σενέκκη

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Ιάσονας Σενέκκης: Τελευταία Ενημέρωση

Φωτογραφία Φίλιππος Χρίστου.

Η χαμένη ευκαιρία

Εννιά ώρες απόλυτης ελευθερίας για εργασίες βελτίωσης, επιδιόρθωσης ή δημιουργίας νέων υποδομών σε κεντρικούς δρόμους
Του Ιάσονα Σενέκκη