ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Περί δεξιοτήτων και προσόντων

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Η προσοχή μας, δεν μπορεί να μοιραστεί. Έτσι, η προσοχή η οποία αφιερώνεται στο κινητό τηλέφωνο και στα social media, αφαιρείται από το άτομο που κάθεται απέναντι μας, σύμφωνα με τον συγγραφέα Ρολφ Ντομπέλλι. Αυτό το πολύ λογικό συμπέρασμα, θυμήθηκα σήμερα διαβάζοντας το σημερινό δημοσίευμα στον Τύπο και συγκεκριμένα στην εφημερίδα Αλήθεια, για τον Υφυπουργό Τουρισμού Κώστα Κουμή που εκνεύρισε τον CEO της Jet2 με αποτέλεσμα ο 2ος, να αποχωρήσει από την συνάντηση. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Υφυπουργός ήταν απασχολημένος με το κινητό του αντί να έχει την προσοχή του στραμμένη στον συνομιλητή του, στην συνάντηση και στο να βάλει τα θεμέλια για καλές σχέσεις με τους ξένους tour operators. Και αυτό προκαλεί αν μη τι άλλο προβληματισμό για την σοβαρότητα με την οποία προσεγγίζεται ο τουρισμός, αλλά και για τις επικοινωνιακές δεξιότητες του νυν πολιτικού προϊστάμενου και τις προτεραιότητες του.

Καταρχήν, γνώμονας του εκάστοτε Υφυπουργού Τουρισμού θα πρέπει να είναι η προβολή και προώθηση της Κύπρου ως τουριστικός προορισμός και η αύξηση, ή τουλάχιστον η διατήρηση των υφιστάμενων αριθμών τουριστών. Εύλογα, δημιουργείται ο προβληματισμός, κατά πόσο το πιο πάνω σκηνικό, και το κακό ξεκίνημα στις σχέσεις του ταξιδιωτικού κολοσσού με τον Υφυπουργό, θα μας κοστίσει τουριστικά. Κατά πόσο δηλαδή, θα έχει αποτύπωμα και στις συμφωνίες για τουριστικά πακέτα και κρατήσεις. Οι πληροφορίες λένε ότι, μεσολάβησαν στην συνέχεια οι του ιδιωτικού τομέα οι οποίοι βρίσκονταν μαζί με τον Υφυπουργό στην τουριστική έκθεση στο Βερολίνο και τελικά το περιστατικό δεν θα έχει επιπτώσεις στις τουριστικές μας αφίξεις. Δεν πλήττει όμως την εικόνα του Υφυπουργείου;

Σε κάθε περίπτωση, η παραγωγή έργου θα πρέπει να είναι το ζητούμενο και τί είδαμε μέχρι στιγμής; Αρκετές συναντήσεις, αναρτήσεις στα social media και φωτογραφίες των συναντήσεων και των επισκέψεων. Νομίζω πάντως ότι η δουλειά- η καλή δουλειά- φέρνει πάντα αποτελέσματα και τα αποτελέσματα αυτής, είναι η καλύτερη απόδειξη ότι έκανες κάτι. Και στην τελική, η σοβαρότητα είναι η λέξη κλειδί, τόσο σε επαφές και κατ, ιδίαν συναντήσεις, όσο και στο τί επιλέγεται να βγει προς τα έξω.

Προκαλεί την ίδια ώρα, αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι, στο ξεκίνημα της καλοκαιρινής σεζόν, ο Υφυπουργός Τουρισμού, απασχολεί την επικαιρότητα, όχι για θέματα περί τουριστικών αφίξεων, νέων αγορών, προώθησης της Κύπρου και ανάπτυξης του τουριστικού μας προϊόντος, αλλά για ρήξη σχέσεων με μια εταιρεία που φέρνει στην Κύπρο σημαντικό αριθμό τουριστών κάθε χρόνο και για διορισμούς με αδιαφανείς διαδικασίες. Αν και στην προκειμένη περίπτωση, αυτή του διορισμού της 19χρονης, μάλλον η ευθύνη βαραίνει περισσότερο ανώτερα στρώματα και όχι τόσο τον ίδιο τον Υφυπουργό. Σε μια εποχή που τα εργαλεία μάρκετινγκ είναι κυρίως ψηφιακά, και μεγάλο κομμάτι της προώθησης της τουριστικής Κύπρου επικεντρώνεται σε αυτά, αλήθεια πόση σοβαρότητα υπάρχει πίσω από την επιλογή- απ΄ όπου κι αν προήλθε- ενός προσώπου που ακόμα δεν έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του και δεν έχει καν πτυχίο. Οι δηλώσεις που ακολούθησαν και η προσπάθεια να πείσει ότι δεν έγινε τίποτα μεμπτό, ήταν τουλάχιστον ατυχής. Από τα πιο πάνω συνάγεται ότι οι δεξιότητες επικοινωνίας, οι οποίες είναι το Α και το Ω στον τουρισμό, δεν είναι μάλλον το ατού στην προκειμένη περίπτωση.

Και μιλώντας για δεξιότητες, με μια γρήγορη αναζήτηση σε ιστοσελίδες εξεύρεσης εργασίας προκύπτουν τα εξής. Καταρχάς, ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για social media manager από εταιρείες σε διάφορους τομείς δραστηριότητας- από καταστήματα πώλησης ένδυσης και υπόδησης μέχρι και μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο τουριστικό πεδίο. Κατά 2ο, ότι τέτοιες θέσεις απευθύνονται σε ενδιαφερόμενους που πληρούν κάποιες προϋποθέσεις. Για παράδειγμα, οι εταιρείες ζητούν τουλάχιστον κάποια χρόνια αποδεδειγμένης εμπειρίας και πτυχίο στον κλάδο του digital marketing. Η διαδικασία που ακολουθεί, λίγο ή πολύ, γνωστή. Οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν αίτηση και θα πρέπει να περάσουν από συνεντεύξεις και διάφορα στάδια μέχρι την πρόσληψη τους. Κάτι που προφανώς δεν ακολουθήθηκε στην περίπτωση της 19χρονης συμβούλου. Ωστόσο, «το Υφυπουργείο απασχολούν πιο σοβαρά προβλήματα και θα πρέπει να μας αφήσουν να εργαστούμε, ώστε να κριθούμε από το αποτέλεσμα», όπως είπε ο κ. Κουμής, αν και από τα μέχρι στιγμής δείγματα γραφής, οι προσδοκίες χαμηλώνουν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Μαρία Ηρακλέους: Τελευταία Ενημέρωση

Εντυπωσιακές είναι για παράδειγμα οι αυξήσεις στις αφίξεις τουριστών από αγορές που μέχρι πρότινος δεν ήταν στον χάρτη, ...
Της Μαρίας Ηρακλέους