Είναι η μάρκα, που όχι απλώς κατάφερε να αναζωογονήσει την ελβετικήβιομηχανία του ρολογιού, αλλά σε μεγάλο βαθμό ταυτίστηκε μαζί της. Έδωσε χρώμα σε ένα κλάδο, άλλαξε τους κανόνες του μάρκετινγκ, αλλά και της αισθητικής. Το swatch έκανε την εμφάνισή του την 1η Μαρτίου του 1983 και από τα μέσα της δεκαετίας εκείνης, αλλά και για τουλάχιστον δυο ακόμα ήταν ένα σύμβολο νεότητας, μοντερνισμού, πολυτέλειας σε σχετικά προσιτή τιμή. Η έμπνευση δύο σχεδιαστών έσωσε την τιμή της ωρολογοποιίας στη χώρα και μαζί χιλιάδες θέσεις εργασίας. Από εκεί και μετά οι δρόμοι ήταν ανοιχτοί για δοκιμές και πειράματα, καθώς ο κύκλος φανατικών και συλλεκτών έδειχνε μόνο να μεγαλώνει....