ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Κάρυστος: Σε εξέλιξη το θρίλερ με το ρωσικό δεξαμενόπλοιο

Σε εξέλιξη βρίσκεται εδώ και μερικά εικοσιτετράωρα θρίλερ με ρωσικό δεξαμενόπλοιο, μετά τη δέσμευσή του από την Αρχή για το ξέπλυμα «μαύρου» χρήματος

Γιάννης Σουλιώτης

Σε εξέλιξη βρίσκεται εδώ και μερικά εικοσιτετράωρα θρίλερ με ρωσικό δεξαμενόπλοιο, που είναι ακινητοποιημένο στο αγκυροβόλιο της Καρύστου, μετά τη δέσμευσή του από την Αρχή για το ξέπλυμα «μαύρου» χρήματος. Το πλοίο με επωνυμία «LANA» και σημαία Ρωσίας είχε αποπλεύσει από τη Μαρμαρίδα στα νοτιοδυτικά παράλια της Τουρκίας φορτωμένο με πετρέλαιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, επρόκειτο να μεταφορτώσει το εμπόρευμά του σε άλλο πλοίο, νότια της Καλαμάτας, στο διάστημα μεταξύ 15 και 17 Απριλίου. Στη διάρκεια του πλου το δεξαμενόπλοιο, με πλήρωμα 19 Ρώσους ναυτικούς, υπέστη μηχανική βλάβη και με τη συνδρομή ρυμουλκού οδηγήθηκε την Παρασκευή στο αγκυροβόλιο της Καρύστου, όπου παραμένει μέχρι σήμερα. Αρμόδιες πηγές εξήγησαν στην «Κ» ότι την 16η Απριλίου τέθηκε σε ισχύ ευρωπαϊκή νομοθεσία που απαγορεύει τον κατάπλου υπό ρωσική σημαία πλοίων στα λιμάνια της Ε.Ε. Οι σχετικές συζητήσεις στα ευρωπαϊκά όργανα είχαν ξεκινήσει στις 8 Απριλίου, με τη διάταξη να τίθεται σε ισχύ οκτώ ημέρες αργότερα. Η δέσμευση του πλοίου φέρεται να έγινε με τη συνδρομή του κλάδου Ασφάλειας του Λιμενικού Σώματος δυνάμει της συγκεκριμένης νομοθεσίας. Αντίθετα, η απαγόρευση δεν αφορά το φορτίο του δεξαμενόπλοιου καθώς οι κυρώσεις δεν έχουν εφαρμογή στη διακίνηση του πετρελαίου.

Ακινητοποιημένο στο αγκυροβόλιο της Καρύστου βρίσκεται το υπό ρωσική σημαία πλοίο με την επωνυμία «LANA», το οποίο είχε αποπλεύσει από τη Μαρμαρίδα.

Αλλες πηγές ενημέρωσης ανέφεραν χθες στην «Κ» ότι ως πλοιοκτήτρια εταιρεία του «LANA» εμφανίζεται μια ρωσικών συμφερόντων τράπεζα, η οποία συγκαταλέγεται στα 1.100 νομικά και φυσικά πρόσωπα εις βάρος των οποίων έχουν τεθεί σε ισχύ οικονομικές κυρώσεις εξαιτίας του πολέμου. Το δεξαμενόπλοιο ταξιδεύει υπό ρωσική σημαία από τον Ιούνιο του 2020 μέχρι σήμερα. Μέχρι το περυσινό καλοκαίρι έφερε την ονομασία «Perun». Τον Ιούνιο του 2021 μετονομάστηκε σε «Pegas» και μόλις την 17η Μαρτίου 2022, τρεις εβδομάδες δηλαδή μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, άλλαξε εκ νέου όνομα και ιδιοκτησία, όχι όμως και σημαία. Φέρει το όνομα «LANA», ενώ μεταβιβάστηκε από την εταιρεία Pegas Touristik στην Transmorflot. Και οι δύο εταιρείες έχουν έδρα στη Ρωσία. Η Transmorflot μάλιστα εμφανίζεται ως εταιρεία-κολοσσός με πάνω από 60 πλοία υπό την ιδιοκτησία και τη διαχείρισή της. Ο παραλήπτης του φορτίου δεν είναι γνωστός στις ελληνικές αρχές. Εχουν πάντως καταγραφεί οι κινήσεις ενός, επίσης υπό ρωσική σημαία, δεξαμενόπλοιου που απέπλευσε από τον Πειραιά με προορισμό τη Μαύρη Θάλασσα, για να αλλάξει αναιτιολόγητα πορεία επιχειρώντας προσωρινά να προσεγγίσει το «LANA». Καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν στην «Κ» ότι οι διεργασίες για την πώληση και μεταφόρτωση του εμπορεύματος σε άλλο δεξαμενόπλοιο δεν έχουν καρποφορήσει. Στο θέμα αναφέρθηκε με ανάρτησή της στο Twitter η ρωσική πρεσβεία στην Αθήνα.

Στα τέλη Φεβρουαρίου ένα ακόμα πλοίο της εταιρείας Transmorflot είχε δεσμευθεί από τις αρχές της Γαλλίας. Επλεε στη Μάγχη μεταφέροντας αυτοκίνητα, όταν δεσμεύθηκε από τις γαλλικές τελωνειακές αρχές.

«Η πρεσβεία ελέγχει τις πληροφορίες που έχουν εμφανιστεί στα ελληνικά ΜΜΕ για τη δέσμευση του πετρελαιοφόρου Pegas με 19 ναύτες, κοντά στο νησί της Εύβοιας. Είμαστε σε επαφή με τις ελληνικές αρχές γι’ αυτό το θέμα», ανέφερε χαρακτηριστικά η πρεσβεία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

Νέα υπηρεσία για το οργανωμένο έγκλημα, με ενισχυμένες αρμοδιότητες ώστε να ακολουθεί τα ίχνη του χρήματος
 |  ΕΛΛΑΔΑ