ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Από Κύπρο πέρασε το πλοίο με τα εκρηκτικά που κατέληξε στην Κρήτη

Τελικός προορισμός ήταν η Λιβύη, οπού η ΕΕ επέβαλε πρόσφατα εμπάργκο

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Στον εισαγγελέα στην Ελλάδα αναμένεται να οδηγηθούν την Πέμπτη τα οχτώ μέλη του πληρώματος του πλοίου «Andromeda», με σημαία Τανζανίας, το οποίο μετέφερε 410 τόνους εκρηκτικών και πιάστηκε από το Λιμενικό ανοιχτά της Κρήτης. Ανώτατοι αξιωματικοί του ελληνικού λιμενικού έκαναν λόγο για «κινητή βόμβα με απρόβλεπτες συνέπειες».

Την ίδια ώρα, αίσθηση προκαλεί η επιστολή του διαχειριστή της πλοιοκτήτριας εταιρείας Coasters Μaritime Θεόδωρου Ρέλλου ότι «αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Ηράκλειο Κρήτης 410 τόνοι δυναμίτιδας, σε ένα λιμάνι επιβατικό, που δεν έχει καν εμπειρία αποθηκών, πόσο μάλλον αποθηκών επικίνδυνων υλικών. Αν γίνει κάποιο ατύχημα, το μισό Ηράκλειο θα γίνει έρημος Σαχάρα. Θυμηθείτε την υπόθεση στο Μαρί της Κύπρου το 2011» καταλήγει η ανακοίνωση.

Σύμφωνα με όσα γίνονται γνωστά, το πλοίο πέρασε και από τη Λάρνακα και από τη Λεμεσό, κατ' εξαίρεση, για ανεφοδιασμό και για να παρασχεθεί ιατρική βοήθεια σε άρρωστο ναυτικό. 

Η πορεία

Σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα το πλοίο φόρτωσε τις εκρηκτικές ύλες από λιμάνια της Τουρκίας με προορισμούς το Ομάν και το Τζιμπουτί.

Ωστόσο, όπως προκύπτει από την προανάκριση τελικός προορισμός ήταν η Λιβύη, βρέθηκε και σχετική εγγραφή στο πλοίο, οπού η ΕΕ επέβαλε πρόσφατα εμπάργκο στην πώληση οπλών και εκρηκτικών.

Υποτίθεται, σύμφωνα με τα φορτωτικά έγγραφα  ότι το φορτηγό  είχε φορτώσει από  το λιμάνι Mersin Τουρκίας τα 29 containers  με λιμάνι εκφόρτωσης το Τζιμπουτί,  και από  το λιμάνι Ισκεντερούν της Τουρκίας οι 11 δεξαμενές υγραερίου με λιμένα εκφόρτωσης το Ομάν.

Τίποτα παράνομο λέει η πλοιοκτήτρια εταιρεία

«Δεν υπάρχει καμία παρανομία αναφορικά με το φορτίο που μετέφερε το πλοίο. Το πλήρωμα κακώς κρατείται και οδηγήθηκε στην εισαγγελία. Αν μου ζητηθούν διευκρινήσεις από τις αρχές είμαι έτοιμος να μιλήσω αναλυτικά και έχω πολλά στοιχεία», τονίζει ο Θεόδωρος Ρέλλος, αρχιπλοίαρχος και διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας στην οποία ανήκει το πλοίο «Andromeda» με σημαία Τανζανίας.

Αναφορικά με το γεγονός ότι το πλοίο γυρνούσε επί δύο μήνες από λιμάνι σε λιμάνι με 410 τόνους εκρηκτικών, ο κ. Ρέλλος ανέφερε ότι το πλοίο όλο αυτό το διάστημα ήταν απλήρωτο, ενώ οι δύο τουρκικές εταιρείες στις οποίες ανήκει το εμπόρευμα, αθέτησαν τις υποχρεώσεις τους χωρίς να καταβάλουν τα λιμενικά τέλη, προκειμένου το «Andromeda» να μεταβεί μέσω της διώρυγας του Σουέζ στο Τζιμπουτί όπου ήταν και ο προορισμός του φορτίου.

Λόγω της φύσης του φορτίου ήμασταν από αγκυροβόλιο σε αγκυροβόλιο και το «Adromeda» είχε κάνει μία διαδρομή Πόρτ Σαΐντ, Λάρνακα, Λεμεσός, Καλοί Λιμένες, Καλαμάτα, Σητεία.

Ο κ. Ρέλλος τόνισε ότι η ρήτρα με την οποία αναχώρησε το πλοίο από την Τουρκία ήταν αν ιδιοκτήτης του φορτίου αθετήσει τις υποχρεώσεις του θα υπήρχε το δικαίωμα του πλειστηριασμού και της πώλησης του συγκεκριμένου φορτίου.

Το μοναδικό ποσό που έχει λάβει έως τώρα η εταιρεία για τη μεταφορά του φορτίου ήταν 58.000 ευρώ ενώ είπε ότι πλοίαρχος του πλοίου ζήτησε αγκυροβόλιο στην Κρήτη λόγω του καιρού.

Σχετικά με αυτό που φέρεται να έχει ισχυριστεί ο πλοίαρχος του πλοίου στις λιμενικές αρχές ότι το εμπόρευμα είχε ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες να μεταφερθεί στη Λιβύη, ο κ. Ρέλλος τόνισε ότι στη διαδικασία η εταιρεία να βρει λύση στο πρόβλημα που είχε προκύψει με τις δύο τουρκικές εταιρείες στις οποιές ανήκε το φορτίο με τα εκρηκτικά, έκανε προσπάθειες αποθήκευσής τους σε πιστοποιημένο μέρος.

Τέτοιο πιστοποιημένο σημείο στην περιοχή μας είναι το λιμάνι του Μπάζ στο Μαυροβούνιο αλλά ατυχώς, όπως τόνισε ο διαχειριστής, η συγκεκριμένη αποθήκη ήταν κατειλημμένη από άλλο πελάτη «με αποτέλεσμα η επόμενη πρόταση που μας δόθηκε ήταν η Μιζουράτα της Λιβύης».

 

 

 




 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X