ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τραγωδία στα Τέμπα - Τα πρώτα λόγια του σταθμάρχη

Σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση φέρεται να ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας αμέσως μετά τη σύλληψή του.

Σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση φέρεται να ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας αμέσως μετά τη σύλληψή του. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της ΕΡΤ, φέρεται να ψέλλισε σε όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».

Ο 59χρονος κατηγορούμενος δεν απολογήθηκε στον ανακριτή, αλλά ζήτησε νέα προθεσμία για αύριο Κυριακή, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του, βάσει των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στην έρευνα.

Σύμφωνα με τον συνήγορό του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».

Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της ΕΡΤ, στο ηχητικό ντοκουμέντο που αποτυπώνει την επικοινωνία του σταθμάρχη με το μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου, δεν ακούγονται τρεις, αλλά τέσσερις φωνές. Ο δεύτερος μηχανοδηγός που ακούγεται στη συνομιλία, δεν είναι ο μηχανοδηγός της υπερταχείας 62, αλλά τρένου από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.

Το μοιραίο λάθος

Στην κονσόλα που καταγράφει την πορεία των αμαξοστοιχιών του σταθμαρχείου Λάρισας αποτυπώνεται καρέ- καρέ το λάθος του σταθμάρχη βάρδιας που στάθηκε μοιραίο και στοίχισε τις ζωές 57 ανθρώπων.

Το βράδυ της Τρίτης η επιβατική αμαξοστοιχία κινείται στη μπλε γραμμή στο ρεύμα ανόδου προς Θεσσαλονίκη. Στις 23.04 ο σταθμάρχης Λάρισας δίνει εντολή στο μηχανοδηγό να συνεχίσει την πορεία του, βάζοντας ωστόσο το τρένο στο ρεύμα καθόδου, στο οποίο κινείται και η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Λάρισα. Το μοιραίο τρένο άλλαξε πορεία, γιατί ο σταθμάρχης ξέχασε τα κλειδιά στην προηγούμενη θέση ενώ θα έπρεπε να τα έχει γυρίσει.

Καταγγελία: «Την ίδια μέρα είχε ξανακάνει λάθος»

Μία νέα καταγγελία για τον 59χρονο κατηγορούμενο, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τη θέση του. Σύμφωνα με πρώην σταθμάρχη Βόλου, ο σταθμάρχης Λάρισας, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και μάλιστα την τελευταία ώρα πριν από τη φονική σύγκρουση, έκανε το ίδιο λάθος με άλλη αμαξοστοιχία.

«Την ίδια μέρα έγινε αυτό το ολέθριο πάλι λάθος. Ίσως και από αυτή τη σύγχυση να ακολούθησε και η δεύτερη σύγχυση, λόγω της απειρίας του» τόνισε ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης.

Νέα ερωτήματα για τη φονική τροχιά

Ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, μηχανολόγος- ηλεκτρολόγος, μηχανικός και Δικαστικός Πραγματογνώμονας, μιλώντας στην ΕΡΤ έθεσε δυο κρίσιμα ερωτήματα αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα.

«Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια. Δεύτερον βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα. Πώς μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα όταν δεν γνωρίζουμε δύο καίρια σημεία; Πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει».

 

ΠΗΓΗ: ERT

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

Η Μεταπολίτευση έκλεισε μεν έναν κύκλο της, αλλά στριφογυρίζει ακόμη ως «μπροστά» ψευδεπίγραφο μέλλον
Kathimerini.gr
 |  ΕΛΛΑΔΑ