ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το φετινό Glastonbury σε 9 στιγμές

Μετά από δύο χρόνια σιωπής, το Glastonbury, άνοιξε τις πόρτες του για να υποδεχθεί κάθε λογής φεστιβαλιστή

Kathimerini.gr

Της Ελένης Τζαννάτου

Μετά από δύο χρόνια σιωπής, το Glastonbury, όπως πολλά άλλα μεγάλα φεστιβάλ λίγο πριν ή λίγο μετά από αυτό, άνοιξε τις πόρτες του για να υποδεχθεί κάθε λογής φεστιβαλιστή.

Από εκείνους που κατασκήνωσαν στην Worthy Farm του Σόμερσετ μέχρι τους «περαστικούς», το παρόν έδωσαν από την Gen Z (με Μπίλι Άιλις και Ολίβια Ροντρίγκο στο line up, πώς να μην, άλλωστε), μέχρι πρώιμους και όψιμους μιλένιαλς (στην σκηνή ανέβηκαν ο Κέντρικ Λαμάρ, μα και οι Libertines) αλλά και οι παππούδες αυτών των γενιών (ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ και η Νταϊάνα Ρος κατείχαν δύο από τα headline slots), σε ένα Glastonbury που ήταν φτιαγμένο για όλους την ίδια στιγμή -αυτό, άλλωστε, που λείπει ακόμη λίγο-πολύ σε όλους.

Όποιος βρέθηκε από 22 έως 26 Ιουλίου στο μεγάλο βρετανικό φεστιβάλ σίγουρα κρατάει την δική του ξεχωριστή στιγμή από αυτό. Οι παρακάτω 10, όμως, είναι αυτές που θα θυμούνται τόσο όσοι βρέθηκαν εκεί, όσο κι εκείνοι που τις «διάβασαν» ή τις «είδαν» σε δεύτερο χρόνο.

Έτσι, λοιπόν, φέτος στο Glastonbury…

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι έκανε ποδαρικό -κι ας μην ήταν εκεί

Πριν λίγο καιρό, ο Πρόεδρος της Ουκρανίας «εμφανίστηκε» δορυφορικά στο Φεστιβάλ των Καννών για να περάσει το δικό του μήνυμα για τον λαό του. Σχεδόν έτσι υποδέχτηκε και το κοινό του το Glastonbury, μιας και στην έναρξή του, στις οθόνες του φεστιβάλ εμφανίστηκε ο Ζελένσκι σε ένα μαγνητοσκοπημένο μήνυμα, στο οποίο ακούσαμε μεταξύ άλλων: «Δεν θα αφήσουμε την Ρωσία να μας σταματήσει. Γι’ αυτό και στρεφόμαστε σε εσάς για στήριξη. Σας ζητώ να μοιραστείτε αυτό το βίντεο με όποιον η ελευθερία του απειλείται».

Όλα αυτά συνέβησαν λίγο πριν στην σκηνή ανέβουν οι Libertines και ο frontman τους, Πιτ Ντόχερτι, προτρέψει το κοινό να φωνάξει το όνομα του Ουκρανού Προέδρου στον ρυθμό του «Seven Nation Army» των White Stripes.

Τι κάνει ο Τζακ Γουάιτ στο Glastonbury;

Βέβαια, το «Seven Nation Army» στο σετ των Libertines δεν ήταν το μοναδικό που ακούστηκε στην βρετανική ύπαιθρο, μιας και, την Κυριακή 26 Ιουλίου ο Τζακ Γουάιτ ανέβηκε στο Park Stage, σε ένα σετ-έκπληξη που ανακοινώθηκε την ίδια ημέρα. Αυτή ήταν η πρώτη φορά, μετά το σόλο ντεμπούτο του ιθύνοντα νου των White Stripes το 2014, που ο Γουάιτ έπαιξε στο Glastonbury, σε ένα σετ που λειτούργησε ως ένα μεγάλο flashback σε ολόκληρη την καριέρα του, με κομμάτια από τις σόλο δουλειές του αλλά και τους Dead Weather και τους Raconteurs.

Τα κομμάτια των White Stripes δεν μπορούσαν να λείψουν από αυτή την εμφάνιση. Με το «Seven Nation Army», μάλιστα, ο Τζακ Γουάιτ, έκλεισε το σετ του με τον τρόπο που σίγουρα όλοι φαντασιώνονταν από την πρώτη στιγμή που ανέβηκε στην σκηνή με τον μπλε μαλλί και την ασορτί Telecaster του.

Εμφάνιση-έκπληξη κι από «την πιο εμπνευσμένη ομιλήτρια της γενιάς της»

Φωτ.: AP Photo/Scott Garfitt

Έτσι, τουλάχιστον, προλόγισε την Γκρέτα Τούνμπεργκ η συνδιοργανώτρια του φεστιβάλ, Έμιλι Ίβις, με την 19χρονη ακτιβίστρια να ανεβαίνει στο Pyramid Stage την τέταρτη ημέρα του φεστιβάλ για να εκφράσει, για άλλη μια φορά, την ανησυχία της για το μέλλον του πλανήτη.

«Η ελπίδα δεν είναι κάτι που σου δίνεται», είπε, μεταξύ άλλων, η Σουηδή, συνεχίζοντας: «Είναι κάτι που πρέπει να κερδίσεις, να το δημιουργήσεις. Δεν μπορεί να αποκτηθεί παθητικά, με το να στέκεσαι και να περιμένεις κάποιον να κάνει κάτι».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας της, η Τούνμπεργκ υπογράμμισε το πόσο σημαντικό είναι ζητήματα όπως η κλιματική κρίση να αποτελούν μέρος του δημόσιου λόγου: «Είναι κάτι που πρέπει να λέγεται στα άρθρα, τις εφημερίδες, τις ταινίες τα τραγούδια. Στο τραπέζι του πρωινού, τις συναντήσεις για μεσημεριανό. Στα ασανσέρ και τις στάσεις των λεωφορείων. Στα μαγαζιά της υπαίθρου. Και σε μουσικά φεστιβάλ σαν το Glastonbury».

Η Μπίλι Άιλις σε μια προδιαγεγραμμένη συνάντηση με την ιστορία

Επίσης ένα από τα πιο γνωστά άτομα της γενιάς της, η Μπίλι Άιλις, είχε ήδη γράψει ιστορία ως μία από τις φετινές headliners πριν καν πατήσει το πόδι της στην σκηνή.

Η Άιλις είχε ήδη «διαφημιστεί» εδώ και καιρό ως η νεότερη headliner που έχει ανέβει ποτέ στην σκηνή του Glastonbury και όπως φάνηκε, το σετ της στάθηκε αντάξιο τόσο του παραπάνω «ρεκόρ» όσο και του ονόματός της, που έχει γραφτεί με χρυσά γράμματα στα κιτάπια της μουσικής βιομηχανίας, κι ας είναι μόλις 20 χρονών.

Ο Αλέξις Πετρίδις στον Guardian, στάθηκε επίσης και στο γεγονός πως αυτή ήταν ουσιαστικά η πρώτη φορά που κάποιος mainstream ποπ καλλιτέχνης κατέχει headline slot στο Glastonbury, κάτι που, όπως σημειώνει, ίσως «κλωτσούσε» στα μουσικά πηγαδάκια πριν κάποια χρόνια.

Αυτό φυσικά και επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά το εκτόπισμα της Μπίλι Άιλις. Όσο για την ίδια την εμφάνισή της, ο Πετρίδις γράφει πως «δεν έμοιαζε απλά μια στροφή για το Glastonbury, αλλά επίσης και ένας θρίαμβος».

Κι επειδή το κοινωνικό σχόλιο ήταν έντονο στην φετινή διοργάνωση, η πρόσφατη απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ για την άρση του δικαιώματος στην άμβλωση δεν έμεινε ασχολίαστη από την ποπ σταρ, που είπε: «Σήμερα είναι μια πραγματικά σκοτεινή ημέρα για τις γυναίκες στις ΗΠΑ. Και θα πω μόνο αυτό γιατί δεν αντέχω να το σκεφτώ περισσότερο αυτή την στιγμή».

Η Ολίβια Ροντρίγκο και η Λίλι Άλεν είχαν ένα μήνυμα για τον Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ

Άλλη μια τραγουδίστρια που η Gen Z πίνει νερό στο όνομά της, η Ολίβια Ροντρίγκο, πέρα από το να δείξει πως κι αυτή με την σειρά της πίνει νερό στο όνομα της Αβρίλ Λαβίν, διασκευάζοντας το «Complicated», δεν συγκράτησε τον θυμό της για την ανάκληση του «Roe vs. Wade».

Η πάλαι ποτέ σταρ του Disney είπε: «Τόσες γυναίκες και κορίτσια πρόκειται να πεθάνουν λόγω αυτής της απόφασης και θα ήθελα να αφιερώσω το επόμενο κομμάτι στα 5 μέλη του Ανώτατου Δικαστηρίου που μας έδειξαν, στο τέλος της ημέρας, ότι πραγματικά δεν τους καίγεται καρφί για την ελευθερία».

Ήταν σε αυτό το σημείο που κάλεσε στην σκηνή την Λίλι Άλεν, για να πουν μαζί το τραγούδι της δεύτερης, «Fuck You».

Σημαίες, σημαίες παντού
Μικρό «διάλειμμα», μιας και οι σημαίες που υψώνονται κάθε χρόνο από το κοινό του Glastonbury αποτελούν μια ατραξιόν από μόνες τους. Πάντως, αυτή που φέτος ξεχώρισε, είναι αδιαμφισβήτητα αυτή:

Ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ και οι φίλοι του

Τα ηλικιακά ρεκόρ στο φετινό Glastonbury δεν σταματούν στην Μπίλι Άιλις, μιας και, αντίστοιχα, ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ, στα 80 του χρόνια, έγινε ο γηραιότερος headliner που έχει περάσει ποτέ από την σκηνή του φεστιβάλ.

O «Macca» φρόντισε να τα δώσει όλα σε αυτό το σετ του, που, με 36 κομμάτια, άγγιξε σχεδόν τις 3 ώρες. Σε αυτό το διάστημα, από την σκηνή -ή και όχι ακριβώς- πέρασαν κάποιοι παλιοί γνώριμοι: ο Μπρους Σπρίνγκστιν, που έπαιξε και πάλι κάποια κομμάτι με το «Σκαθάρι», λίγες μέρες αφού το έκανε στα μέρη του, δηλαδή το Νιου Τζέρσεϊ, ο Ντέιβ Γκρολ, στην πρώτη δημόσια εμφάνισή του μετά τον χαμό του ντράμερ των Foo Fighters, Τέιλορ Χόκινς, αλλά…και ο Τζον Λένον.

Όχι, όσοι στήθηκαν ως και 12 ώρες νωρίτερα μπροστά από το Pyramid Stage, στην μεγαλύτερη προσέλευση κοινού στο φεστιβάλ από το 2014 και το σετ της Ντόλι Πάρτον, δεν είδαν κάποιο ολόγραμμα του Τζον Λένον στην σκηνή, όμως άκουσαν την φωνή του στο πλάι αυτής του Πολ ΜακΚάρτνεϊ και το «I’ve Got A Feeling», όπως το ερμήνευσε στην ταράτσα της Apple το 1969.

Κάποιος ακόμα που «εμφανίστηκε» κατά την διάρκεια του σετ του μουσικού στις οθόνες ήταν ο Τζόνι Ντεπ, μέσα από το βίντεο κλιπ του «My Valentine», που προβαλλόταν όσο ο ΜακΚάρτνεϊ έπαιζε το ομώνυμο κομμάτι που αφιέρωσε στην σύζυγό του, Νάνσι Σέβελ, κίνηση που δυσαρέστησε αρκετούς φαν, όπως φάνηκε αργότερα στα social media.

Η Νταϊάνα Ρος αναβίωσε τον θρύλο της

Φωτ.: Joel C Ryan/Invision/AP

Ένα «legend» slot είχε και η 78χρονη Νταϊάνα Ρος (ακόμα κι αν είπε από την σκηνή πως «νιώθει 48 χρονών») που εμφανίστηκε την Κυριακή το απόγευμα στο φεστιβάλ, όσο απαστράπτουσα επιβάλλεται για μια μεγάλη κυρία της Motown.

Κατά την διάρκεια της εμφάνισης της Ρος ακούστηκαν μερικά από τα πιο γνωστά κομμάτια της, σε ένα σετ που έμοιαζε σε μεγάλο βαθμό με ένα ζωντανό «greatest hits». Αν και το μεγαλύτερο μέρος του Τύπου υποκλίθηκε στο μεγαλείο της σπουδαίας κυρίας της r’n’b και soul, δεν ήταν λίγοι κι αυτοί που σχολίασαν πως η Νταϊάνα Ρος τραγουδούσε εκτός τόνου.

Το σίγουρο είναι πως, όταν τραγούδησε το «I Will Survive» της Γκλόρια Γκέινορ, έκλεισε το σετ της μέ έναν τρόπο που έκανε τους πάντες να κουνηθούν από την θέση τους.

Ο «βασιλιάς Κέντρικ» έριξε την αυλαία

Με το αγκάθινο στεφάνι στο κεφάλι του, που μοιάζει να μην αποχωρίζεται τελευταία, ο Κέντρικ Λαμάρ κέρδισε το τελευταίο χειροκρότημα του φετινού Glastonbury, το οποίο και έκλεισε με το σετ του την Κυριακή το βράδυ.

Πέρα από ένα εντυπωσιακά χορογραφημένο σόου στο Pyramid Stage και πολλά κομμάτια από τον πρόσφατο δίσκο του «Mr. Morale & the Big Steppers», ο ράπερ από το Κόμπτον, μίλησε για όσα συμβαίνουν αυτή την στιγμή στις γυναίκες των ΗΠΑ, με τον αγαπημένο του τρόπο, δηλαδή με ένα επαναλαμβανόμενο μάντρα που έλεγε: «Σας κρίνουν, κρίνουν τον Θεό. Ο Θεός μαζί σας για τα δικαιώματα των γυναικών».

Και του χρόνου, Glastonbury.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Showbiz: Τελευταία Ενημέρωση

Το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ANSA μετέδωσε ότι ο σχεδιαστής πέθανε στο σπίτι του στη Φλωρεντία μετά από μακρά ασθένεια
ΠΗΓΗ: AFP
 |  SHOWBIZ