Κορωνοϊός: «Κοκτέιλ» αντισωμάτων υποστηρίζουν ότι εντόπισαν Κινέζοι επιστήμονες

Τα αντισώματα προσδένονται στην προεξέχουσα πρωτεΐνη-ακίδα (spike) του κορωνοϊού και μπλοκάρουν έτσι την ικανότητά του να προσδένεται στους υποδοχείς ACE2 των ανθρωπίνων κυττάρων

Newsroom Κ, Αθήνα

Κινέζοι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι εντόπισαν ένα ζεύγος αντισωμάτων που εξουδετερώνει τον κορωνοϊό SARS-CoV-2. Τα αντισώματα απομονώθηκαν από ένα ασθενή, ο οποίος ανέρρωσε από τη νόσο Covid-19.

Τα αντισώματα προσδένονται στην προεξέχουσα πρωτεΐνη-ακίδα (spike) του κορωνοϊού και μπλοκάρουν έτσι την ικανότητά του να προσδένεται στους υποδοχείς ACE2 (του μετατρεπτικού ενζύμου αγγειοτενσίνης) των ανθρωπίνων κυττάρων. Με αυτό τον τρόπο, κλείνει η «πόρτα» διείσδυσης του ιού στα κύτταρα. Τα πρώτα τεστ των δύο αντισωμάτων σε ποντίκια, οδήγησαν σε μείωση του ιικού φορτίου, δείχνοντας ότι τα αντισώματα μπορούν να προσφέρουν θεραπευτικά οφέλη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Γιαν Γου του τμήματος Μικροβιολογίας της Σχολής Βασικών Ιατρικών Επιστημών του Ιατρικού Πανεπιστημίου του Πεκίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", βρήκαν ότι τα δύο αντισώματα Β38 και Η4 μπορούν να προσδεθούν ταυτόχρονα σε διαφορετικά σημεία της πρωτεΐνης-ακίδας του κορωνοϊού, με αποτέλεσμα να έχουν πιο ισχυρή εξουδετερωτική δράση, από ό,τι αν μόνο ένα αντίσωμα προσκολλάτο στον ιό. Αυτό επίσης, κατά τους ερευνητές, σημαίνει ότι αν στο μέλλον η προεξέχουσα πρωτεΐνη υποστεί κάποια μετάλλαξη σε κάποιο σημείο της, με αποτέλεσμα το ένα αντίσωμα να μην μπορεί πια να προσδεθεί, το άλλο αντίσωμα πιθανότατα θα συνεχίσει να ασκεί την εξουδετερωτική δράση του.

Οι Κινέζοι επιστήμονες ανέφεραν ότι ένα «κοκτέιλ» που θα περιέχει και τα δύο αντισώματα, θα παρέχει άμεσο θεραπευτικό όφελος στους ασθενείς με Covid-19.

Newsroom Κ, Αθήνα

#PoliticsBlog Γιατί τα άλλαξε ο Άντρος για τον γενικό ελεγκτή;

«Όπως ήδη ελέχθη, αυτή η ιστορία είναι και το Βαρερλώ του Άντρου Κυπριανού και του κόμματος του βεβαίως! ...»
ΑΚΑ  |  21:01

#PoliticsBlog Γιατί τα άλλαξε ο Άντρος για τον γενικό ελεγκτή;

«Προφανώς ο Τσσκ Νόρις τον απείλησε ότι θα βγάλει στην φόρα τα δάνεια του Ακελ στα συνεργατικά....»