Πείραμα με φίλτρα κατά της COVID-19 στη Βρετανία

Ενα πείραμα με φορητές συσκευές καθαρισμού αέρα έδειξε ότι οι συσκευές αυτές απομακρύνουν τον ιό SARS-Cov-2 από την ατμόσφαιρα σε νοσοκομειακούς θαλάμους

Ένα πείραμα με φορητές συσκευές καθαρισμού αέρα έδειξε ότι οι συσκευές αυτές απομακρύνουν τον ιό SARS-Cov-2 από την ατμόσφαιρα σε νοσοκομειακούς θαλάμους. Το πείραμα διεξήχθη στο βρετανικό νοσοκομείο Αντενμπρουκς, με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου Κέμπριτζ, ενώ τα συμπεράσματά του δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση Clinical Infectious Diseases.

Οι ειδικοί θάλαμοι νοσηλείας για ασθενείς με λοιμώξεις του αναπνευστικού διαθέτουν εκ κατασκευής συστήματα καθαρισμού του αέρα ή επαρκή συστήματα φυσικού αερισμού. Όμως η έξαρση του κορωνοϊού έχει οδηγήσει στη μετατροπή απλών θαλάμων σε θαλάμους COVID και εκεί οι συγκεντρώσεις παθογόνων οργανισμών στην ατμόσφαιρα είναι μεγαλύτερες. Σε δύο τέτοιους, απλούς θαλάμους, η ομάδα του καθηγητή Βίλας Ναβαπουρκάρ τοποθέτησε συσκευές με φίλτρα τύπου ΗΕΡΑ, οι οποίες λειτουργούσαν επί 24ώρου βάσης για πέντε ημέρες.

Ένα από τα πιο δύσκολα σημεία του πειράματος ήταν η μέτρηση των αιωρούμενων μικροσκοπικών ιχνών κορωνοϊού στην ατμόσφαιρα, η οποία επετεύχθη με τη βοήθεια συστήματος παρόμοιου με αυτό που έως τώρα χρησιμοποιείτο για την ανίχνευση επιθέσεων με βιολογικά όπλα.

Πριν από την ενεργοποίηση των φίλτρων και παρά το γεγονός ότι νοσηλευόμενοι και νοσηλευτικό προσωπικό φορούν μάσκες, οι επιστήμονες ανίχνευαν κορωνοϊό στον αέρα των θαλάμων κάθε ημέρα επί μία εβδομάδα. Όταν τέθηκαν σε λειτουργία τα φίλτρα, δεν ανιχνεύθηκε ούτε μία ημέρα, ενώ μόλις σταμάτησαν, ανιχνεύθηκε τρεις από τις πέντε ημέρες. «Μας εξέπληξε πραγματικά. Παρότι πρόκειται για μια μικρή μελέτη, δείχνει τις δυνατότητες βελτίωσης της ασφάλειας των θαλάμων», σημείωσε ο επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας, δρ Αντριου Κόνγουεϊ Μόρις, από την ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ.

Αναλύοντας τον αέρα των θαλάμων, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αιωρούνται και διάφορα άλλα παθογόνα, που συνήθως δεν συνδέονται με αερογενή μετάδοση και ότι τα φίλτρα τα απομάκρυναν και αυτά. «Όπως έχουμε πρότυπα για την καθαριότητα του νερού, έτσι πρέπει να συμφωνήσουμε και ποια είναι τα πρότυπα για την καθαριότητα του αέρα και να τα τηρούμε», είπε ο δρ Βίλας Ναβαπουρκάρ.

Ο ηγέτης του Κρεμλίνου έχει τον τρόπο να φέρνει τους κανόνες του παιχνιδιού στα μέτρα του και να εξουδετερώνει (πολιτικά ...