ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Singapore Airlines: Η εφιαλτική πτήση και το σενάριο των «αναταράξεων καθαρού καιρού»

«Tο αεροπλάνο αποσταθεροποιείται πολύ γρήγορα, και υπάρχει απώλεια ύψους. Οι κλυδωνισμοί είναι πολύ βίαιοι και οι επιβάτες βιώνουν συνθήκες έλλειψης βαρύτητας»

Kathimerini.gr

Αλεξία Καλαϊτζή

Με «αναταράξεις καθαρού καιρού» συνδέει ο αεροναυπηγός και διερευνητής αεροπορικών περιστατικών, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, το πρόσφατο συμβάν κατά το οποίο αναταράξεις στοίχισαν τη ζωή ενός επιβάτη και προκάλεσαν τον τραυματισμό δεκάδων στην πτήση της Singapore Airlines που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Λονδίνο – Σιγκαπούρη.

«Δεν είναι πρωτόγνωρο, αντίστοιχα περιστατικά συμβαίνουν 50-60 φορές τον χρόνο, ωστόσο είναι διαφορετικών εντάσεων και δεν προκαλούν πάντα τα ίδια αποτελέσματα» δήλωσε, μιλώντας στην «Κ».

Εξηγώντας τι είναι οι «αναταράξεις καθαρού καιρού», ανέφερε πως «πρόκειται για αέριες μάζες που μετακινούνται στα ανώτερα στρώματα στην ατμόσφαιρα και δημιουργούν το φαινόμενο όταν συναντηθούν με αεροπλάνα. Οπως προδίδει το όνομά τους, δεν συνδέονται με καιρικά φαινόμενα, όπως βροχές ή καταιγίδες και το μεγαλύτερό τους μειονέκτημα είναι πως δεν εντοπίζονται μέσω ραντάρ και άρα δεν μπορούν να προληφθούν. Συμβαίνουν σχεδόν πάντα σε μεγάλα ύψη, από 32.000 – 33.000 έως 47.000 – 48.000 πόδια, που αποτελούν και το μέγιστο ύψος για τα αεροσκάφη που πραγματοποιούν μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις. Παρατηρούνται κυρίως στον Ειρηνικό αλλά και κάποιες φορές και στον Βόρειο Ατλαντικό».

Φωτ. Reuters

Ο κ. Καραϊωσηφίδης επισημαίνει πως οι αναταράξεις αυτές έχουν προκαλέσει κατά καιρούς τραυματισμούς και θανάτους εν ώρα πτήσεων, ειδικά στις περιπτώσεις όπου «συνάντησαν» το αεροσκάφος υπό γωνία. «Αυτό είναι το χειρότερο σενάριο, το οποίο και μάλλον συνέβη στη Singapore Airlines. Tο αεροπλάνο αποσταθεροποιείται πολύ γρήγορα, και υπάρχει απώλεια ύψους. Οι κλυδωνισμοί είναι πολύ βίαιοι. Οι επιβάτες δεν μπορούν να κρατηθούν και “βιώνουν” συνθήκες έλλειψης βαρύτητας με αποτέλεσμα να χτυπάνε στο ταβάνι με βία και να σωριάζονται στο δάπεδο. Αυτό μπορεί να επαναληφθεί πολλές φορές», σημείωσε.

Κάποιοι τραυματισμοί προκαλούνται και από αντικείμενα που πέφτουν και εκτοξεύονται προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Ο κ. Καραϊωσηφίδης θυμάται χαρακτηριστικά την περίπτωση ενός δρομολογίου κατά το οποίο τρόλεϊ με δίσκους φαγητού, που δεν ήταν ασφαλισμένα, εκτοξεύθηκαν με τέτοια δύναμη που σφήνωσαν στο άνω πλευρό και δημιούργησαν τρύπα στην άτρακτο. Ακόμα ανέφερε την περίπτωση Ελληνίδας αεροσυνοδού, εργαζόμενης σε ξένη εταιρεία, η οποία έμεινε παράλυτη έπειτα από σοβαρό τραυματισμό που προκλήθηκε από αναταράξεις σε επιχειρηματικό τζετ.

Φωτ. Reuters

Οπως αναφέρει ο εμπειρογνώμονας, σε πολλές περιπτώσεις οι αεροπορικές εταιρείες, κυρίως ιαπωνικές, προσπαθούν να μη δοθεί μεγάλη δημοσιότητα σε ανάλογα συμβάντα για να μην τραυματιστεί η δημόσια εικόνα τους, παρότι ούτε οι εταιρείες, ούτε οι χειριστές φέρουν ευθύνη για τα προβλήματα που προκαλούν οι συγκεκριμένες αναταράξεις.

Πηγή: Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας

Τα αεροπορικά ατυχήματα που οφείλονται σε αναταράξεις είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος ατυχημάτων, σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, το 2021.

 

 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Guardian (@guardian)

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας και αφορά τις αμερικανικές εταιρείες, από το 2009 έως το 2022 τραυματίστηκαν σοβαρά από αναταράξεις 163 άνθρωποι, εκ των οποίων οι 34 επιβάτες και οι 129 προσωπικό.

Με δεδομένο πως οι αναταράξεις καθαρού καιρού δεν μπορούν να προληφθούν και άρα να αποφευχθούν, ο κ. Καραϊωσηφίδης προτείνει στους επιβάτες να φορούν τη ζώνη τους, έστω και χαλαρά, όση περισσότερη ώρα μπορούν κατά τη διάρκεια της πτήσης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση