ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η μικροκινητικότητα στο επίκεντρο της 3ης συζήτησης για τη Λεμεσό του 2040

Ο Γιάννης Καρούσος διαβεβαίωσε ότι οι προσπάθειες για ενίσχυση των μέσων βιώσιμης μεταφοράς συνεχίζονται.

ΚΥΠΕ

Την ανάγκη στροφής προς την μικροκινητικότητα (ηλεκτρικά ποδήλατα και σκούτερ) μέσα από την προώθηση πολιτικών και δράσεων, ανέδειξε το τρίτο μέρος της σειράς συζητήσεων «Λεμεσός 2040», με θέμα «Προς πιο βιώσιμες μεταφορές – Μικροκινητικότητα», που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, το βράδυ της Παρασκευής.

Σε μαγνητοσκοπημένο χαιρετισμό του στη συζήτηση, που οργάνωσε ο ανεξάρτητος, μη κυβερνητικός, μη κερδοσκοπικός οργανισμός Oxygono, σε συνεργασία με το ΤΕΠΑΚ, ο Υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, ανέφερε ότι η μικροκινητικότητα αποτελεί μια νέα, καινοτόμο και σύγχρονη λύση αστικών μεταφορών, που στοχεύει στην παροχή εναλλακτικών επιλογών για μετακινήσεις στο περιβάλλον μιας πόλης, σε μικρή απόσταση, τη μείωση της εξάρτησης από τα ιδιωτικά μηχανοκίνητα οχήματα και την προώθηση της πολυτροπικότητας των διακινήσεων.

Υπέδειξε δε ότι, τα τελευταία δυο κυρίως χρόνια, λόγω και της πανδημίας, υπάρχει μια στροφή προς την μικροκινητικότητα, την ώρα που οι δημόσιες συγκοινωνίες έχουν δεχθεί πλήγμα και σημείωσε ότι «είναι, επομένως, μια καλή ευκαιρία να προωθήσουμε περαιτέρω την μικροκινητικότητα, τα οφέλη της οποίας είναι πολλά, όπως η μείωση των ρύπων και η μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος».

Ο Γιάννης Καρούσος διαβεβαίωσε ότι οι προσπάθειες για ενίσχυση των μέσων βιώσιμης μεταφοράς συνεχίζονται, υπενθυμίζοντας την έγκριση, από το Υπουργικό Συμβούλιο, της νομοθεσίας για τις συσκευές προσωπικής κινητικότητας (σκούτερ) και την προκήρυξη προσφορών για στέγαστρα-στάσεις λεωφορείων, που θα διαθέτουν και ποδηλατοστάσια.

Επιπρόσθετα, συνέχισε, το Υπουργείο, σε συνεργασία με τις εταιρείες δημόσιων επιβατικών μεταφορών, επεξεργάζεται τρόπους συνδυασμού των δημόσιων μεταφορών με την μικροκινητικότητα, αφού όπως εξήγησε, «εκεί όπου δεν υπάρχει δίκτυο λεωφορείου, θα μπορούν οι εταιρείες να διαθέσουν ηλεκτρικά ποδήλατα ή σκούτερ, τα οποία με την αγορά εισιτηρίου του λεωφορείου θα είναι διαθέσιμα για να μπορεί κάποιος να μεταβεί στη στάση του λεωφορείου».

Αναφερόμενος στους ποδηλατοδρόμους, ο κ. Καρούσος είπε πως «βρισκόμαστε σε καλή κατάσταση αλλά δεν έχουμε φτάσει το ιδεατό», υπενθυμίζοντας ωστόσο ότι πλέον, οι όποιοι σχεδιασμοί δρόμων, προβλέπουν δημιουργία ποδηλατοδρόμων. Τέλος, εξέφρασε τη βεβαιότητα του ότι από τη διαδικτυακή συζήτηση θα εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα και προτάσεις, «που θα αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο για τη χάραξη πολιτικών για τις βιώσιμες μεταφορές».

Εκ μέρους της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, η Βουλευτής Φωτεινή Τσιρίδου, διαβεβαίωσε ότι η επιτροπή παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και ασκεί πιέσεις εκεί και όπου μπορεί για προώθηση και στήριξη των βιώσιμων μεταφορών.

Η μικροκινητικότητα, πρόσθεσε, αποτελεί τον ευκολότερο, τον οικονομικότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον τρόπο μετακίνησης σε μια πόλη που είναι γεμάτη αυτοκίνητα και τόνισε πως «στις σύγχρονες πόλεις τα ελαφρά οχήματα, δηλαδή τα ποδήλατα και τα σκούτερ, πρέπει είναι ο κανόνας και τα αυτοκίνητα η εξαίρεση».

Στήριξη των Τοπικών Αρχών, που σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα έχουν την αρμοδιότητα για τις συσκευές προσωπικής κινητικότητας, ζήτησε από την πλευρά του ο Δήμαρχος Λεμεσού, Νίκος Νικολαΐδης.

Εκφράζοντας την ευαρέσκεια του για τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Μεταφορών, ο κ. Νικολαϊδης ανέφερε ότι θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά η δυνατότητα των Δήμων να αναλάβουν άμεσα μια τέτοια ευθύνη, προτείνοντας εντονότερη εμπλοκή της Αστυνομίας στον έλεγχο, μέχρι τη δημιουργία δημοτικής αστυνομίας, αλλά και τεχνική υποστήριξη από αρμόδια κυβερνητικά τμήματα, μέχρι να αποκτηθεί η κατάλληλη τεχνογνωσία στους Δήμους.

Εξάλλου, η προϊστάμενη του Κλάδου Βιώσιμης Κινητικότητας, Ευρυδίκη Αναγιωτού, είπε πως στόχος είναι «η ηγεμονία του αυτοκινήτου να υποχωρήσει σταδιακά, να προωθήσουμε την οδική ασφάλεια και να ενθαρρύνουμε τη χρήση του οδικού δικτύου για ποδηλάτες, πεζούς και άλλα οχήματα προσωπικής διακίνησης».

Αν και καταγράφεται ενθαρρυντική αύξηση στην μικροκινητικότητα, η κ. Αναγιωτού εξέφρασε τη θέση ότι έχουμε αρκετό δρόμο να καλύψουμε μέχρι να πετύχουμε την αλλαγή στη διακίνηση, ενώ υπογράμμισε πως θα πρέπει να υπάρχει ορθή επεξεργασία του νομοσχεδίου, που να αφουγκράζεται τον σύγχρονο παλμό της εποχής, ώστε να μην δημιουργηθούν περαιτέρω δυσκολίες στην εφαρμογή του.

Από την πλευρά της, η Δήμαρχος ποδηλάτου Λευκωσίας, Μαρίνα Κυριάκου, αναφέρθηκε στα οφέλη της χρήσης του ποδηλάτου αλλά και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι χρήστες του, όπως οι κίνδυνοι για την ασφάλεια τους, οι αδυναμίες του οδικού δικτύου κ.α. Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι «δεν πρέπει να έχουμε μόνο μια τεχνοκρατική προσέγγιση στο νομοθετικό πλαίσιο, που να αφήνει πίσω την ανθρώπινη και κοινωνική πτυχή της κινητικότητας, γιατί θα καταλήξουμε σε σχεδιασμούς μη φιλικούς προς τους χρήστες».

Την εκτίμηση ότι θα υπάρχει μια νέα εποχή για την βιώσιμη αστική κινητικότητα και την μικροκινητικότητα στον τόπο μας, νωρίτερα από το 2040, εξέφρασε ο επικεφαλής του Εργαστηρίου Μηχανικής Μεταφορών και Επίκουρος Καθηγητής-CEE, του Πανεπιστημίου Κύπρου, Λούκας Δημητρίου. Όπως είπε, αν και υπάρχουν πολλά που πρέπει - μέσα από συνέργειες - να γίνουν, είναι ενθαρρυντικά τα μηνύματα που λαμβάνονται, ειδικά από νέους ανθρώπους, ως προς τη χρήση των νέων μορφών διακίνησης.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης κατέθεσαν τις απόψεις τους επαγγελματίες που σχετίζονται με την μικροκινητικότητα, ενώ σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρύτανης του ΤΕΠΑΚ, καθηγητής Παναγιώτης Ζαφείρης, ο οποίος διαβεβαίωσε πως το Πανεπιστήμιο θα στηρίξει, με κάθε δυνατό τρόπο, την όποια προσπάθεια προώθησης των βιώσιμων μεταφορών.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση