ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μεγάλο στοίχημα η αντιμετώπιση των μαθησιακών ελλειμμάτων

Το lockdown συνέβαλε στο να δημιουργηθεί κενό ως προς την κάλυψη της διδακτέας ύλης της προηγούμενης χρονιάς

Του Γιάννου Λύτρα

Ως ιδιαίτερης σημασίας τέθηκε προς συζήτηση το θέμα της κάλυψης των μαθησιακών ελλειμμάτων που προέκυψε μετά το κλείσιμο των σχολείων εξαιτίας του lockdown. Η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής στην συνεδρία της Τετάρτης εξέτασε το θέμα της κάλυψης της ύλης που δεν είχε καλυφθεί τους προηγούμενους μήνες, υπό το πρίσμα της μείωσης του χρόνου που παραχωρήθηκε στους εκπαιδευτικούς για να προβούν σε αξιολόγηση της κατάστασης, μετά και την αναβολή της έναρξης της σχολικής χρονιάς. Εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας αναφέρθηκε ότι έχει γίνει ο σχεδιασμός για το πώς θα αξιοποιηθεί χρόνος που αναμένεται ότι θα παραμείνει ανεκμετάλλευτος φέτος.

Το πρόβλημα που παρατηρήθηκε στην μαθησιακή διεργασία θεωρείται μεγάλο, καθώς δημιουργήθηκε κενό, ενώ την ίδια ώρα θεωρείται ότι κάποιες συμπεριφορές που παρατηρούνται εκ μέρους των μαθητών είναι απότοκο της αποχής των παιδιών από τα σχολεία. Από πλευράς της η ΠΟΕΔ προτείνει ένα τρίπτυχο δράσης για αντιμετώπιση των προβλημάτων που αναδύονται. Κατ’ αρχάς, εισηγείται όπως ενταχθούν προγράμματα για την ψυχολογική στήριξη μαθητών. Η δεύτερη εισήγηση αφορά στην ενίσχυση του εκπαιδευτικού και γνωστικού τομέα, αναφορικά με την κάλυψη της ύλης, καθώς και η εισαγωγή προγράμματος για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας.

Σύμφωνα με την ΠΟΕΔ και όσον αφορά στην Δημοτική Εκπαίδευση, προτεραιότητα έχει η αξιολόγηση των παιδιών της Β’ τάξης, για να διαπιστωθούν ενδεχόμενα προβλήματα και μαθησιακά κενά που πρέπει να καλυφθούν κατά την μετάβασή τους από την Α’ τάξη. Μάλιστα, θεωρείται απαραίτητη η αναβάθμιση του ρόλου του υπεύθυνου τμήματος. Τέλος, πρέπει να στηριχθούν τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία. Με τις θέσεις της ΠΟΕΔ συμφώνησαν και οι άλλες εκπαιδευτικές οργανώσεις, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ, οι οποίες ανέφεραν ότι οι εκπαιδευτικοί θα συμβάλουν όπως μπορούν.

Η ΠΣΕΜ διά του εκπροσώπου της, εξέφρασε την ανησυχία ότι ο χρόνος που δίνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για την κάλυψη του μαθησιακού ελλείμματος είναι πολύ μικρός, γι’ αυτό είναι αναγκαία η αναδιαμόρφωση της ύλης.

Αξιοποίηση ανεκμετάλλευτου χρόνου

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, έγινε σχεδιασμός ώστε να αξιοποιηθεί ο χρόνος κατά τον οποίο θα γίνονταν κάποιες εκδηλώσεις, εκδρομές και άλλες δραστηριότητες οι οποίες δεν θα πραγματοποιηθούν φέτος εξαιτίας της πανδημίας. Σε Μέση και Δημοτική Εκπαίδευση έχουν ήδη δοθεί οι οδηγίες για το πώς θα γίνει η κάλυψη της ύλης μέσω επαναλήψεων. Μάλιστα, οι οδηγίες δόθηκαν λαμβανομένων υπ’ όψιν των ιδιαιτεροτήτων του κάθε γνωστικού αντικειμένου και έχει αναπροσαρμοστεί το αναλυτικό πρόγραμμα. Μάλιστα, οι επιθεωρητές θα ασχοληθούν με την αξιολόγηση των δεδομένων που θα συλλεγούν τις πρώτες μέρες.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Γιάννου Λύτρα

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

X