ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αυξημένα τα ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης σχολείου στην Κύπρο

Κατά 1,8% αυξήθηκε το ποσοστό των ατόμων που εγκατέλειψαν πρόωρα την εκπαίδευση το 2017 σε σχέση με το 2014

ΚΥΠΕ

Τα τελευταία δύο χρόνια αυξήθηκε το ποσοστό των ατόμων που εγκατέλειψαν πρόωρα το σχολείο, είπε η τέως Επίτροπος για Θέματα Παιδείας, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ανδρούλα Βασιλείου, μιλώντας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, η οποία συνέχισε σήμερα για 3η κατά σειρά συνεδρία τη συζήτηση για την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση στην Κύπρο.

Η κα. Βασιλείου ανέφερε, ενώπιον της Επιτροπής, ότι τα άτομα που εγκατέλειψαν πρόωρα την εκπαίδευση και κατάρτιση, το 2014 ήταν 6,8%, ενώ το 2017 αυξήθηκε 8,6%, σε σύγκριση με το 11,2% και 10,6%, αντίστοιχα, του μέσου όρου της ΕΕ.

Σημείωσε ότι το ποσοστό των ατόμων, ηλικίας 30-34 ετών, που ολοκλήρωσαν την τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2014, ανερχόταν σε 52,5%, ενώ το 2017 ανερχόταν στο 55,8%, σε σύγκριση με το 37,9% και 39,9%, αντίστοιχα, του μέσου όρου της ΕΕ.

Η κα. Βασιλείου ανέφερε, επίσης, ότι η Κύπρος υστερεί σε θέματα κρίσιμα για την καινοτομία, δηλαδή, όπως είπε, τα λεγόμενα Stem, που είναι οι επιστήμες, η τεχνολογία και τα μαθηματικά. Σε άλλη αναφορά της, η τέως Επίτροπος είπε ότι πρέπει να γίνεται έγκαιρα ο επαγγελματικός προσανατολισμός.

Χατζηγιάννης: «Έγινε εποικοδομητικός διάλογος»

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας Κυριάκος Χατζηγιάννης, σε δηλώσεις του είπε ότι κατά τη συζήτηση ακούστηκαν όλοι οι συντελεστές της εκπαίδευσης, πανεπιστήμια, υπουργεία, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, κ.λπ., «και διεξήχθη ένας πολύ εποικοδομητικός διάλογος, ένας πολύ βαθύς προβληματισμός, μέσα σε ένα κλίμα πώς μπορούμε αυτά τα πορίσματα να έρθουμε να τα διορθώσουμε».

Σημείωσε δε, πως «είναι υποχρέωση όλων μας είναι να δούμε με καλό πνεύμα πώς όλα αυτά τα οποία διαπιστώνονται από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής διορθώνονται». Έγιναν εισηγήσεις, πρόσθεσε, «υποβλήθηκαν υπομνήματα, θα έλεγα σχεδόν από όλους. Όλα αυτά τα υπομνήματα, όλο αυτό το περιεχόμενο του διαλόγου και πάνω απ΄ όλα του προβληματισμού θα καταγραφεί ως έκθεση από πλευράς της Επιτροπής Παιδείας της βουλής και στη συνέχεια θα δούμε πως δίνεται συνέχεια. Τα πορίσματα αυτά, είμαστε το τρίτο εθνικό κοινοβούλιο που τα συζητά, με σκοπό να ληφθούν διορθωτικά μέτρα», πρόσθεσε.

«Σημαντική η εκπαίδευση για την αναζωογόνηση της οικονομίας»

Η τέως Επίτροπος για Θέματα Παιδείας, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ανδρούλα Βασιλείου, σε δηλώσεις της είπε ότι από το 2010, δηλαδή μετά που ξεκίνησε η κρίση στην Ευρώπη και άρχισαν να συνειδητοποιούν όλοι πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση για την αναζωογόνηση της οικονομίας, είχαν αναθέσει σε ένα άτομο για κάθε χώρα να παρακολουθεί την εξέλιξη του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας και να βλέπει τα αποτελέσματα κατά τη διάρκεια του έτους.

Η κα. Βασιλείου ανέφερε ότι η ΕΕ είχε θέσει δύο στόχους, αυτόν της μείωσης του ποσοστού εκείνων των παιδιών που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο, καθώς και της αύξησης του ποσοστού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που μετά τη Λιθουανία η Κύπρος είναι η δεύτερη χώρα στην Ευρώπη που έχει το μεγαλύτερο ποσοστό αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Διευθυντής Μέσης: «Οδοδείκτης η Έκθεση»

Ο Διευθυντής Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης Κυπριανός Λούη, μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής είπε ότι θεωρούν την έκθεση ως οδοδείκτη και πρόσθεσε ότι ήδη το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού τα τελευταία χρόνια έχει πάρει μια σειρά από μέτρα.

Όπως είπε, όσον αφορά την αντιμετώπιση των διεθνών ερευνών υπάρχει και λειτουργεί διακρατική επιτροπή, η οποία καταρτίζει σχέδια δράσης, εντοπίζει τις αδυναμίες, οι οποίες προκύπτουν από διεθνές έρευνες.

Πρόσθεσε δε, ότι επιτεύχθηκαν εκσυγχρονισμένα αναλυτικά προγράμματα, τα οποία βρίσκονται αυτή την στιγμή σε προχωρημένο τελικό στάδιο.

Ανέφερε, ότι γίνεται μια συστηματική εργασία, στην οποία υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης.

«Όσον αφορά τη ποιότητα και τις ίσες ευκαιρίες υπάρχουν στρατηγικά σχέδια, τα οποία είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο και ελέγχονται με δείκτες συγκεκριμένους επί συνεχούς βάσης και υπάρχει μονάδα προγραμματισμού πάνω στα θέματα αυτά και παρακολουθεί συστηματικά τα σχέδια δράσης και διασφαλίζεται και η ποιότητα και οι ίσες ευκαιρίες», πρόσθεσε.

Ο κ. Λούη είπε, επίσης, ότι προβλέπεται να εφαρμοστεί το Stem στη δημοτική εκπαίδευση από το 2019-2020 και στη μέση εκπαίδευση από το 2020-2021 και σημείωσε ότι δεν παραλείπουν τις κοινωνικές επιστήμες.

«Έχω πάρει σαφή οδηγία για να προχωρήσουμε και προς εκείνη την κατεύθυνση με μελέτες», συμπλήρωσε και ανέφερε, παράλληλα, ότι ετοιμάζουν ένα πρόγραμμα εναλλακτικής μάθησης, για να μην υπάρχει εγκατάλειψη από το σχολείο.

Θέλουν νέες εκπαιδευτικές μεθόδους οι νέοι

Όπως αναφέρθηκε από τον Οργανισμό Νεολαίας, ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, έχει διεξάγει τρεις επιστημονικές έρευνες και προχώρησε και σε άλλες διαβουλεύσεις με τους νέους και έχει καταγράψει τα θέλω των νέων και είναι ξεκάθαρο ότι οι νέοι θέλουν κάτι το διαφορετικό, θέλουν νέες εκπαιδευτικές μεθόδους, θέλουν μεταρρύθμιση, θέλουν τεχνολογία.

Ο Οργανισμός σημείωσε ότι έχει διαμορφώσει με βάση τα πορίσματα αυτά κάποια συγκεκριμένη πρόταση, την οποία παρουσίασαν στο Υπουργείο Παιδείας για τη δημιουργία δικού τους σχολείου.

ΠΣΕΜ: Να είμαστε προσεκτικοί ως προς τη διάγνωση

Ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ Παναγιώτης Γεωργίου, μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής είπε ότι επικροτούν το γεγονός ότι υπάρχουν θετικά σημεία στην έκθεση για την εκπαίδευση, παρόλα αυτά πιστεύουν «ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ως προς τη διάγνωση και την θεραπεία που θα κάνουμε για τα όσα αρνητικά αναγράφονται».

«Να προσέχουμε να μην επιρρίψουμε ευθύνες εκεί που δεν πρέπει, κάτι που είμαστε σίγουροι ότι δεν θα γίνει. Επίσης, γνωρίζουμε πολύ καλά τη σημασία και την βαρύτητα του διαγωνισμού PISA, όμως πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να καταπιανόμαστε ολοκληρωτικά με το συγκεκριμένο διαγωνισμό για να αποφύγουμε την εξαγωγή λανθασμένων συμπερασμάτων σε κάποια σημεία», πρόσθεσε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X