ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Επιστροφή στα θρανία για χιλιάδες μαθητές

Τα ζητήματα που εκκρεμούν και το ποδαρικό για τα Τεχνικά Γυμνάσια σε Λευκωσία και Λεμεσό

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Στα θρανία επιστρέφουν χιλιάδες μαθητές της Μέσης Γενικής - Τεχνικής Εκπαίδευσης για τη νέα σχολική χρονιά. Παρά τα διάφορα ζητήματα που εκκρεμούν, η φετινή χρονιά αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να προαχθεί η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη των μαθητών μέσω της νέας περιορισμένης ύλης που προωθείται.

Από πλευράς Κυβέρνησης, όπως δήλωσε και ο κ. Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης, στον τομέα της στελέχωσης και των υποδομών, οι διαδικασίες οργανώθηκαν με στόχο την έγκαιρη και ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς, ώστε κάθε σχολική μονάδα να διαθέτει το απαραίτητο προσωπικό και να υποστηρίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά.

Εντούτοις, το ζήτημα της υποστελέχωσης απασχόλησε αυτή τη βδομάδα μετά την απόφαση της Σχολικής Εφορείας Δυτικής Λεμεσού να κατεβάσει ρολά καταγγέλλοντας υποστελέχωση επιμελητών, αλλά και προβλήματα στις κτιριακές εγκαταστάσεις των σχολείων. Έτσι, 25 σχολικές μονάδες μπαίνουν στη νέα σχολική χρονιά, όχι και με τον πιο ομαλό τρόπο. Μάλιστα, στις καταγγελίες της Σχολικής Εφορείας απάντησε το υπουργείου κάνοντας λόγο για «εκβιαστικές» κινήσεις και για ανυπόστατους ισχυρισμούς από πλευράς της Σχολικής Εφορείας.

Με Τεχνικά Γυμνάσια η νέα χρονιά

Σε πιλοτική εφαρμογή θα λειτουργήσουν δύο Τεχνικά Γυμνάσια, στο Γυμνάσιο Αγίου Στυλιανού στη Λευκωσία και στο Γυμνάσιο Πολεμιδιών στη Λεμεσό. Το υπουργείο στην προσπάθεια του να φέρει σε επαφή τους μαθητές με τεχνικά και τεχνολογικά επαγγέλματα από νεαρή ηλικία, από φέτος δίνει αυτή την εναλλακτική επιλογή, η οποία βασίστηκε και στα δεδομένα της αγοράς εργασίας. Πρόκειται για μια ενέργεια που αποτελεί ακόμη ένα στοίχημα για την κυβέρνηση του κατά πόσον θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

«Μέσα σε εργαστηριακό περιβάλλον και με δύο κατευθύνσεις, τη Μηχανική Επιστήμη και τη Σχεδίαση και Κατασκευές, οι μαθητές και μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να αποκτούν πρακτικές γνώσεις, να καλλιεργούν δεξιότητες ζωής και να ανακαλύπτουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους», δήλωσε χαρακτηριστικά την Πέμπτη ο κ. Λετυμπιώτης.

«Σε πολύ καλό επίπεδο οι υποδομές»

Όσον αφορά τις υποδομές, ο Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών, κ. Ανδρέας Μαραγκός μίλησε τις προηγούμενες μέρες στην εκπομπή «ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» του ΣΠΟΡ FM 95.00 ανέφερε πως οι υποδομές βρίσκονται σε «πολύ καλό επίπεδο». Παράλληλα, σημείωσε ότι το 90% των σχολείων έχουν γίνει αντισεισμικές εργασίες και απομένει ένα 10% όπου η επικινδυνότητα τους είναι πολύ χαμηλή.

Καμία πρόοδος στο Σχέδιο Αξιολόγησης

Το «καυτό» θέμα της μεταρρύθμισης του Σχεδίου Αξιολόγησης των εκπαιδευτικών απασχόλησε το υπουργείο Παιδείας και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Μετά την παρουσίαση του σχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ακολούθησε μια δεύτερη φάση διαβούλευσης την περίοδο του καλοκαιριού, η οποία ολοκληρώθηκε την περασμένη Τρίτη μετά και τη συνάντηση ΥΠΑΝ – ΟΕΛΜΕΚ. Παρά το νέο γύρο συναντήσεων, δεν φαίνεται να προκύπτουν εκείνες οι συγκλίσεις που θα φέρουν τις πλευρές πιο κοντά.

Το κείμενο όπως διαμορφώθηκε θα παραδοθεί στους εκπαιδευτικούς το επόμενο διάστημα. Στις δηλώσεις της μετά το πέρας του Υπουργικού Συμβουλίου της Τετάρτης, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε ότι «δυστυχώς οι εκπαιδευτικές οργανώσεις εμμένουν όπως φαίνεται στις απόψεις που είχαν από την αρχή. Παρόλα αυτά το κλίμα είναι πολύ καλό, ώστε να πάμε όλοι μαζί στη Βουλή και εκεί να γίνει συζήτηση επιμέρους σε όλα τα σημεία για να υπάρξει επιτέλους η αλλαγή που όλοι θέλουμε».

Μετά τη συνάντηση με την ΟΕΛΜΕΚ, ο Πρόεδρο της Οργάνωσης, Δημήτρης Ταλιαδώρος ερωτηθείς κατά πόσο οι τροποποιήσεις αυτές καλύπτουν και κάποιες από τις θέσεις που έχει ήδη υποβάλει η ΟΕΛΜΕΚ προς την υπουργό, ο κ. Ταλιαδώρος αρκέστηκε να παραπέμψει σε δημόσιες δηλώσεις της ίδιας της υπουργού, ότι δεν έγιναν ουσιαστικές τροποποιήσεις όσον αφορά τη φιλοσοφία της πρότασης. «Αντιλαμβάνεστε ότι ο καθένας μας μπορεί να προσδιορίζει τη φιλοσοφία μιας πρότασης με τα δικά του κριτήρια», ανέφερε.

Σε ερώτηση αν αυτά που παρουσίασε προφορικά η υπουργός ήταν κάτι που ανέμενε η Οργάνωση, ο κ. Ταλιαδώρος αρκέστηκε να απαντήσει ότι «καθένας μπορεί να προσδοκά ορισμένα πράγματα, κάποιοι μπορεί να ικανοποιηθήκαν, κάποιοι μπορεί να μην ικανοποιηθήκαν».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση