ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η επόμενη μέρα για την παιδεία

Συγκεκριμένες ρυθμίσεις σχεδιάζονται για τη διεξαγωγή εξετάσεων, την διδακτέα ύλη και την ενδεχόμενη επιστροφή στα σχολεία

Της Μαρίνας Οικονομίδου

Της Μαρίνας Οικονομίδου

economidoum@kathimerini.com.cy

Η επόμενη μέρα της πανδημίας, άνοιξε ήδη συζητήσεις, αντιδράσεις και αντιπαραθέσεις στον τομέα της παιδείας. Το υπουργείο Παιδείας έχει ξεκαθαρίσει πως προτεραιότητα αποτελούν οι τελειόφοιτοι μαθητές, με τις επόμενες τάξεις να οδηγούνται όπως προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας σε αυτόματη προαγωγή. Ποιοι μαθητές θα επιστρέψουν στα θρανία, είναι ένα από τα μεγάλα θέματα προς συζήτηση δεδομένου ότι οι πλείστοι γονείς επιστρέφουν στις εργασίες τους ενώ ζήτημα που αποτελεί θέμα αντιπαράθεσης είναι η προσβασιμότητα μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Εξετάσεις εξπρές

Η «Κ» είχε αποκαλύψει την περασμένη Πέμπτη πως στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας είναι και η διεξαγωγή των παγκύπριων εξετάσεων στα τέλη Ιουνίου. Ο υπουργός Παιδείας επέμενε εδώ και καιρό άλλωστε πως η διεξαγωγή εξετάσεων πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς αυτή θα διασφαλίσει και το κύρος του απολυτηρίου χωρίς «αστερίσκους και ερωτηματικά». Μετά από τις τελευταίες διαβουλεύσεις και με δεδομένο ότι τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέπουν, οι Παγκύπριες θα πραγματοποιηθούν κανονικά. Αυτό που αλλάζει σε σχέση με άλλες χρονιές είναι ότι αυτές θα μεταφερθούν το τελευταίο δεκαήμερο Ιουνίου και αναμένεται να γίνουν σε ταχύτατους ρυθμούς. Όταν λέμε σε ταχύτατους ρυθμούς, εννοούμε σε αντίθεση με το παρελθόν που η διεξαγωγή του είχε διάρκεια ενός και πλέον μήνα. Αυτή τη φορά αναμένεται να γίνει εντός δέκα περίπου ημερών. Ρόλο για το μικρό χρονικό διάστημα παίζει το γεγονός ότι εντός Ιουλίου γίνεται η κατάταξη των νεοσύλλεκτων και πιθανή παράταση προκαλεί νέα δεδομένα γύρω από την απόλυση όσων εκτίουν τη θητεία τους. Αυτό, ωστόσο, θα μπορούσε να διευθετηθεί σημειώνουν έγκυροι κύκλοι στην «Κ», επισημαίνοντας πως ο κύριος λόγος είναι για να προλάβουν να διορθωθούν τα γραπτά και να προετοιμαστούν τα πανεπιστήμια.

Στα θρανία για τα διαδικαστικά

Όπως έχει αναφέρει και στο παρελθόν η «Κ», η εξεταστέα ύλη έχει σταματήσει για τους τελειόφοιτους μέχρι και το σημείο που σταμάτησαν πριν από το «lockdown» και μέχρι εκείνο το σημείο θα εξεταστούν. Το ερώτημα είναι κατά πόσο υπάρχει ομοιογένεια, δεδομένου ότι κάποιοι καθηγητές διδάσκουν την ύλη με διαφορετική χρονική σειρά. Τα διαδικαστικά, αλλά και τα πρακτικά ζητήματα των παγκύπριων εξετάσεων αναμένεται να συζητηθούν στα θρανία. Δεδομένου ότι τα κρούσματα θα συνεχίσουν να μειώνονται, τα σχολεία θα ανοίξουν στη δεύτερη φάση χαλάρωσης των μέτρων για μία με δύο βδομάδες, κυρίως για τους τελειόφοιτους μαθητές. Δεν θα επιστρέψουν στα θρανία για κάλυψη επιπλέον ύλης αλλά για ενδεχόμενη επανάληψη ύλης και για να τους γνωστοποιηθούν διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν τις εξετάσεις.

Μελετάται επιστροφή και για τις μικρές τάξεις

Υπάρχουν οι κύκλοι που θεωρούν ότι με τη χαλάρωση των μέτρων και το άνοιγμα πολλών επιχειρήσεων και κατ΄ επέκταση την επιστροφή πολλών γονιών στους χώρους εργασίας, θα πρέπει να λειτουργήσουν κάποιες τάξεις είτε στο νηπιαγωγείο είτε στο δημοτικό, ούτως ώστε να αποφευχθεί η επιτήρηση των παιδιών από τους παππούδες που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Ένα τέτοιο εγχείρημα θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολο, ωστόσο δεν αποκλείεται να γίνει σε καθεστώς βάρδιας και σε τάξεις με πολύ λιγότερους μαθητές ούτως ώστε να καλύπτονται και τα μέτρα ασφαλείας.

Αυτόματη προαγωγή

Το μείζον ζήτημα που συζητείται πέραν του τι μέλλει γενέσθαι με τους τελειόφοιτους μαθητές, είναι και αυτό των υπόλοιπων τάξεων της μέσης εκπαίδευσης. Ήδη όπως ανέφερε την προηγούμενη βδομάδα η «Κ» το Υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στο να μη διεξαχθούν εξετάσεις στις υπόλοιπες τάξεις. Ο προβιβασμός των μαθητών στην επόμενη τάξη θα γίνει με αυτόματη προαγωγή. Σε ό,τι αφορά τον τελικό βαθμό, τίθενται στο τραπέζι δύο σενάρια. Είτε θα μετρήσει ο βαθμός που πήραν στο πρώτο τετράμηνο, είτε εναπόκειται στους καθηγητές να βάλουν βαθμό, βάσει των τελευταίων διαγωνισμάτων που έχουν κάνει. Για τη διδακτέα ύλη που δεν έχει καλυφθεί αυτή τη χρονιά, εξετάζεται από το Υπουργείο Παιδείας το ενδεχόμενο επιπλέον διδακτικών ωρών, την επόμενη χρονιά είτε υπό τη μορφή επιπλέον διδακτικής ώρας ανά μέρα, είτε με την επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς.

Καυγάς για την ανισότητα στην προσβασιμότητα

Όμως, όσο κι αν η επόμενη μέρα αποτελεί δισεπίλυτο γρίφο, σημείο αντιπαράθεσης αποτελούν και τα μέχρι τώρα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση με στόχο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το ΑΚΕΛ δια του επικεφαλής του γραφείου Παιδείας Χρίστου Χριστοφίδη, κατήγγειλε το υπουργείο Παιδείας για παραποιημένη εικόνα που αποκρύβει την αλήθεια. «Εδώ και ενάμιση μήνα, είναι το γεγονός ότι ένα ποσοστό μαθητών μας, οι πιο φτωχοί, έχουν πεταχτεί εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Το κράτος περιμένει από δωρεές να καλύψει τις όποιες ανάγκες, ενώ χιλιάδες παιδιά στερούνται το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα της πρόσβαση στην εκπαίδευση» ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο υπουργός Παιδείας απέκρουσε τις καταγγελίες του ΑΚΕΛ σημειώνοντας πως αν το υπουργείο δεν είχε κινητοποιηθεί για να γράψει τις ανάγκες που υπάρχουν, τότε δεν θα είχε εκδηλωθεί και το ανάλογο ευγενές ενδιαφέρον για προσφορές από χορηγούς.

Εναλλακτικά και τα Πανεπιστήμια

Η διεξαγωγή εξετάσεων απασχολεί ιδιαίτερα και τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, τα πλείστα μαθήματα αναμένεται να γίνουν με εναλλακτικό τρόπο και συγκεκριμένα εξ αποστάσεως. Υπάρχουν βεβαίως και εκείνα τα μαθήματα που απαιτούν φυσική παρουσία και αυτά αναμένεται να διεξαχθούν κανονικά, νοουμένου ότι το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Τέλος Ιουνίου οι μεταγραφές

Ζήτημα το οποίο απασχολεί εκπαιδευτικούς και πολιτικούς κύκλους δεν είναι μόνο τι μέλλει γενέσθαι με τους τελειόφοιτους, αλλά και με εκείνους τους φοιτητές του εξωτερικού που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Κύπρο, είτε για οικονομικούς λόγους, είτε για λόγους ασφάλειας. Ήδη το ΑΚΕΛ είχε υπογραμμίσει την ανάγκη να εξεταστεί το ζήτημα μεταγραφής φοιτητών και να δοθεί η δυνατότητα σε φοιτητές να σπουδάσουν στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Κύπρου. Το θέμα των μεταγραφών θα ξεκαθαρίσει στο τέλος Ιουνίου, καθώς αυτή την περίοδο τα ανώτατα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα βρίσκονται σε διαδικασία μελέτης πόσων επιπλέον θέσεων μπορούν να προσφέρουν ανά τμήμα. Θέμα συζήτησης αναμένεται να αποτελέσει και το ενδεχόμενο μεταγραφών μαθητών από ιδιωτικά σχολεία. Ήδη σύνδεσμοι γονέων από ιδιωτικά πανεπιστήμια έχουν θίξει το πρόβλημα, ότι ορισμένοι μαθητές δεν μπορούν να φοιτήσουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού (κυρίως Ηνωμένο Βασίλειο) λόγω και των νέων δεδομένων, ζητώντας να μπουν σε ειδικό καθεστώς εισδοχής σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Κύπρου. Ήδη τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Κύπρο, μελετούν τρόπους για –κατ εξαίρεση- εισδοχή ενός μέρους αυτών των μαθητών.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίνας Οικονομίδου

Σχόλια αναγνωστών

#PoliticsBlog Γιατί τα άλλαξε ο Άντρος για τον γενικό ελεγκτή;

«Προφανώς ο Τσσκ Νόρις τον απείλησε ότι θα βγάλει στην φόρα τα δάνεια του Ακελ στα συνεργατικά....»
Αρμαγεδών  |  11:34

Αγία Σοφία: Ένα αιώνιο πολιτικό σχέδιο

«Εν τω μεταξύ η δύση και η Ρωσσία σφυρούν αφιάφορα....»
Αρμαγεδών  |  08:48

Αρμόδιον ζητώ!

«Και ο κτίστης θα ηθελε ( μπορεί και είναι) καλλιτέχνης, όπως και πολλοί άλλοι ιδιώτες... βασικά όλοι ...»
Αρμαγεδών  |  20:40

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση