

Του Χρίστου Μπουρή
Η κοινή ανακοίνωση των εκπαιδευτικών οργανώσεων για το αναθεωρημένο Σχέδιο Αξιολόγησης που κατέθεσε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, επιβεβαιώνει το μεγάλο χάσμα διαφοράς που επικρατεί ανάμεσα στα εμπλεκόμενα μέρη. Όπως ανέφεραν ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ, μετά τη ψεσινή τους συνάντηση, παρά το νέο γύρο διαβουλεύσεων που προηγήθηκε το καλοκαίρι μετά και την απόφαση της επιτροπής Παιδείας, το Σχέδιο «δεν τροποποιήθηκε ουσιαστικά».
Σημειώνουν ότι εξακολουθούν να έχουν διαφωνίες σε πολλά σημεία του νομοθετήματος, με σημείο αναφοράς το γεγονός ότι το εν λόγω νομοθέτημα είναι γραφειοκρατικό, επιβαρύνει το έργο των εκπαιδευτικών, χωρίς να διορθώνει υφιστάμενες στρεβλώσεις, ενώ εξακολουθεί να αφήνει σοβαρά κενά και ασάφειες σε ζητήματα ουσίας, παραπέμποντάς τα σε Επιτροπή Παρακολούθησης, η οποία δεν διέπεται από ξεκάθαρους όρους εντολής και διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου
Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις καλούν την εκτελεστική εξουσία να αποσύρει το νομοθέτημα και ταυτόχρονα, καλούν τη νομοθετική εξουσία να μην προχωρήσει στη συζήτησή του, αφού ουσιαστικά παραμένει το ίδιο. Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Κ», η κοινοβουλευτική επιτροπή Παιδείας βρίσκεται σε συνεχή επαφή τόσο με το υπουργείο Παιδείας, όσο και με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Μάλιστα, εντός της βδομάδας αναμένεται οι βουλευτές της αρμόδιας επιτροπής να συζητήσουν από κοινού τη νέα αυτή εξέλιξη και να αποφασίσουν τα επόμενα βήματα, καθώς οι αποστάσεις ανάμεσα στα μέρη είναι τεράστιες.
Θα διεκδικήσουν «με κάθε τρόπο» τις αλλαγές
Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις κάνουν σαφές πως θα διεκδικήσουν «με κάθε τρόπο, τη διόρθωση του νομοσχεδίου, με στόχο να προκύψει ένα νέο σύστημα αξιολόγησης που να είναι αξιοκρατικό, δίκαιο, διαφανές και να επιφέρει επί της ουσίας τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος που όλοι επιζητούμε. Τονίζουμε πως μέσα από το νομοσχέδιο που κατέθεσε το ΥΠΑΝ, δεν επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο».
Η τοποθέτηση του ΥΠΑΝ
Το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «η συμβολή όλων των θεσμικών και κοινωνικών εταίρων – συνδικαλιστικών οργανώσεων, πολιτικών κομμάτων, βουλευτών και φορέων – είναι καθοριστικής σημασίας για την προώθηση μιας μεταρρύθμισης ιστορικού χαρακτήρα».
Αυτούσια η ανακοίνωση
Το Σχέδιο Κανονισμών για το Σύστημα Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου βρίσκεται ενώπιον της Βουλής. Η ψήφισή του θα σημάνει τον τερματισμό μιας εκκρεμότητας πέντε δεκαετιών και θα αποτελέσει καθοριστικό βήμα στον στρατηγικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με επίκεντρο τη μαθησιακή πορεία και την εξέλιξη των μαθητών.
Η Κυβέρνηση έχει θέσει την υλοποίηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων ως ύψιστη προτεραιότητα, και ιδιαίτερα στην Παιδεία, αναγνωρίζοντας ότι η επένδυση στην εκπαίδευση αποτελεί θεμέλιο για την κοινωνική πρόοδο και τη διαμόρφωση ενεργών και κριτικά σκεπτόμενων πολιτών. Με υπευθυνότητα και θεσμική συνέπεια, προχώρησε σε εντατικό και ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενσωματώνοντας ασφαλιστικές δικλείδες και πρόνοιες για την ομαλή εφαρμογή του νέου πλαισίου.
Στο πλαίσιο αυτό, η συμβολή όλων των θεσμικών και κοινωνικών εταίρων – συνδικαλιστικών οργανώσεων, πολιτικών κομμάτων, βουλευτών και φορέων – είναι καθοριστικής σημασίας για την προώθηση μιας μεταρρύθμισης ιστορικού χαρακτήρα. Μιας μεταρρύθμισης που δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά πρωτίστως τους μαθητές, οι οποίοι αποτελούν τον πυρήνα κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής.