ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Προβλήματα κι ανησυχίες στο τέλος της σχολικής χρονιάς

Αβέβαιο θεωρείται το μέλλον των σχολείων μετά τις διακοπές του Πάσχα, με ερωτηματικά να πλανώνται γύρω από την αξιολόγηση

Του Γιάννου Λύτρα

Οι αρχικές εκτιμήσεις, που ήθελαν τα σχολεία να κλείνουν νωρίτερα για τις διακοπές του Πάσχα, τελικά δεν επαληθεύτηκαν, με το επικρατέστερο σενάριο να έχει αλλάξει, πλέον. Η επιδημιολογική εικόνα, η οποία επιβάλλει την λήψη κάποιων σοβαρών αποφάσεων, προς την βελτίωσή της, πολύ πιθανόν να αγγίξει και τα σχολεία. Τώρα προκρίνεται η παράταση των πασχαλινών διακοπών για τους μαθητές, χωρίς να έχει ληφθεί οποιαδήποτε σχετική απόφαση. Το ζήτημα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, είναι το ότι η πανδημία έχει επηρεάσει σημαντικά την εκπαιδευτική διαδικασία, με ερωτήματα να προκύπτουν σε σχέση με την αξιολόγηση των μαθητών, και την ύλη που πιθανώς να μην έχει καλυφθεί επαρκώς.

Οι εξετάσεις

Ο Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, ενημερώνοντας πρόσφατα την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, ανέφερε ότι οι εξετάσεις στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, των τετραμήνων και οι Παγκύπριες, προσεγγίστηκαν με επιείκεια και σεβασμό στην ιδιαιτερότητα της κατάστασης. Όπως πληροφορείται η «Κ», σε τηλεδιάσκεψη που είχε ο κ. Προδρόμου με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οι προαγωγικές εξετάσεις στα Γυμνάσια να μην πραγματοποιηθούν φέτος. Για την αξιολόγηση των μαθητών, αν τελικά αυτό θα ισχύσει, θα προσμετρήσουν οι άλλες αξιολογήσεις που είχαν κατά την διάρκεια του σχολικού έτους.

Όσον αφορά στις Παγκύπριες εξετάσεις, η ύλη έχει αναθεωρηθεί προς την κατεύθυνση της αναπροσαρμογής, ήτοι της μείωσης, ένεκα όλων των αντιξοοτήτων που αντιμετώπισαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί κατά την διάρκεια της χρονιάς. Η γραμμή που είχε τεθεί εξ αρχής ήταν όπως η μείωση άγγιζε ποσοστό μέχρι 25%, δέσμευση που έχει τηρηθεί σύμφωνα με τους οργανωμένους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, δεν έλειψαν κάποιες διαμαρτυρίες σε σχέση με το τι θα περιλαμβάνουν τελικά οι εξετάσεις, καθώς υπήρξαν φωνές που είπαν ότι σε μερικά μαθήματα, όπως η Φυσική, τα εξεταζόμενα κεφάλαια είναι τα δυσκολότερα απ’ όσα έχουν διδαχθεί. Αυτό, όμως, δεν προκαλεί έντονες αντιδράσεις στους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς αναγνωρίζεται το ότι πρέπει να διατηρηθεί, παρά τις δυσκολίες, το υψηλότερο δυνατό επίπεδο, καθώς πρόκειται για εξετάσεις οι οποίες θα κρίνουν την είσοδο των μαθητών σε πανεπιστήμια. Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, ανέφερε στην «Κ» ότι σε μαθήματα στα οποία καλύφθηκαν τα προκαθορισμένα κεφάλαια, η μείωση της ύλης είναι αισθητή, ωστόσο σε μαθήματα που δεν καλύφθηκαν επαρκώς τα κεφάλαια, δεν ισχύει πλήρως αυτό.

Τα Δημοτικά

Ο συνολικός χρόνος, ανά το παγκύπριο, κατά τον οποίο έμειναν κλειστά τα Δημοτικά Σχολεία, σύμφωνα με την πρόεδρο της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, ήταν μόνο τέσσερις βδομάδες, συν τρεις εβδομάδες επιπλέον που αφορούσαν τα Δημοτικά της Λεμεσού. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εκμηδένιση των άλλων δραστηριοτήτων, όπως οι εκδρομές, αύξησαν και αναπλήρωσαν τον ωφέλιμο διδακτικό χρόνο. Το κυριότερο πρόβλημα που παρατηρήθηκε στα Δημοτικά, είναι το ότι επηρεάστηκαν δραστηριότητες των παιδιών, που τα βοηθούσαν να κοινωνικοποιηθούν. Αυτό ενίοτε επιδρά αρνητικά και στην ψυχολογία των παιδιών, τα οποία, εδώ και έναν χρόνο, καλούνται μόνο να παρακολουθούν το μάθημά τους, χωρίς να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Παράλληλα, κόπωση αισθάνονται και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι οφείλουν να εφαρμόσουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και να πείσουν τα μικρά παιδιά των Δημοτικών να τηρούν αποστάσεις, να μην αγγίζουν το ένα το άλλο και να είναι διαρκώς σε πειθαρχία.

Τα προβλήματα

Σε αντίθεση με την Μέση Εκπαίδευση, στην Δημοτική, λόγω της μικρότερης χρονικής περιόδου κατά την οποία παρέμειναν κλειστά τα σχολεία, δεν έχουν αναφερθεί σημαντικά προβλήματα σε σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την κάλυψη ύλης, ανέφερε η Μύρια Βασιλείου. Αντίθετα, στην Μέση Εκπαίδευση, η διαδικασία της μετάδοσης της γνώσης, μέσω της τηλεκπαίδευσης και της υβριδικής μεθόδους, αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες, αναφέρουν στην «Κ» πηγές από τον εκπαιδευτικό κόσμο.

Οι μαθητές δεν υπόκεινται σε έλεγχο από τον καθηγητή τους, αν βρίσκονται στο μάθημα ή αν απλώς είναι συνδεδεμένοι για να μην πάρουν απουσία. Αρκετές ήταν οι περιπτώσεις κατά τις οποίες μαθητές ήταν ειλικρινείς και ενημέρωσαν τον καθηγητή ότι δεν προσέχουν ή ότι είναι ξαπλωμένοι στο κρεβάτι τους. Επίσης, πολλάκις, κληθέντες να απαντήσουν σε ερώτηση, πιάστηκαν να μην προσέχουν και ο καθηγητής αναγκάστηκε να επαναλάβει την ερώτηση, διαδικασία που αυξάνει τον βαθμό δυσκολίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρόβλημα αποτελεί, επίσης, το υβριδικό μοντέλο εκπαίδευσης, που προβλέπει την ταυτόχρονη διδασκαλία σε παιδιά που βρίσκονται στην τάξη και σε συμμαθητές του που βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό. Σε διάφορες περιπτώσεις, όπως αναφέρεται στην «Κ», οι εντός τάξης μαθητές φωνάζουν και χαιρετούν τους συμμαθητές τους που βρίσκονται στο σπίτι, με αποτέλεσμα να χάνεται διδακτικός χρόνος.
Ακόμα ένα πρόβλημα αποτελεί η κάλυψη της ύλης, όταν και οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να απουσιάσουν από τα καθήκοντά τους, ως επαφές ή ως περιστατικά Covid. Αυτό συνεπάγεται την ανομοιομορφία στην παράδοση της ύλης στους μαθητές, χρονικά, την ώρα που και οι τελευταίοι χρειάζεται να απουσιάσουν για τους ίδιους λόγους. Με την επιστροφή στην δράση, τόσο των καθηγητών, όσο και των εκπαιδευτικών, πρέπει να γίνει ξανά μια επανάληψη της ύλης που δεν καλύφθηκε εκείνο το διάστημα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Γιάννου Λύτρα

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση