ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πρώτο κουδούνι στον απόηχο των αναταράξεων

Με τις προκλήσεις να παραμένουν και τα αιτήματα των εκπαιδευτικών να εκκρεμούν, ξεκινά η σχολική χρονιά

Του Γιάννου Λύτρα

Με τα πλείστα προβλήματα να έχουν επιλυθεί, οι μαθητές Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης επέστρεψαν το πρωί της Δευτέρας 14 Σεπτεμβρίου στις τάξεις τους, χωρίς να απουσιάζουν, βέβαια, τα ερωτήματα, οι απορίες και ο προβληματισμός για το πώς θα επιλυθούν διάφορα ζητήματα στην πορεία. Ιδιαιτερότητες φέτος θα έχουν οι πρώτες μέρες της νέας σχολικής χρονιάς, κατά τις οποίες οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να καλύψουν τυχόν κενά στην ύλη, για την οποία ζητούν αναπροσαρμογές. Παράλληλα, με ενδιαφέρον αναμένονται οι όποιες διευθετήσεις θα γίνουν σε σχολεία όπου δεν κατέστη δυνατόν να γίνουν οι διευθετήσεις για την διατήρηση της απόστασης ενός μέτρου στις τάξεις, καθώς ο Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, δήλωνε τις προηγούμενες μέρες ότι δεν αποκλείεται να γίνονται πρωινά και απογευματινά μαθήματα.

Σε αριθμούς

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, για τη σχολική χρονιά 2020-2021 θα λειτουργήσουν 114 σχολεία Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, εκ των οποίων 64 γυμνάσια, 38 λύκεια και 7 εξατάξια σχολεία με πλήρη γυμνασιακό και λυκειακό κύκλο, συμπεριλαμβανομένου και του Γυμνασίου Ριζοκαρπάσου. Σε αυτά θα φοιτήσουν συνολικά 40.400 μαθητές και μαθήτριες, με 23.323 από αυτούς στα Γυμνάσια και 17.077 στα Λύκεια. Επίσης, θα λειτουργήσουν 5 εσπερινά γυμνάσια-λύκεια, οι εγγραφές στα οποία θα ολοκληρωθούν στα μέσα Σεπτεμβρίου. Το σύνολο των εκπαιδευτικών Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης που αναμένεται να υπηρετήσουν ανέρχεται στους 5.532.

Αναφορικά με την έναρξη των εργασιών στα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης τη σχολική χρονιά 2020-2021, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας αναφέρει, σε ανακοίνωση του, ότι ο αριθμός των σχολείων που θα λειτουργήσουν είναι 331 δημοτικά σχολεία με 51.540 μαθητές/μαθήτριες, 273 νηπιαγωγεία με 11.705 μαθητές/μαθήτριες και 9 ειδικά σχολεία με 484 μαθητές/μαθήτριες. Ο αριθμός των εκπαιδευτικών που αναμένεται να εργαστούν, ανέρχεται στους 4.553 εκπαιδευτικούς δημοτικής εκπαίδευσης, στους 824 εκπαιδευτικούς προδημοτικής εκπαίδευσης και στους 968 εκπαιδευτικούς ειδικής εκπαίδευσης. Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι στα Δημοτικά Σχολεία, το κουδούνι θα κτυπήσει στις 09:30, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους γονείς που το επιθυμούν να συνοδεύσουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

Όσον αφορά στην Τεχνική Εκπαίδευση, υπάρχουν 4.640 μαθητές στην πρωινή φοίτηση, 350 περίπου στις Εσπερινές Τεχνικές Σχολές, 198 μαθητές στο Σύστημα Μαθητείας, 295 σπουδαστές στα Μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΜΙΕΕΚ) και 90 μαθητές στις ειδικές μονάδες.

Πρωινή και απογευματινή φοίτηση

Όπως υπογράμμισε σε δηλώσεις του τα προηγούμενα εικοσιτετράωρα ο Υπουργός Παιδείας, στο Υπουργείο υπάρχει πρόβλεψη και για εκ περιτροπής πρωινή και απογευματινή φοίτηση «αν κάποια σχολεία, παρά τη συνένωση δύο θρανίων δεν μπορούν να φιλοξενήσουν τα παιδιά». «Και αυτό είναι οργανωμένο στο Υπουργείο και τους αριθμούς έχουμε, κι αν κάποιοι συνεχίσουν να επιμένουν, θα πρέπει να γίνει», είπε. Επί του θέματος υπενθυμίζουμε ότι η διαρρύθμιση των τάξεων προκάλεσε αντιδράσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων, οι οποίες επεσήμαναν την ανυπαρξία διαδρόμων και εξέφραζαν ανησυχίες που αφορούν σε θέματα ασφάλειας και υγείας. Παράλληλα, έθεταν και θέμα τήρησης αποστάσεων, οι οποίες φαίνεται να μην διασφαλίζονται σε κάποια σχολεία, μόνο με την συνένωση των θρανίων.

Θέλοντας να καθησυχάσει γονείς και εκπαιδευτικούς, ο Υπουργός Παιδείας την προηγούμενη βδομάδα υποσχέθηκε πως οι λύσεις που εφαρμόζονται θα είναι προσωρινές. Καθότι είχε παρουσιαστεί πρόβλημα με την διαθεσιμότητα και την δυνατότητα κατασκευής μονών θρανίων σε τόσο στενό χρονοδιάγραμμα, ο Πρόδρομος Προδρόμου εξήγησε ότι μόλις υπάρχει η δυνατότητα προμήθειας μονών θρανίων, αυτό θα γίνεται και θα αντικαθίστανται σταδιακά τα ενωμένα θρανία.

Διαφοροποιήσεις στα πρωτόκολλα

Γονείς και εκπαιδευτικοί συμφωνούν ότι τα υγειονομικά πρωτόκολλα πρέπει να υποβληθούν σε συγκεκριμένες τροποποιήσεις και χαλαρώσεις, κυρίως ως προς την χρήση της μάσκας εντός των τάξεων. Αφ’ ενός διότι πρέπει οι μαθητές να εξετάζονται και στον προφορικό λόγο, κάτι που η μάσκα ενδεχομένως να εμποδίζει και, αφ’ ετέρου, διότι ενδεχομένως να προκαλεί δυσφορία η χρήση της για πολλές ώρες. Ακόμα ένα θέμα που θίγεται, αφορά στην απολύμανση των χώρων του σχολείου και ιδιαίτερα τις τουαλέτες και τα αποδυτήρια. Το προσωπικό το οποίο είναι επιφορτισμένο με αυτά τα καθήκοντα δεν είναι αρκετό, επιμένουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ζητούν όπως γίνουν περαιτέρω προσλήψεις.

Αναπροσαρμογή ύλης

Κοινό αίτημα προς το Υπουργείο Παιδείας για την Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση είναι η αναπροσαρμογή των εκπαιδευτικών στόχων. Η ΠΟΕΔ και η ΟΕΛΜΕΚ συμφωνούν ότι πρέπει να γίνει μείωση της διδακτέας ύλης ώστε να καταστεί δυνατόν να καλυφθεί πιο αποτελεσματικά, δεδομένων των αναγκών και των ιδιαιτεροτήτων που θα χαρακτηρίζουν την νέα σχολική περίοδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Γιάννου Λύτρα

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση