ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 18:30
 

Χαμπιαούρης: Το υπουργείο δεν είναι ενάντια στην τοποθέτηση κλιματιστικών όπου πρέπει

Υπάρχει ένα μέτρο και μια σταδιακή ένταξη, εφαρμογή των κλιματιστικών, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Το έργο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού παρουσίασε σε στελέχη των διευθύνσεων των σχολείων όλων των βαθμίδων της Επαρχίας Λευκωσίας, ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου Κώστας Χαμπιαούρης.

Παρουσιάζοντας το έργο του Υπουργείου, σε αίθουσα του Δημοτικού Σχολείου Κωνσταντινουπόλεως, στη Λευκωσία, ο κ. Χαμπιαούρης αναφέρθηκε στο θέμα της τοποθέτησης κλιματιστικών σε σχολικές μονάδες και φωτοβολταϊκών.

«Το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι ενάντια στην τοποθέτηση κλιματιστικών εκεί και όπου πρέπει. Είναι ξεκάθαρο τούτο. Πρέπει, όμως, να υπάρχει και η κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή. Εάν πω, σε αυτό το σχολείο να βάλω κλιματιστικά σε όλες τις τάξεις, δεν μπορώ να το κάνω. Θέλει αναβάθμιση η ηλεκτρολογική εγκατάσταση. Πρέπει να γίνει σωστή μελέτη», πρόσθεσε.

Υπάρχουν, συνέχισε, υποδείξεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση «τι πρέπει να κάνουμε για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε το πρόβλημα της ζέστης, για θερμομονωτικά υλικά για εξοικονόμηση ενέργειας, κλπ».

«Όταν τα κάνουμε αυτά όλα και δούμε ότι δε μας βγαίνει και πρέπει σε μια τάξη για λόγους υγείας των παιδιών, του εκπαιδευτικού, της εκπαιδευτικού, ή για άλλους λόγους, σε μια αίθουσα που την πιάνει πολύ ήλιος, αν δεν μου κάνουν τα στέγαστρα, τα σκίαστρα, αν δεν μου κάνουν οι ανεμιστήρες, αν δεν μου κάνουν όλα αυτά να βάλω και κλιματιστικό. Βάζουμε κλιματιστικά σε όλες τις ειδικές μονάδες, σε όλες τις ειδικές αίθουσες διδασκαλίας, λογοθεραπείας, κλπ, σε όλες τις αίθουσες πολλαπλής χρήσης, τις αίθουσες εκδηλώσεων, στα γραφεία των διευθυντών, στα γραφεία των εκπαιδευτικών και όπου αλλού τύχη και αν κάπου μέσα σε αυτούς χώρους, κάποιοι δεν έχουν, να αποταθείτε στην σχολική σας εφορεία να σας βάλει», συμπλήρωσε.

Ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι δεν είναι αρνητικοί στην τοποθέτηση κλιματιστικών, αλλά υπάρχει ένα μέτρο και μια σταδιακή ένταξη, εφαρμογή των κλιματιστικών.

Όσον αφορά τα φωτοβολταϊκά, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι είναι σε εξέλιξη να προχωρήσουν στην εγκατάσταση τους.

Όπως είπε, υπάρχουν σε 110 σχολεία και θα προχωρήσουν στην τοποθέτηση και άλλων.

Αναφερόμενος στο σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι το σχέδιο έγινε πραγματικότητα και πρόσθεσε ότι το σχέδιο παρουσιάστηκε στους εμπλεκόμενους φορείς, ακούστηκαν οι απόψεις, έγιναν δύο και τρεις και τέσσερις συναντήσεις.

Σημείωσε ότι έχουν αναρτήσει την τελική μορφή του σχεδίου στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

«Δεν έχουμε ένα ενιαίο σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή. Δεν έχουμε μια συγκεκριμένη πολιτική και θεωρούμε ότι μέσα σε αυτό το πλαίσιο, μέσα σε αυτή την μορφή, την διαμορφωτική, της ανατροφοδότησης, της στήριξης, κλπ, και οι μαθητές μας θα μπορέσουν να γίνουν καλύτεροι αλλά και οι εκπαιδευτικοί μας να έχουν ανά πάσα στιγμή εικόνα του μαθητή τους και να βρίσκουν τους καλύτερους δυνατούς τρόπους στήριξης τους», πρόσθεσε.

Όσον αφορά το θεσμό των τετραμήνων, ο κ. Χαμπιαούρης επανέλαβε ότι υπάρχει μια νομοθεσία, η οποία τον προσεχή Σεπτέμβρη πρέπει να εφαρμοστεί.

«Με το θεσμό των τετραμήνων θα μπορέσει να αλλάξει η διαδικασία αξιολόγησης του μαθητή και είναι ένα μέρος της όλης αξιολόγησης του σχεδίου που έχει προταθεί. Δεν είναι το σχέδιο αξιολόγησης ο θεσμός των τετραμήνων. Είναι μόνο ένα μέρος και αφορά την Μέση Εκπαίδευση. Μέσα από το θεσμό των τετραμήνων, όλα τα διαγωνίσματα που κάνουν τα παιδιά θα είναι προειδοποιημένα. Στα μη εξεταζόμενα μαθήματα θα έχουν μόνο ένα διαγώνισμα οι μαθητές. Στα εξεταζόμενα κανένα. Από την πρώτη μέρα που το παιδί θα πηγαίνει στην τάξη, θα ξέρει μαζί με τον εκπαιδευτικό την ύλη που θα διδαχτεί, τους στόχους που επιδιώκονται, ποια χρονικά πλαίσια θα ακολουθηθούν, πως θα αξιολογηθούν, δίνεται έμφαση σε ποικιλόμορφες θέσεις, τάσεις αξιολόγησης που βασίζονται στη σύγχρονη παιδαγωγική», συμπλήρωσε.

Ο Υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι θα υπάρχει περισσότερος χρόνος για τα παιδιά, θα φύγει το άγχος.

«Τα 35, 40 διαγωνίσματα γίνονται μόνο 8, 10 που είναι ένα διαγώνισμα 45λεπτο για τα μη εξεταζόμενα και θα είναι και το τελικό που είναι στο τέλος του Δεκέμβρη ή μετά τον Μάιο, Ιούνιο, που θα είναι ένα 90λεπτο που έχει την μορφή του μεγάλου κοινού διαγωνίσματος και η εξεταστέα ύλη μοιράζεται στη μέση και το δοκίμιο που μιλούμε ότι θα εξεταστούν το Δεκέμβρη θα είναι η μισή της διδαχθείσας ύλης, δηλαδή η μισή της μισής. Μόνο στα ελληνικά αντί 90λεπτα θα είναι 45, διότι θα υπάρχει και η γραπτή έκφραση», σημείωσε.

Αναφορικά με το Σχέδιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι το έκαναν και πρόσθεσε ότι δεν το παρέδωσαν, διότι έπρεπε να το κοστολογήσουν πρώτα.

Σημείωσε ότι το Σχέδιο θα το παραδώσουν την ερχόμενη εβδομάδα και ανέφερε, επιπρόσθετα ότι θα γίνει παρουσίαση εντός των ημερών από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, τον κ. Χρίστου και θα παραδοθεί σε όλους τους εμπλεκόμενους.

Είπε, επίσης, ότι έχουν βάλει στον προϋπολογισμό του Υπουργείου για την επόμενη σχολική χρονιά, 2 εκατομμύρια, τα οποία αν μετά από την παρουσίαση του σχεδίου στους εμπλεκόμενους, υιοθετηθεί το σχέδιο, θα προσπαθήσουν να το εφαρμόσουν σε τρία, τέσσερα χρόνια σταδιακά.

Αναφέρθηκε, επίσης, στο Πρόγραμμα Αγοράς Υπηρεσιών και όπως είπε, «δεν μπορώ να εργοδοτώ άτομα σε κάποιες Υπηρεσίες, σε κάποιους φορείς, σε κάποιους τομείς και να μην ξέρω ποια είναι τα προσόντα τους, να μην έτυχαν ποτέ τους αξιολόγησης αυτά τα άτομα».

Όσον αφορά την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι είναι η πρώτη φορά που δεν έμεινε κανένα παιδί χωρίς συνοδό και εκεί που έμειναν ήταν γιατί οι ίδιοι οι γονείς δεν δέχονταν τις αποφάσεις των Επαρχιακών Επιτροπών και τα άφηναν στο σπίτι, γιατί ήθελαν κάτι άλλο.

«Και ο Υπουργός δεν κάνει παρεμβάσεις στις Επαρχιακές Επιτροπές. Το να πει δείτε αυτή την περίπτωση, είναι θεμιτό, αλλά δε θα πάει ο Υπουργός να πει στον οποιονδήποτε δώσε σε αυτό το παιδί συνοδό ή οτιδήποτε άλλο. 132 Συνοδοί για πρώτη φορά στην ιστορία της κυπριακής εκπαίδευσης και καλύψαμε σχεδόν όλες τις ανάγκες. Πρέπει σιγά-σιγά να ξεκινήσει και η αξιολόγηση του θεσμού του σχολικού συνοδού. Έχουμε περίπου 970 σχολικούς συνοδούς, από τους οποίους, η συντριπτική πλειοψηφία είναι με απολυτήριο γυμνασίου», πρόσθεσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι €11.000 από το μικρό ταμείου του Υπουργού δόθηκε σχεδόν στα Ειδικά Σχολεία.

Όσον αφορά την Ασφάλεια και την Υγεία, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι από πέρσι το καλοκαίρι, επιπλέον του προϋπολογισμού που πάει στις Σχολικές Εφορείες για έλεγχο των σχολικών μονάδων δόθηκε €1 εκ., για να μπορέσουν οι Εφορείες την καλοκαιρινή περίοδο να δουν που υπάρχουν προβλήματα και να τα επιλύσουν.

Απαντώντας σε ερωτήσεις στελεχών των διευθύνσεων, στη συζήτηση που ακολούθησε της παρουσίασης, που σε κάποια σημεία ήταν έντονη, ο Υπουργός Παιδείας είπε, μεταξύ άλλων, ότι δεν θεωρεί ότι οι προαγωγές γίνονται στη βάση της κομματικής ταυτότητας και πρόσθεσε ότι συμφωνούν πως χρειάζεται ένα πιο υγιές σύστημα αξιολόγησης.

Η Α΄ Λειτουργός Εκπαίδευσης Λευκωσίας, Άννα Βιολάρη, σε χαιρετισμό της είπε ότι τα διοικητικά στελέχη των σχολικών μονάδων είναι οι φορείς της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

«Άρα, το να γνωρίζουμε όλοι τι ακριβώς γίνεται στο Υπουργείο Παιδείας, ποιο είναι το όραμα και τι καλούμαστε να κάνουμε, είναι πάρα - πάρα πολύ σημαντικό», κατέληξε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Σχόλια αναγνωστών

Την Τετάρτη ξανά στις αγορές η Κύπρος

«Προσφέρουμε δάνειο, χρηματοδότηση και επενδύσεις σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, σοβαρές και ειλικρινείς 1 ...»
dancilatania  |  08:47

Την Τετάρτη ξανά στις αγορές η Κύπρος

«Προσφέρουμε δάνειο, χρηματοδότηση και επενδύσεις σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, σοβαρές και ειλικρινείς 1 ...»
dancilatania  |  08:46

Στην αντεπίθεση οι γιατροί του δημοσίου

«Προς κυρία Έλενα Νεοκλέους: μην εκπλήττεστε για την αρνητική στάση του Κούμα. Ο άνθρωπος κάνει ...»
ΑΚΑ  |  09:23

Επιστολή Συνδέσμου Τραπεζών προς Πρόεδρο Βουλής για εκποιήσεις

«Mιλούμε για μια ομάδα 56 άχρηστων ατόμων! »
ΑΚΑ  |  09:18

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

X