ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Ξανά στο προσκήνιο το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών

Η πρώτη αντίδραση των εκπαιδευτικών οργανώσεων στην «Κ» για το σχέδιο αξιολόγησης – Για κλιμάκωση μέτρων κάνει λόγο η ΠΣΕΜ μετά τη δίωρη αποχή, εάν δεν υπάρξουν αποτελέσματα στα αιτήματά της

Της Αντριάνας Παντελή

Δύο εβδομάδες μετά από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας καλείται να αντιμετωπίσει διάφορα ανοιχτά μέτωπα.

Από τη μία, το Υπουργείο έρχεται αντιμέτωπο για ακόμη μια φορά με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, αφού τη Δευτέρα 22/09 κοινοποίησε τις αλλαγές που έκανε στις πρόνοιες του Σχεδίου Κανονισμών αξιολόγησης εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου και αναμένει μέχρι την Παρασκευή 26/09 τις τελικές τους θέσεις. Η υπουργός Παιδείας καλεί τις εκπαιδευτικές οργανώσεις «να εμπιστευθούν το νέο σχέδιο, να δουν σε αυτό μια κοινή κατάκτηση και όχι μια αντιπαράθεση». Από πλευράς των οργανώσεων η ΟΕΛΜΕΚ δεν περιμένει ουσιαστικές αλλαγές στο σχέδιο και η ΠΟΕΔ σχολιάζει ότι «δεν είναι θέμα αντιπαράθεσης, είναι θέμα ουσίας».

Από την άλλη, το Υπουργείο Παιδείας, καλείται να διαχειριστεί την αντιπαράθεσή του με τη ΠΣΕΜ, η οποία μετά το πέρας της δίωρης απεργίας στις 22/09, ανέφερε στην εκπομπή «Διασπορά Ειδήσεων» του ΣΠΟΡ FM 95.00 πως θα κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις, εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση στα αιτήματά της. Ταυτόχρονα, ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Παιδείας, Γιώργος Παντελή χαρακτήρισε άκαιρη και άτοπη την αποχή των μαθητών/τριών από τα μαθήματα. Μιλώντας επίσης στην εκπομπή «Διασπορά Ειδήσεων», ο κ. Παντελή δήλωσε πως ακόμα δεν έχουν ανατεθεί σε όλους τους αρμόδιους φορείς οι προσφορές, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία αναβάθμισης ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων των σχολείων.

Στα χέρια των εκπαιδευτικών οργανώσεων το αναθεωρημένο σχέδιο αξιολόγησης

Το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με ανακοίνωσή της κ. Μιχαηλίδου, προχώρησε σε «συγκεκριμένες αλλαγές» στις πρόνοιες του Σχεδίου Κανονισμών αξιολόγησης εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου, μετά από την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης των συναντήσεων που είχε με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.

Τις αλλαγές αυτές κοινοποίησε στις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τις οποίες καλεί μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου να καταθέσουν την τελική τους θέση, μετά και από κατ’ ιδίαν συναντήσεις τους αυτήν την εβδομάδα. Έπειτα, το Υπουργείο θα υποβάλει στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής το τροποποιημένο κείμενο Κανονισμών «σύμφωνα με τη διαδικασία που είχε συμφωνηθεί τον περασμένο Ιούνιο».

Στην ανακοίνωσή του το Υπουργείο αναφέρει ότι επιδιώκει να πετύχουν «τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, χωρίς να επηρεαστεί η φιλοσοφία και η επιστημονικότητα του Σχεδίου» και έχει ήδη ενσωματώσει μια σειρά ασφαλιστικών δικλείδων, ώστε «να διασφαλίζεται η επιτυχής εφαρμογή του Σχεδίου».

Η υπουργός καλεί τις εκπαιδευτικές οργανώσεις «να εμπιστευθούν το νέο σχέδιο, να δουν σε αυτό μια κοινή κατάκτηση και όχι μια αντιπαράθεση».

Δεν περιμένει ουσιαστικές αλλαγές η ΟΕΛΜΕΚ

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, ανέφερε πως ακόμη να μελετήσει το τροποποιημένο σχέδιο, ωστόσο δεν περιμένει το Υπουργείο να προέβη σε ουσιαστικές αλλαγές, με βάση τα λεγόμενα της υπουργού για διατήρηση της φιλοσοφίας του Σχεδίου Αξιολόγησης.

Για την ΠΟΕΔ «δεν είναι θέμα αντιπαράθεσης, είναι θέμα ουσίας»

Η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, δήλωσε πως χρειάζεται ακόμη να μελετηθεί ενδελεχώς το τροποποιημένο σχέδιο προτού να προχωρήσει η οργάνωση σε συγκεκριμένα σχόλια. Ωστόσο, ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη κάποια σημεία τα οποία χρήζουν περεταίρω τροποποίηση εκ μέρους του Υπουργείου, έτσι ώστε να φτάσουν πιο κοντά στις θέσεις της ΠΟΕΔ. Συγκεκριμένα, η κ. Βασιλείου αναφέρει ως παράδειγμα τον ρόλο του διευθυντή σε ότι αφορά στη διαμορφωτική αξιολόγηση, διότι εξακολουθεί να υπάρχει διαφωνία ανάμεσά τους πάνω σε αυτό το σημείο.

Σχολιάζοντας το κάλεσμα της υπουργού για να δουν το νέο σχέδιο ως μια κοινή κατάκτηση και όχι μια αντιπαράθεση, η κ. Βασιλείου είπε πως «δεν είναι θέμα αντιπαράθεσης, είναι θέμα ουσίας». Πρόσθεσε πως σε ένα κοινωνικό διάλογο υπάρχουν αντίθετες απόψεις και η ΠΟΕΔ τεκμηρίωσε τις θέσεις της. «Επιμένουμε διότι πραγματικά πιστεύουμε ότι η υιοθέτησή των θέσεων μας θα επιφέρει κάτι καλύτερο σε ότι αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών».

Η ΠΟΕΔ αναμένει συνάντηση την ερχόμενη Δευτέρα με την υπουργό.

Απεργία στα σχολεία – Για ενδεχόμενη κλιμάκωση κάνει λόγο η ΠΣΕΜ

«Το Υπουργείο ακολουθεί τον προγραμματισμό»

«Ως Υπουργείο Παιδείας θεωρούμε ότι η αντίδραση των μαθητών είναι άκαιρη και άτοπη, διότι τέτοιες κινητοποιήσεις συμβαίνουν όταν το αρμόδιο σώμα δεν έχει κάποιο πλάνο και δεν υλοποιεί τον προγραμματισμό του», ανέφερε ο κ. Παντελή, τονίζοντας πως το Υπουργείο ακολουθεί τον προγραμματισμό και προχωρεί στη σταδιακή εγκατάσταση των κλιματιστικών σε όλες τις βαθμίδες.

Χωρίς λειτουργικά κλιματιστικά μέχρι την αναβάθμιση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων

«Οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις [των σχολείων] δεν είναι σε κατάσταση που να μπορούν να εξυπηρετήσουν μεγαλύτερα ηλεκτρικά φορτία», είπε ο κ. Παντελή. «Άρα με την εγκατάσταση των κλιματιστικών απαιτείται, όπως αναβαθμιστεί και η ηλεκτρολογική εγκατάσταση των σχολείων», πρόσθεσε, χαρακτηρίζοντας επίπονη τη διαδικασία.

Στο στάδιο ανάθεσης προσφορών βρίσκεται το ΥΠΑΝ

Σύμφωνα με τον κ. Παντελή, πριν λίγες μέρες το Υπουργείο συναντήθηκε με τις σχολικές εφορίες των μητροπολιτικών πόλεων, που ανέλαβαν συντονιστικό ρόλο, έτσι ώστε να γίνει η ανάθεση των προσφορών. «Κάποιες έχουν ανατεθεί και κάποιες ακόμα», είπε.

Όντως υπάρχει μια καθυστέρηση στη διαδικασία, σημείωσε ο κ. Παντελή, όσον αφορά σχολεία στα οποία εγκαταστάθηκαν κλιματιστικά πριν τρεις-τέσσερις μήνες. Ωστόσο, επισήμανε πως αυτό δεν δικαιολογεί την απεργία, διότι ακολουθούνται οι απαραίτητες διαδικασίες και νομοθεσίες, οι οποίες είναι χρονοβόρες.

Τέλος, δήλωσε πως σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το Υπουργείο Παιδείας διαθέτει ακόμα ενάμιση χρόνο για να ολοκληρώσει το έργο.

ΠΣΕΜ: Έτοιμη για πιο δραστικά μέτρα αν δεν δει αποτελέσματα

Η Πρόεδρος της ΠΣΕΠ, Γεωργία Γρηγορίου, δήλωσε πως μετά τη σημερινή απεργία το μαθητικό κίνημα θα αναμένει αποτελέσματα. «Εάν δεν εισακουστούμε, θα λάβουμε πιο δραστικά μέτρα», είπε.

«Στα σχολεία μας υπάρχουν κλιματιστικά, απλά είναι διακοσμητικά και αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα», επισήμανε.

Πρόσθεσε ότι «τα πράγματα μέσα στις τάξεις είναι πολύ δύσκολα και ειδικά την περίοδο Απρίλη-Μάη, όπου οι μαθητές καλούνται σε συνθήκες καύσωνα και ψηλών θερμοκρασιών να συγκεντρώνονται στο μάθημα».

«Κανένας δεν θα μπορούσε να δουλέψει μέσα σε τέτοιες συνθήκες, όπου εμείς αναγκαζόμαστε να κάνουμε μάθημα και οι εκπαιδευτικοί να διδάξουν», είπε.

Η Πρόεδρος της ΠΣΕΜ θεωρεί πως με την ανακοίνωσή της η υπουργός Παιδείας αναίρεσε όσα τους είχε πει στη συνάντησή τους. «Είπε πως είναι δίπλα μας και πως κατανοεί τι συμβαίνει στα σχολεία, όμως την ίδια ώρα στην ανακοίνωση δηλώνει πως δεν υπάρχει λόγος για απεργία», εξήγησε.

Η μαθήτρια ελπίζει τουλάχιστον μέχρι το τέλος της χρονιάς να λειτουργήσουν τα κλιματιστικά, καθώς και να εγκατασταθούν σε όλα τα σχολεία.

«Εφκείκαμε έξω γιατί μέσα εν πυρά»

Κατά τη διάρκεια της δίωρης αποχής από τα μαθήματά τους οι μαθητές ανάρτησαν στα σχολεία τους διάφορα πανό με συνθήματα προς το Υπουργείο Παιδείας. Μερικά από αυτά ήταν: «Εφκείκαμε έξω γιατί μέσα εν πυρά», «Μαθήματα σε τάξη ή σε φούρνο», «Σχολεία Καμίνια το Κράτος να αδιαφορεί» και «Κλιματιστικά μόνο για διακόσμηση».

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ΠΣΕΜ-PSEM (@psem1994)

Ανεμιστήρας έπεσε από τον τοίχο δίπλα από μαθήτρια

«Την ίδια ώρα που το Υπουργείο Παιδείας χαρακτήριζε την αποχή του μαθητικού κινήματος ως άτοπη και πολιτικά υποκινούμενη, την ίδια ώρα που αναφέρουν πως είναι όλα σε τροχιά υλοποίησης, σήμερα σε λύκειο της Επαρχίας Λευκωσίας, ανεμιστήρας έπεσε από τον τοίχο δίπλα από μαθήτρια», κατήγγειλε η ΠΣΕΜ στην ανακοίνωσή της μετά την ολοκλήρωση της απεργίας.

Παράλληλα, η ΠΣΕΜ ανέφερε πως Υπουργείο, Διευθύνσεις Σχολείων και καθηγητές προσπάθησαν να «φοβίσουν» τους μαθητές/τριες από το να συμμετέχουν στην αποχή.

«Φτάνει πια. Το μαθητικό κίνημα θα συνεχίσει να διεκδικεί ένα σύγχρονο, ανθρώπινο, δημοκρατικό σχολείο, με τους μαθητές – μαθήτριες, στο επίκεντρο», καταλήγει η ανακοίνωση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Αντριάνας Παντελή

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση