ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Υπ. Παιδείας: Η αναβολή ψήφισης των Κανονισμών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα

«Είναι απαραίτητη προκειμένου να εφαρμοστούν ρυθμίσεις, οι οποίες εδώ και αρκετές εβδομάδες έχουν ανακοινωθεί από την Κυβέρνηση»

ΚΥΠΕ

Η αναβολή της ψήφισης των Κανονισμών της Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης από τη Βουλή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων σε αυτό το κρίσιμο διάστημα στο τέλος του χρόνου, αναφέρει σε γραπτή δήλωσή του ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομου Προδρόμου

Σε δήλωσή του, υπενθυμίζει ότι κατέθεσε στη Βουλή πρόταση αναθεώρησης των Κανονισμών της Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορεί να αντιμετωπίζονται σε περιπτώσεις επιδημίας, όπως αυτή που γνωρίσαμε, κάποιες έκτακτες συνέπειες και να διασφαλιστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες. Αυτή η εισήγηση για τροποποίηση των Κανονισμών έγινε μετά από συνεννόηση με τον Γενικό Εισαγγελέα, προκειμένου να αποφευχθεί η έκδοση Διατάγματος. Η τροποποίηση αυτή καλύπτει μόνο έκτακτες συνθήκες, σε περίπτωση επιδημίας, φυσικής καταστροφής και εμπόλεμης κατάστασης.

Ο Υπουργός αναφέρει ότι η τροποποίηση των Κανονισμών δεν φέρνει κάτι καινούριο. Είναι απαραίτητη προκειμένου να εφαρμοστούν ρυθμίσεις, οι οποίες εδώ και αρκετές εβδομάδες έχουν ανακοινωθεί από την Κυβέρνηση και έχουν κατ’ επανάληψη συζητηθεί με τους ενδιαφερόμενους και ιδιαίτερα με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.

Πρόκειται για ρυθμίσεις που προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την προστασία των μαθητών και οι μαθητριών από στασιμότητα, τη ρύθμιση της αξιολόγησής τους κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες, χωρίς εξετάσεις κ.ά. Πρόκειται ακόμα για ρυθμίσεις που προστατεύουν και τους εκπαιδευτικούς από τυχόν μηχανική εφαρμογή των υφιστάμενων Κανονισμών που προβλέπουν π.χ. για τη Δημοτική Εκπαίδευση την αναπλήρωση του χαμένου χρόνου διδασκαλίας «εξ ολοκλήρου»– δηλαδή του διμήνου μεταξύ 13 Μαρτίου και 21 Μαϊου. Η τροποποίηση των Κανονισμών είναι επίσης απαραίτητη για να γίνουν οι εργασίες απόλυσης των τελειόφοιτων των Λυκείων και Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών.

Η αναβολή της ψήφισής τους από τη Βουλή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων σε αυτό το κρίσιμο διάστημα στο τέλος του χρόνου, σημειώνει, και η «απόπειρα όμως κάποιων να δώσουν και πολιτικο-κομματικές διαστάσεις στο όλο ζήτημα είναι εξαιρετικά ατυχής και δείχνει αδυναμία να κατανοήσουν την κρισιμότητα των διαδικασιών για τους μαθητές/μαθήτριες και για τους γονείς».

Η χθεσινή παρέμβαση του ΑΚΕΛ, σημειώνει ο Υπουργός, "εκτός του ότι δείχνει μια σπουδή για να κομματικοποιηθεί ένα ζήτημα που έχει να κάνει με την ομαλή λειτουργία των σχολείων, περιέχει και σημαντικές ανακρίβειες".

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο αντίθετα από τον ισχυρισμό που προβάλλεται, έχει έγκαιρα μελετήσει και από καιρό συζητήσει αυτές τις ρυθμίσεις. Είναι το ΑΚΕΛ που φαίνεται να μην έχει αντιληφθεί τι ακριβώς διακυβεύεται, όπως η έκδοση απολυτηρίων των παιδιών που τελειώνουν τις εξετάσεις σε τρεις εβδομάδες και πρέπει να αποφοιτήσουν από Λύκεια και Τεχνικές Σχολές, επισημαίνει.

Μπροστά στις επικρίσεις και τους ατυχείς χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούνται σε αυτή την κομματική παρέμβαση, αναφέρει, «διερωτάται κανείς πώς ένα σοβαρό κόμμα μπορεί να μην γνωρίζει ότι, στη βάση των υφιστάμενων Κανονισμών, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί της Δημοτικής Εκπαίδευσης θα έπρεπε να συνεχίσουν να πηγαίνουν στο σχολείο για δυο ακόμα μήνες μετά τα μέσα Ιουνίου! (ή, κατ’ ακρίβειαν, τέσσερις μήνες εάν ληφθεί υπόψη η εκ περιτροπής φοίτηση!).»

Θα ήταν καλύτερα, επισημαίνει, «αντί να κακίζουν και να χαρακτηρίζουν το Υπουργείο Παιδείας, να είχαν μελετήσει υπεύθυνα και διεξοδικά όλες τις διαστάσεις του ζητήματος για το οποίο εκφέρουν κρίσεις».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ