ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Υπ. Παιδείας: Στην Βουλή η πρόταση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία

«Δεν εξαντλείται βεβαίως η πολιτική μας στον τομέα της αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση», σημειώνει ο κ. Προδρόμου

ΚΥΠΕ

Κατατέθηκε στη Βουλή η πρόταση για θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα σχολεία, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου, σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας.

«Έχουμε καταθέσει, και αυτή τη στιγμή εξετάζεται από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, μια πρόταση που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, -αφού έτυχε της νομοτεχνικής διαδικασίας και είχε γίνει και η συνεννόηση με το Γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα- για τροποποίηση των Κανονισμών τόσο της Δημοτικής όσο και της Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, ώστε να προβλέπεται ρητά και να καλύπτεται θεσμικά και νομικά η δυνατότητα να παρέχεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εφόσον παραστεί ανάγκη. Πρόκειται για μια τροποποίηση των Κανονισμών που πρέπει να γίνει αμέσως και ευχαριστούμε τη Βουλή που ανταποκρίνεται στην ανάγκη για να έχουμε το συντομότερο δυνατόν το θεσμικό πλαίσιο», πρόσθεσε.

Με αυτή την τροποποίηση των κανονισμών, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, «δεν εξαντλείται βεβαίως η πολιτική μας στον τομέα της αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση».

«Τουναντίον, αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται ένα συνολικό πλαίσιο πολιτικής για την ψηφιακή τεχνολογία και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το οποίο θα γίνουν και διαβουλεύσεις στη συνέχεια και στη διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς, το συντομότερο δυνατόν, θα είναι έτοιμο, προκειμένου να καλύψει και τους σχεδιασμούς που κάνει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας. Οι σχεδιασμοί που κάνει το Υπουργείο είναι πρώτον η αναβάθμιση της σύνδεσης όλων των σχολείων στο διαδίκτυο, αλλά και του εσωτερικού δικτύου», συμπλήρωσε.

Όπως είπε ο κ. Προδρόμου, «αυτές τις μέρες ξεκινούμε με τον πάροχό μας που είναι η Αρχή Τηλεπικοινωνιών, ούτως ώστε να αναβαθμιστεί η σύνδεση των σχολείων στο Διαδίκτυο και να ενισχυθούν τα εσωτερικά ασύρματα δίκτυα στον βαθμό που να υποστηρίζουν πλήρως ψηφιακή λειτουργία και εξ αποστάσεως εκπαίδευση με όσες ψηφιακές τάξεις αντιστοιχούν στο πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμά τους».

«Γιατί τα σχολεία είναι ήδη συνδεδεμένα στο διαδίκτυο, αλλά δεν υπήρχε πρόβλεψη να έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν σύνδεση σε όλο τον μαθητικό πληθυσμό, αν τυχόν χρειαστεί εξ αποστάσεως διδασκαλία. Η μέχρι τώρα σύνδεση προοριζόταν να παρέχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε συγκεκριμένες αίθουσες και άλλες παρεμφερείς εργασίες, όχι όμως εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αυτό είναι που θα χρειαστούμε και θα εξασφαλίσουμε τώρα με την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υποδομών των σχολείων με μια δαπάνη που έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο την 21η Αυγούστου για περίπου εφάπαξ δαπάνη €150.000 για εργασίες αλλά και ετήσια αναβάθμιση της συνδρομής πέραν των €150.000, όπως επίσης και για την ασφάλεια του συστήματος με μια συνδρομή η οποία κοστολογείται σχεδόν €200.000 τον χρόνο», πρόσθεσε.

Οι δαπάνες αυτές, είπε ο κ. Προδρόμου, έχουν εγκριθεί θα γίνουν, ενώ σε ένα δεύτερο επίπεδο έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο η αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού με συσκευές σε όλα τα σχολεία.

«Γίνεται λόγος για φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ειδικές οθόνες και άλλες περιφερειακές συσκευές για την εξ αποστάσεως. Είναι ένα σχέδιο το οποίο τρέχουμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής. Προωθείται, μέσα στο επόμενο διάστημα, σχεδιασμός που θα δώσει σε όλα τα σχολεία τον πρόσθετο ηλεκτρονικό εξοπλισμό που χρειάζεται και όπως και η αναβάθμιση του δικτύου θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες», σημείωσε. Όπως είπε, ο στόχος είναι κάθε σχολείο ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμο να μπορεί να στηρίξει με ψηφιακή τεχνολογία τη λειτουργία του.

«Δηλαδή, να μπορεί να μεταφέρει το ωρολόγιο πρόγραμμα στο ψηφιακό πεδίο. Για να γίνει αυτό θα γίνει μια αναβάθμιση του εξοπλισμού με δαπάνη περίπου 2,3 εκατ. ετησίως για τα επόμενα 5 χρόνια και η επιλογή, όπως έχει εξηγηθεί και στη Βουλή, είναι αντί το κράτος να αγοράζει και να συντηρεί συσκευές, να προχωρήσουμε σε μια συμφωνία με ανάδοχο που θα επιλεγεί με διαδικασίες διαγωνισμού και προσφορών, ο οποίος και θα αναλάβει να εξοπλίσει, να συντηρεί και να ανανεώνει τον εξοπλισμό μέσα από μια συμφωνία τύπου ενοικιαγοράς», ανέφερε.

Είπε, επιπρόσθετα, ότι αυτός ο συνολικός σχεδιασμός βεβαίως έχει και μια πτυχή παιδαγωγική, η οποία σχεδιάζεται και περιλαμβάνει και τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

«Όπως πέρσι το Υπουργείο Παιδείας έχει επιμορφώσει αρκετές εκατοντάδες εκπαιδευτικών σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης για να χρησιμοποιήσουν τις μεθόδους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε σε συστηματική βάση και θα περάσουμε και εξειδικευμένα στην παιδαγωγική μεθοδολογία. Διότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι απλώς η τεχνολογική δυνατότητα να μεταφέρουμε μακριά το ίδιο μάθημα, αλλά έχει και ένα ιδιαίτερο παιδαγωγικό περιεχόμενο που θα αναπτύξουμε. Προνοούμε γι’ αυτά που θα χρειαστούν σε περίπτωση κατά την οποία θα μεταβληθούν τα δεδομένα και τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα», συμπλήρωσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι η αρχική λειτουργία των σχολείων από τη Δευτέρα είναι με κανονική φοίτηση όλων των παιδιών.«Αυτό είναι το πιο σημαντικό που έχουμε κατακτήσει ως κοινωνία, ως χώρα και θα πρέπει να το διαφυλάξουμε τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Περισσότερο μάλιστα από τα υλικά μέσα, τα οποία θα πρέπει να θέσουμε στη διάθεση των σχολείων (τα αναλώσιμα υλικά αλλά και τη διαμόρφωση των χώρων, την επίπλωση) περισσότερο από αυτά, σημασία έχει να τηρήσουμε τους κανόνες. Έχουμε δει ότι κατά το προηγούμενο σχολικό έτος, κατά τον μήνα Μάιο και Ιούνιο τα σχολεία λειτούργησαν εφαρμόζοντας υγειονομικούς κανόνες, οι εκπαιδευτικοί με προθυμία, αφοσίωση και αποτελεσματικότητα μπόρεσαν να εκπαιδεύσουν τα παιδιά, να συνηθίσουν δηλαδή τα παιδιά μέσα στη σχολική μονάδα με την ομάδα της τάξης τους, του σχολείου τους, να εφαρμόζουν σωστά τους κανόνες με πολύ καλά αποτελέσματα», είπε.

Με τον ίδιο τρόπο, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, «πιστεύουμε και περιμένουμε ότι και σε αυτή τη σχολική χρονιά από την αρχή του έτους θα εφαρμοστούν οι κανόνες στα σχολεία και δεν θα χρειαστεί να καταφύγουμε σε άλλες λύσεις, οι οποίες όμως θα πρέπει να είναι έτοιμες και προβλεπόμενες για αυτό και η τροποποίηση των κανονισμών». Απαντώντας σε ερώτηση ότι του έχει ασκηθεί κριτική για το ότι δεν έχουν διαμορφωθεί ακόμα οι τάξεις, δηλαδή πώς θα καθίσουν οι μαθητές, τα θρανία, ο Υπουργός Παιδείας είπε πως δεν αναμένεται από τους εκπαιδευτικούς ούτε να μετρήσουν τάξεις ούτε να μετρήσουν θρανία.

«Άλλων δουλειά είναι και ας αφήσουμε επιτέλους σε αυτό τον τρόπο, αυτούς που προβλέπεται να κάνουν μια δουλειά να την κάνουν. Από τους εκπαιδευτικούς προβλέπεται να ετοιμάσουν τα προγράμματα των σχολείων και βεβαίως προτού οι εκπαιδευτικοί πάνε στα σχολεία, το Δεκαπενταύγουστο δεν υπήρχε περίπτωση να οργανωθούν τα σχολεία. Για να οργανωθούν τα σχολεία χρειάζονται ψυχή. Χρειάζονται τη διεύθυνση, τους εκπαιδευτικούς. Όσον αφορά το υλικό είναι δουλειά των σχολικών εφορειών. Αυτό είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες στην Κύπρο. Δεν αναμένεται από τους εκπαιδευτικούς ούτε ότι θα καθαρίσουν τα σχολεία ούτε ότι θα χτίσουν τις τάξεις», σημείωσε. Όπως είπε, τα σχολεία θα είναι έτοιμα και αν δεν είναι έτοιμα θα τα ετοιμάσουμε.

«Και αν υπάρχουν προβλήματα να τα αντιμετωπίσουμε. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι ασφαλής πηγής πληροφοριών. Υπάρχουν όπως και σε όλους τους κοινωνικούς χώρους, κάποιοι οι οποίοι προτιμούν να γράφουν στο διαδίκτυο, εμείς γράφουμε με πράξεις μέσα στα σχολεία, μαζί με τους εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο Παιδείας όλο το μήνα Αύγουστο, όταν οι εκπαιδευτικοί ήταν με άδεια διακοπών, κατέγραψε λεπτομερώς όλες τις ανάγκες σε όλα τα σχολεία . Το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τις σχολικές εφορείες φροντίζει για τη διαμόρφωση των χώρων. Οι εκπαιδευτικοί που μόνοι τους μου λέτε ότι κάνουν τη δουλειά της Σχολικής Εφορείας θα πρέπει να περιοριστούν στα καθήκοντα τους. Έχουν πολύ δουλειά να κάνουν. Κανένας δεν τους ζήτησε να μετακινούν θρανία», πρόσθεσε.

Κλιματιστικά

Απαντώντας σε ερώτηση για τα κλιματιστικά, ο κ. Προδρόμου είπε πως κάθε χρόνο γίνεται αυτή η συζήτηση για τα κλιματιστικά και φέτος δεν προβλεπόταν να τοποθετήσουμε κλιματιστικά.

«Είναι δύσκολες οι κλιματολογικές συνθήκες, αλλά δεν προβλεπόταν ούτε γίνεται συζήτηση για την τοποθέτηση χρήση κλιματιστικών. Το Υγειονομικό Πρωτόκολλο επιπλέον δεν επιτρέπει την χρήση κλιματιστικών και να υπήρχαν, γιατί η βασική οδηγία είναι ότι πόρτες και παράθυρα πρέπει να είναι συνεχώς ανοικτά για να υπάρχει ανανέωση του αέρα για λόγους ασφάλειας υγείας», σημείωσε.

Βουλευτές

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Κυριάκος Χατζηγιάννης, σε δηλώσεις του είπε ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρχε πουθενά στη νομοθεσία κατά πόσο η εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επιτρέπεται, απαγορεύεται ή οτιδήποτε άλλο.

«Άρα, λοιπόν, αναγκαίο ήταν και είναι και θα είναι στο μέλλον πολύ πιο επιτακτικό να θεσμοθετηθεί. Μέσα από τη θεσμοθέτηση μπορεί να προσφέρεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για περιπτώσεις ή για σκοπούς που η νομοθεσία θα ορίσει. Κατατίθεται την ερχόμενη Παρασκευή στην Ολομέλεια. Την επόμενη εβδομάδα θα είναι επίσης στην ημερήσια διάταξη της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής. Να υπάρξει και ολοκλήρωση της συζήτησης, αλλά και τοποθέτηση και να καταλήξει στην Ολομέλεια για ψήφιση ή απόρριψη», συμπλήρωσε.

Ως θέμα αρχής, συνέχισε ο κ. Χατζηγιάννης, «θεωρώ ότι όλοι μα όλοι θα πρέπει να στηρίξουμε τη θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης». «Θεωρώ πως θα βρούμε μπροστά μας πολλά δεινά αν δεν το πράξουμε. Άρα, λοιπόν χαιρετίζουμε το γεγονός ότι επιτέλους θα θεσμοθετηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Θεσμοθέτηση θεωρώ ότι πρέπει να επεκταθεί και στις περιπτώσεις των ιδιωτικών σχολείων , καθώς επίσης ακόμα και στη νομοθεσία που αφορά τα ιδιωτικά φροντιστήρια. Απορρίπτουμε κάθετα ενδεχόμενων οι θέσεις οι οποίες προσπαθούν να θέσουν περιορισμό ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα ισχύει μόνο για περίπτωση πολέμου ή για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Χρειάζεται οπωσδήποτε να χτιστεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Να σχεδιαστεί με τρόπο απόλυτα σωστό στη βάση παιδαγωγικών κριτηρίων, δεν θα υποκαταστήσει ποτέ την κανονική εκπαίδευση, τη δια ζώσης εκπαίδευση, σε καμία μα καμία περίπτωση», πρόσθεσε.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Άντρος Καυκαλιάς, σε δηλώσεις του είπε: «Καμία καθυστέρηση δεν υπάρχει, δηλώνει ο Υπουργός Παιδείας. Καμία επαφή με την πραγματικότητα απαντά η κοινωνία στη δήλωση του Υπουργού Παιδείας».

«Καμία καθυστέρηση δεν υπάρχει. Αυτή ήταν απάντηση του Υπουργού Παιδείας στα αγωνιώδη ερωτήματα για τα τεράστια κενά που υπάρχουν στο χώρο της εκπαίδευσης, μερικές μόνο μέρες πριν την επιστροφή των μαθητών και των μαθητριών και την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Είναι απορίας άξιο, το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας αισθάνεται και δηλώνει ικανοποιημένο από το βαθμό ετοιμότητας του όταν η αναβάθμιση των δικτύων στις σχολικές μονάδες δεν έχει υλοποιηθεί. Όταν η ενίσχυση του εξοπλισμού σε ηλεκτρονικές συσκευές επίσης δεν έχει υλοποιηθεί. Όταν επικρατεί σύγχυση και προβληματισμός για την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων . Όταν τα θρανία ακόμα φτιάχνονται. Όταν δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός για το πως θα καλυφθεί η ύλη που έχει χαθεί από την προηγούμενη χρονιά», πρόσθεσε. Όπως είπε, τα πραγματικά γεγονότα δυστυχώς από μόνα τους συνθέτουν μια προβληματική εικόνα, μια προβληματική κατάσταση. «Η ανησυχία μας ωστόσο γιγαντώνεται όταν η αρμόδια Αρχή, το Υπουργείο Παιδείας, ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας φαίνεται να αρνούνται , - αρνείται ακόμα και ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας να δει αυτή την πραγματικότητα , δηλώνοντας ότι καμία καθυστέρηση δεν υπάρχει. Έστω και την υστάτη επιβάλλεται το Υπουργείο Παιδείας επιτέλους να εγκαταλείψει τις προχειρότητες και να πράξη υπεύθυνα προς όφελος της εκπαίδευσης μας», συμπλήρωσε.

Ο εκπρόσωπος Τύπου και Βουλευτής του ΔΗΚΟ Παύλος Μυλωνάς, σε δηλώσεις του είπε ότι «είναι γεγονός ότι βρισκόμαστε ενώπιον έκτακτων συνθηκών λόγω του κορωνοϊού, κατά συνέπεια είναι δεδομένο ότι θα γίνουν και λάθη και παραλείψεις».Ωστόσο είναι γνωστό ότι βρισκόμαστε ενώπιον ενός φαινομένου το οποίο δεν μπορούμε να προβλέψουμε. Τούτων λεχθέντων, θα πρέπει να σημειώσουμε παραλείψεις, κενά και αδυναμία και του Υπουργείου αλλά και του συστήματος να ανταποκριθούν στις ανάγκες των σχολείων μας. Κατά συνέπεια, εμείς καλούμε την κυβέρνηση, έστω και την υστάτη, να λειτουργήσει μεθοδικά και οργανωμένα και όχι εμπειρικά, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των σχολείων. Δεν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε, ως πολιτεία, απέναντι στο κεφαλαιώδες αυτό ζήτημα της παιδείας, με ερασιτεχνικό τρόπο», κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση