
Ελισάβετ Γεωργίου
Ποια η ορατότητα των δύο οδηγών; Μπορούσαν να δουν ο ένας τον άλλον; Ποιες οι συνθήκες της σύγκρουσης; Ποια η ταχύτητα των δύο οχημάτων; Ποιες οι ακριβείς θέσεις τους στο δρόμο; Υπήρχε περιθώριο αντίδρασης; Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν οι έμπειροι ανακριτές της Τροχαίας που ανέλαβαν τη διερεύνηση του θανατηφόρου τροχαίου στην Αγλαντζιά που στοίχισε τη ζωή στον 20χρονο Κυριάκο Αντωνίου το βράδυ της 29ης Ιουλίου.
Τι έδειξε η αναπαράσταση το βράδυ της Τρίτης
Οι ανακριτές της Τροχαίας σε μια προσπάθεια να σχηματίσουν όσο πιο καθαρή εικόνα γίνεται σε σχέση με το θανατηφόρο, διενήργησαν χθες στις 10 το βράδυ αναπαράσταση με δύο οχήματα με παρόμοια χαρακτηριστικά και προδιαγραφές με τα εμπλεκόμενα στη σφοδρή σύγκρουση της 29ης Ιουλίου.
Μέσα από τις πολλαπλές μετρήσεις διαφάνηκαν οι αποστάσεις κατά τις οποίες οι δύο οδηγοί θα μπορούσαν να έχουν οπτική επαφή ο ένας με το όχημα του άλλου σε διάφορες συνθήκες όσο αφορά:
• Τα φώτα των δύο οχημάτων (σβηστά, αναμμένα, χαμηλά, δυνατά)
• Διαφορετικές κάθε φορά θέσεις των οχημάτων
Όσον αφορά την ταχύτητα, η αναπαράσταση φαίνεται να επιβεβαίωσε ότι ήταν αυξημένη (ξεπερνούσε το επιτρεπόμενο όριο). Αναμένονται ωστόσο και τα συμπεράσματα της διεξοδικής εξέτασης του εγκεφάλου του οχήματος του 24χρονου που έχει σταλεί στην Γερμανία, πρόκειται ωστόσο για χρονοβόρα διαδικασία.
Κομβικό σημείο της αναπαράστασης ήταν οι θέσεις στις οποίες τοποθετήθηκαν τα οχήματα. Στις φωτογραφίες μπορείτε να δείτε ότι το όχημα που οδηγούσε ο 20χρονος Κυριάκος και επιχειρούσε στροφή δεξιά τοποθετήθηκε στην αριστερή λωρίδα, ενώ ακολούθησε και η διενέργεια της στροφής προκειμένου να διαπιστωθεί η πορεία του οχήματος το βράδυ της τραγωδίας.
Η χαρτογράφηση της σκηνής έγινε όπως και την πρώτη φορά με τη χρήση drone, ενώ πραγματοποιήθηκαν συγκρίσεις κατά τη διάρκεια της αναπαράστασης με το κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης παρακείμενου υποστατικού που έχουν στη διάθεση τους οι αρχές.
Επιβεβαιώθηκε και χθες ότι αν γινόταν απότομο φρενάρισμα λόγω της αυξημένης ταχύτητας θα δημιουργούνταν ίχνη στο οδόστρωμα, ίχνη που δεν εντοπίστηκαν στη σκηνή το βράδυ της 29ης Ιουλίου, σε αντίθεση με χθες, όπου κατά την αναπαράσταση το απότομο φρενάρισμα άφησε σημάδια.
Πορεία των ερευνών
Όλα τα επιστημονικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί τυγχάνουν επεξεργασίας από την Αστυνομία, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω αναμένονται και τα αποτελέσματα από την Γερμανία, έχουν ήδη ληφθεί καταθέσεις και το έργο της Αστυνομίας συνεχίζεται.
Με την ολοκλήρωση του φακέλου, αυτός θα οδηγηθεί στην Νομική Υπηρεσία για μελέτη και οδηγίες σε σχέση με αδικήματα που ενδεχομένως προκύψουν. Ωστόσο, όπως αρμόδιες πηγές ανέφεραν στο 24news αυτό δεν αναμένεται στο άμεσο μέλλον.
Γιατί δεν έχει συλληφθεί ο 24χρονος
Το ερώτημα που απασχολεί την κοινωνία είναι γιατί δεν έχει συλληφθεί ο 24χρονος οδηγός; Η Τροχαία θεωρεί βάση των δεδομένων που έχει ενώπιον της «αχρείαστη» την σύλληψη, αφού έχει λάβει κατάθεση από τον 24χρονο και δεν συντρέχει λόγος κράτησης του, κάτι που ενδεχομένως να απέρριπτε και το δικαστήριο. Επιπλέον θα πρέπει να αποδειχθεί κατά πόσο υπήρχε το περιθώριο αντίδρασης.
Όπως επανέλαβαν στο 24news αρμόδιες πηγές, ο 24χρονος οδηγός δεν έχει «μέσον» με την Αστυνομία ούτε συγγενείς Αστυνομικούς.