ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κάτω 30-35% η επισκεψιμότητα στα mall το «Black τριήμερο»

Το «πρώτο ραντεβού» κάλυψης του χαμένου εδάφους της χρονιάς, δεδομένης της κατάστασης, χαρακτηρίζεται ικανοποιητικό

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Οι καταστηματάρχες εναπέθεσαν τις ελπίδες στους στο θεσμό του Black Friday ώστε να καλύψουν το μέχρι τώρα χαμένο έδαφος της χρονιάς. Ωστόσο, είχε πτώση σε επισκεψιμότητα και τζίρο στα δύο ανοιχτά mall 30 με 35%. Το «πρώτο ραντεβού» κάλυψης χαμένου εδάφους ήταν το περασμένο τριήμερο, το λεγόμενο τριήμερο του Black Friday, αφού πλέον είναι παρωχημένο να μιλάμε για μία και μόνο ημέρα του θεσμού, έχοντάς τον όλοι χρονικά επεκτείνει. Στοιχεία για επισκεψιμότητα λοιπόν ανά το παγκύπριο δεν υπάρχουν και τα δύο mall, που ήταν ανοιχτά φέτος στο τριήμερο ήταν μόνο τα δύο της Λευκωσίας. Ιδιαίτερα, τα δεδομένα του 2020, αφού η Πάφος και η Λεμεσός ήταν πρακτικά «κλειστές πόλεις». Από τη Δευτέρα ξεκλείδωσαν και οι πρώτες πληροφορίες θέλουν ότι άρχισαν το δικό τους Black Friday. Τα μόνα δεδομένα που προκύπτουν για τα mall των δύο αυτών επαρχιών, είναι πως οι παραγγελίες που επιτρεπόντουσαν μόνο διαδικτυακά μπόρεσαν να αγγίξουν το 10% των πωλήσεων που είχαν πραγματοποιηθεί στην περίοδο του Black Friday του 2019.

Συνεχίζοντας τα της Λευκωσίας και των δύο της mall που ήταν ενεργά στο προηγούμενο τριήμερο, παρατηρήθηκε μεγάλη Online επισκεψιμότητα η οποία ήταν τριπλάσια και τετραπλάσια σε σχέση με άλλες χρονιές. Εντούτοις, οι online αγορές δεν ήταν στα ίδια επίπεδα, αφού οι επίδοξοι αγοραστές των προϊόντων ενδεχομένως επέλεγαν να επισκεφτούν το εν λόγω κατάστημα διά της φυσικής τους παρουσίας. Επί της ουσίας, η «βολιδοσκόπηση» των προϊόντων ήταν μεγάλη και συνοδευόταν με μικρό αριθμό διαδικτυακών συναλλαγών. Τα προϊόντα τεχνολογίας είχαν φέτος και πάλι την τιμητική τους, ενώ τα προϊόντα ένδυσης και αξεσουάρ βρέθηκαν σε «δεύτερη μοίρα».

Συνοψίζοντας, ούτε οι πωλήσεις, ούτε η επισκεψιμότητα του Black Friday τριημέρου έπιασε τα ποσοστά του Black Friday τριημέρου του 2019. Και ήταν λογικό, οι περιορισμοί παντός τύπου έχουν επηρεάσει και την ψυχολογία του καταναλωτή, αλλά συγχρόνως και το πορτοφόλι του. Δεν γίνεται να αφήνουμε στην άκρη πως το εισόδημα του καταναλωτή –εκτός αν βρίσκεται στο δημόσιο τομέαέχει επηρεαστεί σημαντικά το 2020 σε σχέση με το εισόδημα που είχε το 2019. Τα ανοιγο-κλεισίματα των επιχειρηματικών τομέων αυτό δείχνει, με τα δεδομένα να δείχνουν πίεση στο πορτοφόλι των νοικοκυριών. Οι προσφορές, όπως πληροφορούμαστε στα προϊόντα, ήταν αντίστοιχες με τις περσινές, δηλαδή από 20% - 60%, αναλόγως της πολιτικής της κάθε επιχείρησης και του στοκ που υπήρχε φυσικά.

Σημαντικός ο Δεκέμβριος

Το «δεύτερο ραντεβού» κάλυψης χαμένου εδάφους του λιανικού εμπορίου θα δοθεί τον Δεκέμβριο και συγκεκριμένα στο δεύτερο 15νθήμερό του. Ο Δεκέμβριος παραδοσιακά είναι ο πιο σημαντικός, προσοδοφόρος και εμπορικός μήνας του λιανεμπορίου, με τα δεδομένα να δείχνουν πως αντιπροσωπεύει το 17 – 20% του ετήσιου τζίρου ενός καταστήματος. Δηλαδή το 1/5 του κέρδους ενός καταστήματος, τόσο σημαντικός. Μιλώντας στην «Κ» ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου, και ερωτηθείς αν τον ανησυχούν οι δεύτερες σκέψεις επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα για καταβολή του 13ου μισθού και το πώς θα επηρεαστεί η αγορά, τόνισε πως «θα ήταν αρνητική μία τέτοια εξέλιξη». Όπως εξήγησε ο κ. Αντωνίου, «μεγάλο ρόλο στις αγορές του Δεκέμβρη που έχει και μεγάλη θετική επίδραση στα βιβλία όλων των επιχειρήσεων για το έτος που διανύουν, έχει ο 13ος μισθός». Συμπλήρωσε πως «η μη καταβολή του θα επηρεάσει αρνητικά την ήδη επηρεασμένη αγορά του λιανεμπορίου, με τις ζημιές στους καταστηματάρχες να είναι πολλές». Όπως είπε, «μακάρι να καταβληθεί ο 13ος στον ιδιωτικό τομέα στις επιχειρήσεις που δινόταν, διότι αν δεν καταβληθεί, η πραγματική αγορά θα είναι ο δέκτης αυτού του γεγονότος».

Συνεχίζονται οι προσφορές

Η «Κ» έγραφε την προηγούμενη εβδομάδα πως αυτή τη χρονιά η περίοδος του Black Friday πολύ πιθανόν να γεφυρώσει το διάστημα μέχρι και τις προσφορές των Χριστουγέννων. Το πιθανότερο σενάριο είναι να γίνει με αυτόν τον τρόπο και άτυπα να συνδεθούν με την αγορά των Χριστουγέννων. Οι επιλογές των καταστηματαρχών πλέον είναι περιορισμένες, παρέμειναν για αρκετό καιρό κλειστά πολλά μαγαζιά και πρέπει να δώσουν το στοκ που είχαν κατά τους προηγούμενους μήνες. Η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αναντίλεκτα αλλάξει, όπως επίσης υπάρχουν αλλαγές και στην πολιτική των καταστημάτων.

Αλλαγές στην Βρετανία αλλά όχι και στην Κύπρο

Την Τρίτη ανακοίνωσαν από κοινού δύο τεράστιες εταιρείες, Debenhams και Arcadia στη Βρετανία πως θα κλείσουν. Πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας κινδυνεύουν, ενώ o Όμιλος Voici la Μode, αντιπρόσωπος του ομίλου Arcadia στην Κύπρο, ανακοινώνει πως πάρα τις εξελίξεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, συνεχίζει κανονικά τις εργασίες του. Ο όμιλος Voici la Mode προχώρησε σε σχετική ανακοίνωση την Τρίτη, τονίζοντας πως συνεχίζει κανονικά τις εργασίες του με επιτυχία, και με νέες παραλαβές στα καταστήματα που λειτουργεί στην Κύπρο με τα brands Topshop, Topman, Dorothy Perkins, Wallis, Evans και Miss Selfridge. Ο Όμιλος Voici la mode, επιβεβαιώνει πως η λειτουργία του δεν επηρεάζεται από τις εξελίξεις του βρετανικού ομίλου ένδυσης Arcadia, που, όπως όλα δείχνουν, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, έχει μπει σε καθεστώς διαχείρισης.

«O Όμιλος Voici la Μode εκφράζει τις ευχαριστίες του στο καταναλωτικό κοινό της Κύπρου για τη διαχρονική του στήριξη στα brands του Ομίλου Arcadia. Τα καταστήματα συνεχίζουν κανονικά την λειτουργία τους», κατέληξε ο κυπριακός όμιλος. Όσον αφορά τα Debenhams, από τον Απρίλη του 2019 είχε γνωστοποιηθεί πως η δημόσια εταιρεία Debenhams Plc, εγγεγραμμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο, είχε περιέλθει κάτω από τη διαχείριση των πιστωτών της. Τότε, είχε τονίσει ο όμιλος Ermes Department Stores Plc, μέλος του Ομίλου CTC, που λειτουργεί στην Κύπρο με συμφωνία δικαιόχρησης (franchise agreement) τα πολυκαταστήματα με την επωνυμία Debenhams, πως τα πολυκαταστήματα θα συνέχιζαν να λειτουργούν κανονικά, χωρίς κανένα πρόβλημα. Από τότε, υπάρχουν πολλές αλλαγές, αφού ο κύκλος του Debenhams έκλεισε για την Κύπρο και μετονομάστηκε σε ERA.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση