
Δελτίο Τύπου
Έχοντας μπει στον Αύγουστο, η Hermes Airports ετοιμάζεται για την… απογείωση της επιβατικής κίνησης, καθώς ο πιο αγαπημένος καλοκαιρινός μήνας είναι διαχρονικά η περίοδος που καταγράφονται οι υψηλότεροι αριθμοί επιβατών στα κυπριακά αεροδρόμια. Tο 2024, οι επιβάτες ξεπέρασαν για πρώτη φορά το 1,6 εκατ., ενώ τον φετινό Αύγουστο αναμένεται νέο ρεκόρ, δεδομένου πως από την αρχή της χρονιάς η κίνηση στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Ενόψει της κορύφωσης της επιβατικής κίνησης ζητήσαμε από τη διαχειρίστρια εταιρεία των κυπριακών αεροδρομίων συμβουλές για ένα πιο άνετο ταξίδι. Πιο κάτω παραθέτουμε όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε, αν θα ταξιδέψετε τις επόμενες ημέρες ή αν δεν είστε τόσο τυχεροί τι είναι καλό να γνωρίζετε στην περίπτωση που θα ταξιδέψετε σε μετέπειτα στάδιο:
1. Προγραμματίστε την έγκαιρη άφιξή σας στο αεροδρόμιο, τουλάχιστον δύο ώρες πριν την αναχώρηση της πτήσης σας. Σε περιόδους αιχμής δίνονται μέσω των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Hermes Airports επικαιροποιημένες οδηγίες για πιο έγκαιρη άφιξη, εφόσον κριθεί αναγκαίο.
2. Αν προγραμματίζετε να σταθμεύσετε το όχημά σας στο αεροδρόμιο, μπορείτε να κρατήσετε από νωρίς τη θέση σας μέσω της ιστοσελίδας της Hermes Airports έως και δύο ώρες πριν το ταξίδι, εξετάζοντας όλες τις ευέλικτες επιλογές που προσφέρονται στους χώρους στάθμευσης και τις χαμηλότερες τιμές που προσφέρει η διαδικτυακή κράτηση.
3. Ανακαλύψτε το ψηφιακό εργαλείο chatbot, που παρέχει δυνατότητα ενεργοποίησης ειδοποιήσεων για κάθε στάδιο του προγραμματισμένου ταξιδιού, όπως το άνοιγμα και τον αριθμό της πύλης επιβίβασης, την προβλεπόμενη ώρα αναχώρησης και τον αριθμό του σημείου που θα κάνετε το check-in. Αυτό μπορεί να γίνει με μια απλή ενεργοποίηση του σχετικού widget Facebook Messenger, X (Twitter) ή Viber στην ιστοσελίδα της Hermes, στην ενότητα «Πληροφορίες Πτήσεων» για το αεροδρόμιο Λάρνακας ή Πάφου. Το εργαλείο προσφέρεται και για τον βέλτιστο προγραμματισμό της έγκαιρης άφιξής σας στο αεροδρόμιο για να παραλάβετε επιβάτη που φτάνει στο αεροδρόμιο Λάρνακας ή Πάφου. Για τη διαδικασία χρήσης του chatbot μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο.
4. Μπορείτε να αποφύγετε την αναμονή για check-in κάνοντάς το διαδικτυακά μέσω της ιστοσελίδας της αεροπορικής εταιρείας που θα πετάξετε ή αξιοποιώντας τα μηχανήματα αυτοεξυπηρέτησης ελέγχου εισιτηρίων (self-check-in) που λειτουργούν αρκετές αερογραμμές στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου. Ακόμα και όταν έχετε να παραδώσετε αποσκευή, μπορείτε, χάρη στις συσκευές Tagomat® και Bagomat, να εκτυπώσετε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα την ετικέτα αποσκευής και να την αποθέσετε ακολούθως στο ειδικό σημείο (Self-Tagging Baggage Drop Off) ώστε να συνεχίσετε το ταξίδι σας, αποφεύγοντας την αναμονή. Το προσωπικό του αεροδρομίου βρίσκεται στη διάθεσή σας εάν χρειάζεστε βοήθεια, ενώ στην ιστοσελίδα της Hermes θα βρείτε βίντεο που επεξηγεί τη διαδικασία.
5. Θυμηθείτε να έχετε διαθέσιμο σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (σε εφαρμογή Wallet ή της αερογραμμής στο smartphone) αντίγραφο της κάρτας επιβίβασης ώστε να περάσετε χωρίς χρονοτριβή από τις αυτόματες ηλεκτρονικές θύρες (e-gates) που βρίσκονται πριν από τον έλεγχο ασφαλείας.
6. Προτιμήστε να ταξιδέψετε με βιομετρικό έγγραφο ταυτοποίησης (διαβατήριο/ταυτότητα) ώστε να μπορείτε να κάνετε χρήση των μηχανημάτων BorderXpress που λειτουργούν στα κυπριακά αεροδρόμια με διαδικασία αναγνώρισης προσώπου, επισπεύδοντας τον διαβατηριακό έλεγχο.
7. Φροντίστε να βρίσκεστε στην πύλη αναχώρησης στον χρόνο που συστήνει η αεροπορική εταιρεία. Αφού περάσετε τους προβλεπόμενους ελέγχους, οι ανανεωμένοι εμπορικοί χώροι και χώροι εστίασης προσφέρονται για μια στάση για καφέ και γεύμα πριν το ταξίδι ή για αγορές από τα καταστήματα αφορολόγητων ειδών. Σημειώνεται πως τα καταστήματα duty free προσφέρουν και δυνατότητα online προπαραγγελίας πριν την πτήση σας ή δυνατότητα αγοράς στην αναχώρηση με παραλαβή κατά την επιστροφή σας στην Κύπρο.
8. Διευκολύνετε το πέρασμά σας από τον έλεγχο αποσκευών, ακολουθώντας τα όρια που υπάρχουν για τα επιτρεπόμενα αντικείμενα και υγρά. Υπενθυμίζουμε ότι σε όλους τους χώρους των κυπριακών αεροδρομίων υπάρχουν ψύκτες που παρέχουν δωρεάν πόσιμο νερό.
9. Ενημερωθείτε για τις υπηρεσίες fast track που παρέχονται στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου και κρατήστε εγκαίρως μια θέση διαδικτυακά. Με το Express Lane ακολουθείτε ταχύτερη διαδρομή ώστε να μειώσετε το χρόνο αναμονής στην ουρά και να φτάσετε πιο έγκαιρα στα σημεία Ελέγχου, κερδίζοντας περισσότερο χρόνο για τα ψώνια σας ή για να χαλαρώσετε πριν από την πτήση σας στην αίθουσα αναμονής. Το Express Lane παρέχεται και στο χώρο των Αφίξεων, προτού φτάσετε στα σημεία ελέγχου. Αν πάλι επιθυμείτε περισσότερη άνεση και ησυχία πριν την επιβίβασή σας, οι ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες αναμονής lounge στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου αποτελούν το ιδανικό μέρος για χαλάρωση ή για δουλειά, με δωρεάν σνακ και ροφήματα.
10. Αν ταξιδεύετε με κατοικίδιο, ενημερωθείτε για όλες τις σημαντικές πληροφορίες, τους κανόνες, καθώς και για χρήσιμες συμβουλές για την άνεση και την ευημερία του κατοικίδιου σας στη διάρκεια της πτήσης.
11. Αν είστε επιβάτης με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα, στα κυπριακά αεροδρόμια παρέχονται μια σειρά από διευκολύνσεις και εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να ταξιδέψετε άνετα και με προτεραιότητα.
12. Υπενθυμίζουμε, τέλος, ότι από τον περασμένο Μάρτιο έχουν ξεκινήσει τα έργα αναβάθμισης των κυπριακών αεροδρομίων στο πλαίσιο των οποίων, στο αεροδρόμιο Λάρνακας η πρόσβαση οχημάτων γίνεται σήμερα μόνο από το επίπεδο των αναχωρήσεων, ενώ οι χώροι αναμονής των λεωφορείων και των ταξί έχουν μετακινηθεί. Συστήνεται να ακολουθούνται οι σημάνσεις.
Όλες οι χρήσιμες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα www.hermesairports.com και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας της Hermes (Cyprus Aeropolis).
Καλό ταξίδι!