ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Aegean: Κέρδη για πρώτη φορά από την αρχή της πανδημίας

€59 εκατ. οργανική κερδοφορία, 3,3 εκατ. επιβάτες και διπλασιασμός του κύκλου εργασιών στο τρίτο τρίμηνο του 2021 συγκριτικά με το 2020

Της Μαρίας Ηρακλέους

Υπερδιπλασίασε κύκλο εργασιών και επιβατική κίνηση εξωτερικού το τρίτο τρίμηνο του 2021 η Aegean, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Πρόκειται μάλιστα για το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο από την αρχή της πανδημίας, προσφέροντας το 76% της χωρητικότητας σε χιλιομετρικές θέσεις (ASK’s) συγκριτικά με το αντίστοιχο προ πανδημίας τρίτο τρίμηνο του 2019. Στο διάστημα αυτό η εταιρεία λειτούργησε με απευθείας πτήσεις προς το εξωτερικό από τις βάσεις της σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά, Κέρκυρα, Μύκονο και Λάρνακα υποστηρίζοντας την σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα και το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του ομίλου, το εννεάμηνο 2021, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε έσοδα €486,8 εκατ., 42% υψηλότερα σε σχέση με το εννεάμηνο του 2020. Πρόκειται για περίοδο κατά την οποία η αγορά είχε επίδραση από το 2ο lockdown που κράτησε μέχρι τις αρχές Μαΐου 2021, περιορίζοντας σημαντικά την δραστηριότητα της εταιρείας κατά το πρώτο εξάμηνο. Ο όμιλος μετέφερε 5 εκατ. επιβάτες από 4,4 εκατ. το εννεάμηνο του 2020, ενώ οι ζημιές προ φόρων σε συγκρίσιμη οργανική βάση ανήλθαν σε €32,9 εκατ., έναντι 237,7 εκατ. ζημιών προ φόρων το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Στο 70% η πληρότητα των πτήσεων

Στα τελευταία οικονομικά και οργανικά αποτελέσματα αναφέρεται ότι, ο Όμιλος προσέφερε 4,6 εκατ. θέσεις και μετέφερε 3,3 εκατ. επιβάτες συνολικά, με την κίνηση να ανέρχεται σε 1,5 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού και 1,8 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εξωτερικού. Ο συντελεστής πληρότητας για την περίοδο διαμορφώθηκε στο επίπεδο του 70,3%, βελτιωμένος συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2020, που είχε διαμορφωθεί στο 65,7%, αλλά και πάλι σημαντικά χαμηλότερα από τα επίπεδα του συντελεστή πληρότητας προ πανδημίας που έφταναν το 87,7%, στο αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Αυξημένα κατά 115% τα έσοδα

Τα ενοποιημένα έσοδα ανήλθαν σε €333,9 εκατ., αυξημένα κατά 115% συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2020. Τα οργανικά Κέρδη προ Φόρων σε συγκρίσιμη βάση, ανήλθαν σε €58,8 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2021 από Ζημιές προ Φόρων ποσού €36,9 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω έκτακτα μη οργανικά έσοδα, τα Κέρδη προ Φόρων ανήλθαν σε €121,5 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2021 και €29,8 εκατ. το εννεάμηνο του 2021.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν, σε €543,5 εκατ. την 30.09.2021, παρά την σημαντική αύξηση των προκαταβολών προς την Airbus κατά το τρίτο τρίμηνο ($43 εκατ.) για τις επερχόμενες παραλαβές αεροσκαφών, αλλά και την αποπληρωμή δανείων ύψους €92 εκατ. ευρώ. Μετά την αποπληρωμή το συνολικό ύψος των ομολόγων και των δανείων ανήλθαν σε €344 εκατ. στις 30/9/2021 από €440 εκατ. την 31/12/2020.

Αποτελέσματα Ομίλου

 

Q3-2021

Q3-2020

%

(σε € εκατ.)

Οργανικά

Μη οργανικά

Σύνολο

 

μτβ

 

 

 

 

 

 

Έσοδα

333,9

-

333,9

155,1

115%

EBITDA1

104,6

62,7

167,3

2,5

6702%

Κέρδη/ (ζημίες) προ φόρων

58,8

 

121,5

(36,9)

-

Κέρδη/ (ζημίες) μετά από φόρους

51,3

 

107,2

(28,4)

-

 

 

-2021

-2020

%

(σε € εκατ.)

Οργανικά

Μη οργανικά

Σύνολο

 

μτβ

 

 

 

 

 

 

Έσοδα

486,8

-

486,8

342,5

42%

EBITDA1

94,5

62,7

157,2

(47,1)

-

Κέρδη/ (ζημίες) προ φόρων

(32,9)

 

29,8

(237,7)

-

Κέρδη/ (ζημίες) μετά από φόρους

(27,1)

 

28,8

(187,2)

-

Σημείωση

1 EBITDA: Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.

 

Επιβατική Κίνηση

 

Q3 2020

Q3 2021

% μτβ

9M 2020

9M 2021

% μτβ

Εσωτερικού

1.067

1.527

43%

2.291

2.445

7%

Εξωτερικού

881

1.791

103%

2.120

2.523

19%

Σύνολο

1.948

3.318

70%

4.411

4.968

13%

Συντελεστής Πληρότητας1

65,7%

70,3%

4,6pp

69,5%

64,0%

-5,5pp

Επιβάτες ανά πτήση

97

109

12%

99

93

-6%

 

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Αξιοποιήσαμε αποτελεσματικά την επανερχόμενη ζήτηση προς την χώρα μας και την σταδιακή άρση των περιορισμών. Για άλλη μια φορά προσαρμόσαμε με ευελιξία το πρόγραμμά μας, ανταποκρινόμενοι στις ευκαιρίες από μεγάλες αγορές όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Αυστρία, αλλά και σε αγορές με σημαντικούς περιορισμούς όπως η Αγγλία, η Ρωσία, οι Σκανδιναβικές χώρες και το Ισραήλ.
Ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες ενίσχυσης των κεφαλαίων μας και επιταχύναμε τις προκαταβολές προς την Airbus για την αμεσότερη παραλαβή 22 επιπλέον νέων αεροσκαφών της οικογένειας A320/321 neo για το 2022-2023, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας και τις υπηρεσίες προς τους επιβάτες μας. Διαχειριστήκαμε με αποτελεσματικότητα το λειτουργικό μας κόστος. Πάρα την μερική, κατά 75%, αξιοποίηση του στόλου μας, αλλά και την υστέρηση σε πληρότητες σε σχέση με τα προ πανδημίας μεγέθη του 2019, καταφέραμε να είμαστε μια από τις ελάχιστες εισηγμένες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη, που παρουσίασαν θετικό οργανικό αποτέλεσμα στο ισχυρό σε ζήτηση τρίτο τρίμηνο.
Η πανδημία είναι φυσικά ακόμη εδώ και οι προκλήσεις της είναι μεγάλες, ιδιαίτερα τον επερχόμενο χειμώνα, που στην χώρα μας είναι και υπό κανονικές συνθήκες αδύναμος σε ζήτηση. Πιστεύουμε όμως ότι το 2022 θα είναι ισχυρότερο, ήδη από το δεύτερο τρίμηνο του έτους, επιτρέποντάς μας καλύτερη ποιότητα εκμετάλλευσης και καλύτερη απόδοση στις εξελισσόμενες επενδύσεις αναβάθμισης στόλου και υπηρεσιών».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση