ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ανοικτά και τον χειμώνα παραλιακά ξενοδοχεία

Πιο αισιόδοξη εικόνα φέτος σε διαθέσιμα καταλύματα αλλά μακρύς ο δρόμος για καλή χειμερινή τουριστική σεζόν

Αεροπορικές εταιρείες που έχουν βάση στην Κύπρο, αναμένεται να κρατήσουν το 90% του πτητικού τους προγράμματος και τη χειμερινή περίοδο, ανέφερε την προηγούμενη εβδομάδα σε συνέντευξη στην «Κ» η διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ της Hermes Airports Μαρία Κουρούπη, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχει μομέντουμ για ενίσχυση της χειμερινής τουριστικής περιόδου ώστε η Κύπρος να καταστεί ολόχρονος τουριστικός προορισμός. Μάλιστα φέτος, για τη χειμερινή περίοδο, προσφέρονται 400 χιλιάδες αεροπορικές θέσεις περισσότερες σε σχέση με πέρσι και 800 χιλιάδες σε σχέση με το 2019.

Πρόκειται για ένα σημαντικό και σίγουρα ενθαρρυντικό στοιχείο ότι ενδεχομένως φέτος, θα δούμε μεγαλύτερους αριθμούς επιβατών τη χειμερινή περίοδο, σε σχέση με άλλες χρονιές. Το ζήτημα ωστόσο είναι σε ποιο βαθμό η ξενοδοχειακή και ευρύτερα η τουριστική βιομηχανία θα καταφέρει να κεφαλαιοποιήσει αυτή την αύξηση των αεροπορικών θέσεων για τη χειμερινή σεζόν. Τα μηνύματα από την ξενοδοχειακή βιομηχανία δείχνουν ότι ναι μεν υπάρχουν περισσότερες μονάδες που θα παραμείνουν ανοικτές φέτος και τον χειμώνα, ωστόσο το τοπίο δεν θα αλλάξει σημαντικά. Τονίζεται δε ότι, προκειμένου να ενισχυθεί ουσιαστικά η τουριστική κίνηση κατά τη χειμερινή περίοδο, απαραίτητο συστατικό είναι το ενδιαφέρον οργανωτών ταξιδίων αφενός, και αφετέρου να γίνουν βελτιώσεις στο υφιστάμενο σχέδιο με το οποίο επιδοτείται η εργασία των υπαλλήλων στα ξενοδοχεία κατά τους χειμερινούς μήνες.

Το πρώτο Σαββατοκύριακο τον Δεκέμβριο υπάρχει διαθεσιμότητα σε 893 καταλύματα, μεταξύ αυτών και ξενοδοχεία πολλών αστέρων

164 ξενοδοχεία

Μια αναζήτηση σε πλατφόρμες τουριστικών κρατήσεων έδειξε πάντως ότι –αν και μικρός– αριθμός ξενοδοχείων σε όλη την Κύπρο είναι διαθέσιμα για κρατήσεις ακόμα και μέσα στον Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα για το διήμερο 1-3 Δεκεμβρίου υπάρχει διαθεσιμότητα σε 893 καταλύματα. Σε αυτά, περιλαμβάνονται και ξενοδοχεία πολλών αστέρων, αν και κυριαρχούν αριθμητικά τα τουριστικά διαμερίσματα. Ανά επαρχία, στην Πάφο είναι διαθέσιμα 228 καταλύματα εκ των οποίων τα 31 είναι ξενοδοχεία. Στη Λεμεσό, από τα 130 διαθέσιμα καταλύματα, τα 36 είναι ξενοδοχεία. Στη Λάρνακα από τα 288 καταλύματα τα 52 είναι ξενοδοχεία. Στη Λευκωσία, τα διαθέσιμα καταλύματα ανέρχονται στα 129 και τα 19 συγκαταλέγονται στην κατηγορία ξενοδοχεία. Στην Αγία Νάπα θα παραμείνουν ανοικτά 73 καταλύματα εκ των οποίων τα 16 είναι ξενοδοχεία, ενώ 10 ξενοδοχεία θα παραμείνουν ανοικτά στον Πρωταρά από τα 46 διαθέσιμα συνολικά για την συγκεκριμένη περίοδο. Από την αναζήτησή μας για τις αρχές Δεκεμβρίου φαίνεται επίσης ότι οι πληρότητες στις εναπομείνασες μονάδες που θα λειτουργήσουν τον χειμώνα, θα είναι με καλές πληρότητες.

Μισθοί προσωπικού

Πάντοτε υπάρχουν ξενοδοχεία ανοικτά τη χειμερινή περίοδο ανέφερε, μιλώντας στην «Κ» ο Ιάσων Περδίος, διευθύνων σύμβουλος της Louis Hotels, επισημαίνοντας ότι ο αριθμός αυτών που θα παραμείνουν ανοικτά είναι γύρω στο 10% του συνολικού αριθμού των ξενοδοχείων. Ως εκ τούτου, σίγουρα το γεγονός ότι παραμένουν ξενοδοχεία ανοικτά είναι θετική εξέλιξη, ωστόσο δεν αποτελεί ουσιαστικό βήμα για την επιμήκυνση της σεζόν και τη χειμερινή περίοδο. Κλειδί για τη χειμερινή περίοδο θεωρείται η βελτίωση του σχεδίου επιδότησης των μισθών του προσωπικού στα ξενοδοχεία για τη χειμερινή περίοδο. Πρόκειται για σχέδιο το οποίο εφαρμόστηκε την προηγούμενη χρονιά, αλλά μικρός αριθμός ξενοδοχείων το αξιοποίησαν, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας του, όπως αναφέρεται από την πλευρά ξενοδόχων. Αποτρεπτικός παράγοντας ήταν και η προϋπόθεση που έθετε το σχέδιο, για εργοδότηση τουλάχιστον του 50% του προσωπικού του ξενοδοχείου κατά την χειμερινή περίοδο, προκειμένου μια μονάδα να μπορεί να συμμετέχει. Στην τελευταία συνάντηση αντιπροσωπείας του ΠΑΣΥΞΕ με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον υφυπουργό Τουρισμού, τονίστηκε η ανάγκη αλλαγής προνοιών του σχεδίου ώστε αυτό να μπορεί να αξιοποιηθεί από περισσότερες μονάδες και να έχει πολυετή διάρκεια ώστε να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα –την λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων και τη χειμερινή περίοδο και τελικά, τη βελτίωση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος και τουριστικών υπηρεσιών της Κύπρου.

Θέμα μάρκετινγκ

Σημαντικό στοιχείο για την εξέλιξη της Κύπρου ως ολόχρονος τουριστικός προορισμός, είναι και το ενδιαφέρον από οργανωτές ταξιδίων και η προσφορά πακέτων για την περίοδο Νοεμβρίου- Μαρτίου. Βεβαίως αυτό προϋποθέτει ζήτηση, και η ζήτηση προϋποθέτει προώθηση και διαφήμιση του προορισμού. Είναι σαφές λοιπόν ότι το κλειδί για να τη χειμερινή τουριστική περίοδο βρίσκεται στο μάρκετινγκ και στο πώς η Κύπρος θα καταφέρει να επικοινωνήσει το μήνυμα ότι είναι έτοιμη να δεχτεί τουρισμό και τους χειμερινούς μήνες. Αυτό είναι κάτι το οποίο επίσης τέθηκε ενώπιον προέδρου Χριστοδουλίδη και Κώστα Κουμή, στην συνάντηση της προηγούμενης εβδομάδας με τους ξενοδόχους. Το επόμενο διάστημα αυτά τα ζητήματα θα συζητηθούν εκ νέου σε νέα επικοινωνία μεταξύ κυβέρνησης και ξενοδόχων. Θα συζητηθούν επίσης και ζητήματα που αφορούν ευρύτερα το λειτουργικό κόστος και της επικερδότητας των ξενοδοχείων κατά τη χειμερινή περίοδο.

Θέμα υποδομών

Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Κωνσταντίνου, πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Αμμοχώστου, ανέφερε ότι η μείωση της εποχικότητας στον τουρισμό της Κύπρου είναι εγχείρημα το οποίο χρειάζεται ομαδική προσπάθεια, όχι μόνο από τα ξενοδοχεία, τους τουριστικούς πράκτορες, τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και τις επιχειρήσεις που επωφελούνται από την τουριστική δραστηριότητα. Τόνισε επίσης την σημασία των έργων υποδομής ώστε να βελτιωθεί το προφίλ του προορισμού, με σοβαρή προοπτική και για την χειμερινή σεζόν. Στην περίπτωση της ελεύθερης Αμμοχώστου ανέφερε ότι τα πράγματα είναι πιο αισιόδοξα σε σχέση με άλλες χρονιές, ωστόσο σημείωσε ότι δεν αναμένεται φέτος να γίνουν σημαντικά βήματα στο θέμα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. «Θα υπάρχουν μεν μεγαλύτεροι αριθμοί ανοικτών καταλυμάτων και στην επαρχία μας, αλλά δεν είναι μεγάλος ο αριθμός», είπε χαρακτηριστικά.

Καλό το καλοκαίρι

Για την καλοκαιρινή περίοδο εκφράζεται ικανοποίηση από πλευράς ξενοδόχων, αν και αναφέρεται ότι το ποσοστό πληροτήτων δεν ανταποκρίνονται στα επίπεδα τουριστικών αφίξεων. Συνολικά για τη χρονιά, ο μέσος όρος πληρότητας είναι κοντά στο 2019 αλλά ακόμη δεν έχουν ξεπεραστεί τα προ πανδημίας επίπεδα. Αυτή η εκτίμηση αφορά την συνολική εικόνα βεβαίως, καθώς υπάρχουν μονάδες των οποίων οι πληρότητες κτύπησαν κόκκινο, κυρίως τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, και άλλες που ήταν σε χαμηλότερο επίπεδο. Για παράδειγμα, τα ξενοδοχεία στην επαρχία Πάφου πήγαν φέτος καλύτερα, ενώ τα πεντάστερα στην επαρχία Λεμεσού δύσκολα αναπληρώνουν το κενό της ρωσικής αγοράς, κάτι που έχει να κάνει και με το προφίλ του τουρίστα στον οποίο απευθύνονται. Καλύτερα τα πράγματα και στην επαρχία Αμμοχώστου, με τις περισσότερες μονάδες να έχουν βρει τον προσανατολισμό τους σε άλλες αγορές, μετά την απώλεια των Ρώσων τουριστών. Όπως αναφέρει ο Ανδρέας Χριστοδουλίδης του Faros Hotel στην Αγία Νάπα, η ελεύθερη Αμμόχωστος φαίνεται ότι έχει ανακτήσει γύρω στο 50% της ρωσικής αγοράς αντλώντας τουρίστες από άλλες αγορές.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

Η BBF παραμένει ακλόνητη στη δέσμευσή της να στηρίζει τις τοπικές κοινότητες που εμπνέουν και συγκινούν με τις δράσεις τους ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ